Gå til innhold

Online innsjekking på Gardermoen, er det noen fordel?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Skal ut og fly fra Gardermoen om noen dager og har fått mail om at man kan sjekke inn online nå. Har aldri gjort det før, så lurer litt på hvordan det fungerer i praksis? Er det noen fordel med å sjekke inn på nett på forhånd og sparer man noe særlig tid på Gardermoen når man uansett har bagasje som skal sjekkes inn osv? Hvordan gjør man det når man kommer dit?

Hjelp, aldri vært borti det før😂

Anonymkode: 0051e...341

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjekker alltid inn online. Nå har jeg alt bestilt sete, så fordeler er det vel ikke mange av. Men liker å legge biletten i wallet. Så den ligger der.

Anonymkode: ccfcd...95f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sjekker alltid inn online. Nå har jeg alt bestilt sete, så fordeler er det vel ikke mange av. Men liker å legge biletten i wallet. Så den ligger der.

Men hvordan foregår det i praksis? Vs og ikke sjekke inn online? Skjønner ingenting av dette. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Men hvordan foregår det i praksis? Vs og ikke sjekke inn online? Skjønner ingenting av dette. 

Spørs jo hvilket selskap du reiser med.

Har du ikke bestilt sete, kan du hos noen velge ett når du sjekker inn. Tidligere man sjekker inn, jo bedre sete tilgjengelig.

Ikke mye å forstå. Ha bilett på telefon så må du sjekke inn online. Du kan enda da få den på papir når du skriver ut baggasjelapp.

Nå er det år siden jeg ikke sjekket inn online. Men regner med du ikke får bilett på mobil hvis du venter med å sjekke inn til du er på flyplass.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har med bagasje som skal sendes, så må du jo sjekke inn denne. Men hvis du har kun håndbagasje, kan du gå direkte til sikkerhetskontrollen.

Anonymkode: 6b2ab...91e

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hei! Skal ut og fly fra Gardermoen om noen dager og har fått mail om at man kan sjekke inn online nå. Har aldri gjort det før, så lurer litt på hvordan det fungerer i praksis? Er det noen fordel med å sjekke inn på nett på forhånd og sparer man noe særlig tid på Gardermoen når man uansett har bagasje som skal sjekkes inn osv? Hvordan gjør man det når man kommer dit?

Hvorfor ikke sjekke inn online på forhånd? Det er så utrolig praktisk å bare gå rett til automaten for å skrive ut bagasjelapp og skanne qr-koden der.

Da jeg fløy med Norwegian nylig var det kun de som hadde fått feilmeldinger som fikk lov til å gå i skranken med bagasjen. 

Anonymkode: 698a8...fd9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du bare håndbagasje så er det greit å sjekke online. Om man uansett skal levere baggasje ser jeg ikke helt poenget. 

Anonymkode: 7a4fd...064

AnonymBruker
Skrevet

Du får ofte velge sete om du ikke har bestilt, og kan bare printe bagasjelapp og droppe i selvbetjeningsboksene. Det er køfritt og effektivt som oftest. 

Anonymkode: 49cc0...516

• Liker 2
Skrevet

Om du skal reise langt har f.eks Emirates og Qatar egne køer for de som har sjekket inn online, og de er alltid mye kortere enn den vanlige køen.  Så med akkurat de to lønner det seg.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Større sjanse for å få bedre sete hvis du ikke har betalt for dette.

Er det overbooket og de går etter sist sjekket inn måten når de skal ta noen av er det jo en fordel å ha har forhånds innsjekket. 

Og ikke minst, alt som er gjort er bra....

Anonymkode: 1cc42...342

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har bestilt seter på forhånd, skal utenlands og har med koffert og håndbagasje

AnonymBruker
Skrevet

Noen selskaper som wizzair tar SYKT MYE betalt for innsjekk på flyplassen. Feks sjekk andre. 

Anonymkode: 35f6d...c7f

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Har bestilt seter på forhånd, skal utenlands og har med koffert og håndbagasje

Da sjekker du inn nå. Bruker qrkoden du får til å scanne på maskinen der du henter baggasjelappen. Tar litt kortere tid.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da sjekker du inn nå. Bruker qrkoden du får til å scanne på maskinen der du henter baggasjelappen. Tar litt kortere tid.

Men må man ikke fortsatt levere koffert og alt sånn fordet? Mulig jeg er sykt dum nå men hvor mye tid sparer man på det?

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men må man ikke fortsatt levere koffert og alt sånn fordet? Mulig jeg er sykt dum nå men hvor mye tid sparer man på det?

Du trenger da bare å levere bagasjen i en ubetjent maskin. Slipper kø for innsjekking og det går fortere. Du styrer jo selv alt uten kø. 

Anonymkode: f4c64...a0b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Anbefaler deg å sjekke inn på Gardermoen. 

Det er superenkelt for oss reisevante å sjekke inn online, men kan fort tenke meg at det kan bli stress for folk som ikke er vant med det. Bare beregn litt ekstra tid. 

God tur! 

Anonymkode: b6dd2...a1b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du leverer koffert i egen maskin, står ikke i kø for det. Selvinnsjekk hele veien.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du sparer mye tid, og unngår kø. Last ned appen til flyselskapet på telefonen, sjekk inn digitalt. Etter at det er gjort, kan du legge boardingkortet elektronisk i wallet, slik at du har det lett tilgjengelig. Når du kommer på flyplassen, scanner du bare det elektroniske boardingkortet på en automat, og så får du spyttet ut bagasjetagg automatisk. Fest den på kofferten, gå til en selvbetjent bagasjelevering og legg kofferten der. Skann lappen på kofferten og si god tur til den. Deretter går du direkte til sikkerhetskontrollen. 

5 minutter, lett som en plett. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er kun fordeler med å sjekke inn på forhånd. 

Anonymkode: ea3ff...72e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Slik jeg ser det sparer du ikke noe tid ved å sjekke inn på forhånd hvis du har bagasje. Du må nemlig uansett til en insjekkingsautomat på Gardermoen for å skrive ut bagasjelapp. Og hvis du får tildelt sete på online innsjekk, må du uansett til innsjekkingsautomat hvis du vil prøve å se om du får byttet setet.

Når det er sagt, pleier jeg alltid å gjøre det for sikkerhets skyld. I tilfelle flyet er overbooket og de som sjekker inn sent blir satt på vent? Har også lurt litt på dette med online innsjekk, men tenker det er kjekt for de som reiser med jobb som ikke behøver å sjekke inn bagasje.

Anonymkode: 80631...2d1

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...