AnonymBruker Skrevet 2. september #1 Skrevet 2. september Har holdt denne siden nede hele livet, men nå klarer jeg ikke mer. Vet ikke om jeg er bi eller homofil eller hva, men jeg klarer ikke å undertrykke mitt ønske om å være med menn, seksuelt. Har en stund vært på grindr og andre apper, aldri møtt noen. Men har sendt og mottatt bilder av andre menn. Har også snakket med mange som er i min situasjon, å de er det mange av. Men nå klarer jeg ikke å lyve mer. Hverken for meg selv, kona, barna eller de rundt meg. Har vurdert å gå til psykolog, men vet ikke om det vil hjelpe? Tror ikke kona mistenker noe. Å ja, dette er vanskelig for meg… Anonymkode: 4a320...0de 1 22
AnonymBruker Skrevet 2. september #2 Skrevet 2. september Riv av plasteret. Fortell henne det. Hun fortjener å leve livet slik hun vil. Du kaster bort det ene livet hun har Anonymkode: 1dfe4...fce 32 9
AnonymBruker Skrevet 2. september #3 Skrevet 2. september Bare fortell. Om det var min mann, ville jeg satt pris på ærligheten, fortest mulig. Anonymkode: 3b797...cb2 25 2
AnonymBruker Skrevet 2. september #4 Skrevet 2. september Fortell henne det med engang. Det blir verre for henne å få vite det av andre. Ja du mister mest sannsynlig henne og kanskje ungene for en periode, men det går seg til når hun får det på avstand. Anonymkode: 8ac2a...888 12 2
Pippi Lotta Skrevet 2. september #5 Skrevet 2. september (endret) Du bør vel starte med skilsmise? Og så begrune den med at du har inset at du er skeiv. Ikke fortel om utroskapen, og la være med andre menn til du har startet skilsmisen. Skilsmise er vanskelig nok, uten utroskap. Terapi vill nok også være bra! Tar du noen timer til å sortere tanker og følelser blir det sikert lettere og formulere det til familien din også. Du kan da også få støte i den vanskelige tiden som kommer. Kan jeg spøre om du er oppvokst i relgilst eller homofobt miljø? Hvorfor tror du at du har fornektet sexualiteten din? Dette er kansje lurt å snake med en teraput om. Endret 2. september av Pippi Lotta 12 2
alfathealfa Skrevet 2. september #6 Skrevet 2. september Du sier det selvfølgelig til henne så dere begge kan få det livet dere ønsker. Du gjør henne en tjeneste. Hun fortjener å kunne velge en mann som vil ha henne og ønsker et forhold med henne. Når hun ikke får relevant informasjon av deg kaster hun bort livet sitt. Det er veldig urettferdig mot henne å ikke si det. Så du kan jo si det, at du trenger å si det for dere begges skyld. 7 2
AnonymBruker Skrevet 2. september #7 Skrevet 2. september Pippi Lotta skrev (3 minutter siden): Ikke fortel om utroskapen Lavmål. Anonymkode: 6b1ca...3d1 6 3
AnonymBruker Skrevet 2. september #8 Skrevet 2. september Hvis livet er i vater ellers, så fortell henne det. Skriv et «brev» til henne først slik at du får øvd deg på hvordan du skal si det. Det blir sikkert et sjokk for henne og barna, og kanskje kommer det noen store følelser, men etter hvert vil jo livet falle på plass igjen. Anonymkode: 1db98...95e 2 1
Ibot Skrevet 2. september #9 Skrevet 2. september Du må begynne i riktig ende. Avslutt forholdet ditt med kona, ikke opphold henne når du veit at det ikke kommer til å vare. La henne få muligheten til å gå videre i livet... Per nå er du hva mange vil definere som utro i og med at du er på apper og sender og tar i mot bilder av andre. Slutt med det, utroskap kan aldri unnskyldes! At du er homo kan du ikke noe for, men utroskapen du driver med er utilgivelig! Psykolog høres ikke dumt ut, der vil du få sortert tankene dine og muligens også få råd om hvordan du går fram. Om du er homo eller bifil spiller forsåvidt ingen rolle i første omgang. 10 4
Flintis Skrevet 2. september #10 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Har holdt denne siden nede hele livet, men nå klarer jeg ikke mer. Vet ikke om jeg er bi eller homofil eller hva, men jeg klarer ikke å undertrykke mitt ønske om å være med menn, seksuelt. Har en stund vært på grindr og andre apper, aldri møtt noen. Men har sendt og mottatt bilder av andre menn. Har også snakket med mange som er i min situasjon, å de er det mange av. Men nå klarer jeg ikke å lyve mer. Hverken for meg selv, kona, barna eller de rundt meg. Har vurdert å gå til psykolog, men vet ikke om det vil hjelpe? Tror ikke kona mistenker noe. Å ja, dette er vanskelig for meg… Anonymkode: 4a320...0de Jeg tenker det kan være lurt å prate med en psykolog om dette og finne ut om hvordan dette skal avklares med kona og da kanskje med psykologen tilstede Det kan jo da dukke opp mange spørsmål fra kona også. 2 2
ItchyBitchySpider Skrevet 2. september #11 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Har holdt denne siden nede hele livet, men nå klarer jeg ikke mer. Vet ikke om jeg er bi eller homofil eller hva, men jeg klarer ikke å undertrykke mitt ønske om å være med menn, seksuelt. Har en stund vært på grindr og andre apper, aldri møtt noen. Men har sendt og mottatt bilder av andre menn. Har også snakket med mange som er i min situasjon, å de er det mange av. Men nå klarer jeg ikke å lyve mer. Hverken for meg selv, kona, barna eller de rundt meg. Har vurdert å gå til psykolog, men vet ikke om det vil hjelpe? Tror ikke kona mistenker noe. Å ja, dette er vanskelig for meg… Anonymkode: 4a320...0de Du har altså vært digitalt utro mot kona en stund, uten å fortelle henne noe som helst? Utroskap er utroskap, uansett hvilket kjønn det er. Hvis du er homofil, så bør du fortelle kona di, sånn at hun kan finne seg en heterofil mann å være med, eller åpne forholdet slik at du kan ha sex med menn, mens hun står fritt til å ha sex med andre. Det største problemet er heller ikke at du kanskje er homofil eller biseksuell, men at du lyver og er utro. Psykolog hjelper ikke. Han kan ikke endre legningen din eller holdningene dine (utroskap). Du har vært utro. Innrøm det og la kona di velge om hun ønsker å fortsette å være sammen med en utro partner (som ut fra det du skriver, ikke kommer til å stoppe med å søke kontakt med menn), eller bygge sitt eget liv alene uten deg. 7 2
AnonymBruker Skrevet 2. september #12 Skrevet 2. september Jeg trur ikke det er små mange måter å si det på jeg. Enn å bare si det rett ut. Vil du bort ifra kona? Eller er det at du har lyst å prøve sex med mann? Det er mye du må tenke igjennom. Hadde min mann sagt at han ville prøve menn men fortsatt ville ha meg så hadde jeg kanskje foreslått trekant. For å se om det er noe for han. Så har vi tatt der ifra. Men mener du at du er helt ferdig med konen så bør du gjør det slutt i tillegg. Anonymkode: 552be...a8f 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #13 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg trur ikke det er SÅ mange måter å si det på jeg. Enn å bare si det rett ut. Vil du bort ifra kona? Eller er det at du har lyst å prøve sex med mann? Det er mye du må tenke igjennom. Hadde min mann sagt at han ville prøve menn men fortsatt ville ha meg så hadde jeg kanskje foreslått trekant. For å se om det er noe for han. Så har vi tatt der ifra. Men mener du at du er helt ferdig med konen så bør du gjør det slutt i tillegg. Anonymkode: 552be...a8f Anonymkode: 552be...a8f
AnonymBruker Skrevet 2. september #14 Skrevet 2. september Hva er det dere snakker om med å dra psykolog inn i dette? Kan man ikke be om skilsmisse uten at man må ha med psykolog? Å ønske å skille seg er ikke psykisk sykdom. Hvis mannen min hadde dukket opp med en psykolog for å si at han muligens var skeiv og ville skille seg så hadde jeg seriøst lurt på om det hadde klikka for han og hvorfor det skulle være en tredjeperson jeg ikke kjente til stede når jeg fikk vite at han ikke elsket meg lenger. Hadde vært utrolig ydmykende. Anonymkode: cebfa...cdd 5 4
AnonymBruker Skrevet 2. september #15 Skrevet 2. september Tenk deg godt om nå…vil du virkelig splitte opp familien din eller være utro for å få deg litt pikk eller et knull med en annen mann? Det virker jo som at du ønsker å prøve ut sex med menn liksom og that’s it. Om du hadde mistet følelsene dine for kona og ut av det blå har blitt skeiv så er det noe annet. Men menn som holder på der inne og på GS bak ryggen på kona si er kvalmt as. Og enda mer med de som er utro. Anonymkode: 7b09b...289
ItchyBitchySpider Skrevet 2. september #16 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hva er det dere snakker om med å dra psykolog inn i dette? Kan man ikke be om skilsmisse uten at man må ha med psykolog? Å ønske å skille seg er ikke psykisk sykdom. Hvis mannen min hadde dukket opp med en psykolog for å si at han muligens var skeiv og ville skille seg så hadde jeg seriøst lurt på om det hadde klikka for han og hvorfor det skulle være en tredjeperson jeg ikke kjente til stede når jeg fikk vite at han ikke elsket meg lenger. Hadde vært utrolig ydmykende. Anonymkode: cebfa...cdd Nettopp. Verken ønske om å skille seg eller utroskap er psykisk sykdom. Psykologer har nok å gjøre i virkelig vanskelige saker. Her må han bare legge kortene på bordet og ta ut separasjon. Så kan han ha så mye sex med menn som han vil, helt uten dårlig samvittighet, løgner og hemmelighold. 8 1
ItchyBitchySpider Skrevet 2. september #17 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tenk deg godt om nå…vil du virkelig splitte opp familien din eller være utro for å få deg litt pikk eller et knull med en annen mann? Det virker jo som at du ønsker å prøve ut sex med menn liksom og that’s it. Om du hadde mistet følelsene dine for kona og ut av det blå har blitt skeiv så er det noe annet. Men menn som holder på der inne og på GS bak ryggen på kona si er kvalmt as. Og enda mer med de som er utro. Anonymkode: 7b09b...289 Han er allerede utro. 7 3
AnonymBruker Skrevet 2. september #18 Skrevet 2. september Det er utrolig mye moralisering og en ganske tydelig dobbeltstandard i denne tråden. Hadde en gift kvinne skrevet her at hun har undertrykt sin biseksualitet hele livet, og nå har begynt å utforske sin egen identitet digitalt med andre kvinner, ville tonen mest sannsynlig vært en helt annen. Da hadde rådene handlet om «å finne seg selv», empati rundt den emosjonelle krisen det er å leve i skapet, og råd om hvordan paret eventuelt kunne åpnet opp forholdet. Men når en mann gjør akkurat det samme, blir han umiddelbart redusert til «en ekkel og utro partner» som bare er ute etter et raskt nummer. Digital flørting og bildeling er selvsagt et tillitsbrudd uansett kjønn, men det må være lov å ha to tanker i hodet samtidig. TS står i en enorm personlig krise og prøver å finne ut av hvem han faktisk er etter et helt liv med undertrykkelse. Å be ham ta med en psykolog som en slags buffer når han skal skille seg for at kona skal takle det bedre, eller å nekte ham profesjonell hjelp fordi «utroskap ikke er en sykdom», faller på sin egen urimelighet. Han trenger å snakke med en terapeut nettopp for sin egen del – for å sortere i et kaos han har båret på i tiår, slik at han kan ta den tunge praten med kona på en så ryddig måte som mulig. Litt mer nyanser og mindre skadefryd hadde gjort seg her. Anonymkode: 13a54...623 4 3 4
AprilLudgate Skrevet 2. september #19 Skrevet 2. september Jeg tenker jo du må være åpen om det for din egen del - men at det kan være lurt å snakke med psykolog for å få avklart om du kun er seksuelt tiltrukket OGSÅ av menn. Eller, om det kun er menn son jo betyr at du er homofil. Har du samme seksuelle tiltrekning til kvinner? Om du er bifil så er jo ikke det et frikort for å skulle åpne for sex med menn like lite som kvinner om du er i et monogamt forhold. 2 1
Strigiformes Skrevet 2. september #20 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Har holdt denne siden nede hele livet, men nå klarer jeg ikke mer. Vet ikke om jeg er bi eller homofil eller hva, men jeg klarer ikke å undertrykke mitt ønske om å være med menn, seksuelt. Har en stund vært på grindr og andre apper, aldri møtt noen. Men har sendt og mottatt bilder av andre menn. Har også snakket med mange som er i min situasjon, å de er det mange av. Men nå klarer jeg ikke å lyve mer. Hverken for meg selv, kona, barna eller de rundt meg. Har vurdert å gå til psykolog, men vet ikke om det vil hjelpe? Tror ikke kona mistenker noe. Å ja, dette er vanskelig for meg… Anonymkode: 4a320...0de Hva slags holdninger har konen din til biseksualitet og homofili? Er de negative fra før, så hadde jeg personlig ikke fortalt det, men bare tatt iniativ til skilsmisse. Hun har ikke krav på å få vite dette. Så jeg hadde valgt å finne ut av dette først, for og ikke utsette meg for mer enn nødvendig. En skilsmisse er tungt nok i seg selv, om det er det som er utfallet. Håper selvfølgelig det løser seg på best mulig måte for dere begge to 🤞 Lykke til 🤞
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå