Gjest King James II Skrevet 27. april 2006 #1 Skrevet 27. april 2006 Nå vet jeg jo ikke om noen her leser Dostojevskij. Men jeg antar at noen gjør det men hva vil de eller dere som leser Dostojevskij si er den beste boken av Dostojevskij Jeg vil nå si det er idioten
loffen Skrevet 27. april 2006 #2 Skrevet 27. april 2006 Det er fryktelig flaut å innrømme det men jeg har ikke lest noen av ham! Må vel forte meg å lese en. Ellers rekker jeg ikke være med i pollen din! Leser masse bøker altså..
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #3 Skrevet 27. april 2006 Jeg synes Forbrytelse og straff er aller best. Men egentlig er det vanskelig å sammenlikne. Ellers har jeg dessverre ikke lest alle bøkene hans.
Gjest Gjesta Skrevet 27. april 2006 #4 Skrevet 27. april 2006 Er lenge siden jeg leste disse bøkene, men Forbrytelse Og Straff og Opptegnelser Fra Et Kjellerdyp er de bøkene som gjorde størst inntrykk.
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #5 Skrevet 27. april 2006 Jeg har lest Idioten, Brødrene Karamasov og Forbrytelse og Straff. Min favoritt er nok Brødrene Karamasov. Forbrytelse og straff irriterte meg noe vanvittig. Det var nok delvis være på grunn av oversettelsen jeg leste, men også fordi hovedpersonen var usympatisk på alle måter og ikke gjorde annet enn å springe opp og ned trapper eller ligge på sofaen hele dagen.
afr0dite Skrevet 27. april 2006 #6 Skrevet 27. april 2006 Jeg har bare lest Spilleren foreløpig, og likte den veldig godt! Forbrytelse og Straff står for tur, men er ikke helt i lesehjørnet om dagen! Kan ha noe å gjøre med at mai/juni ( = eksamenssesongen) nærmer seg...
Klips Skrevet 27. april 2006 #7 Skrevet 27. april 2006 (endret) Jeg har bare lest to, så da kan jeg jo ikke stemme over alle. Forbrytelse og straff var besettende spennende, og stilte ganske interessante spørsmål, Brødrene Karamasov var til tider veldig bra men ble litt langdryg i sine beskrivelser av russiske fyllekalaser... Idioten står i bokhyllen ennå, men jeg får kanskje ta den frem hvis du mener den er så bra? Endret 27. april 2006 av Klips
Gjest Gjest_King James II_* Skrevet 27. april 2006 #8 Skrevet 27. april 2006 Idioten står i bokhyllen ennå, men jeg får kanskje ta den frem hvis du mener den er så bra? ← Idioten er en bok du apselut burde lese.
Annie Skrevet 27. april 2006 #9 Skrevet 27. april 2006 Fjodor Dostojevskij har jeg ikke kjennskap til som forfatter. Dvs, jeg har ikke lest noe av han. Men navnet hans brukte jeg som alkoholtest på 90 tallet. Klarte jeg og si Fjodor Dostojevskij, var jeg ikke full.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå