Gå til innhold

Kleint når ansatt ringer fra hjemmekontoret sitt til kollegene..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En ansatt hos oss ringer når det er noe, til den kollegaen det gjelder. Hun jobber på på farten og hver gang det er et eller annet, gjerne små, uviktige ting, så ringer hun!

Flere begynner å synes det er plagsomt..at hun ikke bare kan sende en e-post, så får hun svar der. De fleste av oss sitter i konsentrert arbeid og faller ut av det og blir avbrutt, når hun plutselig bare ringer (for uviktige ting!)

Alle har det travelt nok som det er med møter i Teams og telefon, møter som er avtalt på forhånd! 

- Kan hun ha en form for dysleksi, da hun sjelden sender e-poster? 

- Kan det være et markeringsbehov for å bli sett, gjennom å be om tjenester fra andre..

- Kanskje hun skulle ønske hun var kommandointruksfabrikkleder - og  ikke assistent? 

Anonymkode: 52ed4...c28

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva har hun sagt når dere har sagt det til henne da? 

Anonymkode: 12c49...082

• Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Men herregud, ikke svar? Uvesentlig hva det skyldes.

Avvis samtale med standard-sms. Feks at du er opptatt, hun kan sende epost eller ringe andre hvis det haster 

Anonymkode: e564b...c70

• Liker 16
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva har hun sagt når dere har sagt det til henne da? 

Anonymkode: 12c49...082

De har selvfølgelig ikke sagt noe. 

Anonymkode: 638b8...35c

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En ansatt hos oss ringer når det er noe, til den kollegaen det gjelder. Hun jobber på på farten og hver gang det er et eller annet, gjerne små, uviktige ting, så ringer hun!

Flere begynner å synes det er plagsomt..at hun ikke bare kan sende en e-post, så får hun svar der. De fleste av oss sitter i konsentrert arbeid og faller ut av det og blir avbrutt, når hun plutselig bare ringer (for uviktige ting!)

Alle har det travelt nok som det er med møter i Teams og telefon, møter som er avtalt på forhånd! 

- Kan det være et markeringsbehov for å bli sett, gjennom å be om tjenester fra andre..

- Kanskje hun skulle ønske hun var kommandointruksfabrikkleder - og  ikke assistent? 

Det er terror. I det hele tatt at folk ringer fra feks hjemmekontor til en kollega om småting og det går bortimot en time med jabbing. Jeg orker ikke det og svarer med melding eller mail. Andre Jabber med … Har virkelig ikke tid til slikt ..

Anonymkode: 709b4...524

• Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Og så klager vi over nye datasentre...

Anonymkode: bacbd...717

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva med å la være å svare eller bare si, neste gang så bare send en epost. Det er bedre enn å gå å leke lege eller overtenke grunner som du gjør nå

Anonymkode: e33e5...771

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De har selvfølgelig ikke sagt noe. 

Anonymkode: 638b8...35c

Bortsett fra til hverandre, baksnakking har de nok fått til… 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Haha, jeg jobbet som rådgiver en gang, og en av lederne jeg hadde oppfølgingsansvar for sendte ALDRI mail. ALDRI! 

Hun kunne ringe mange ganger til dagen. Ikke bare til meg men alle som jobbet i støttetjenester også. Holdt på å klikke for oss alle sammen. 😂 Vedkommendes byttet heldigvis arbeidsplass så nå er hun noen andre sitt problem. 

Min løsning var bare å la være å svare, ringte opp dagen etter. Da var som regel saken løst. 

Anonymkode: 7695b...bef

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det er terror. I det hele tatt at folk ringer fra feks hjemmekontor til en kollega om småting og det går bortimot en time med jabbing. Jeg orker ikke det og svarer med melding eller mail. Andre Jabber med … Har virkelig ikke tid til slikt ..

Problemet med hun er at hun går til leder og sier «Ringte x og fikk ikke tak i ham og han ringte ikke opp tilbake - må jo kunne ringe opp i løpet av dagen!» 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Haha, jeg jobbet som rådgiver en gang, og en av lederne jeg hadde oppfølgingsansvar for sendte ALDRI mail. ALDRI! 

Hun kunne ringe mange ganger til dagen. Ikke bare til meg men alle som jobbet i støttetjenester også. Holdt på å klikke for oss alle sammen. 😂 Vedkommendes byttet heldigvis arbeidsplass så nå er hun noen andre sitt problem. 

Min løsning var bare å la være å svare, ringte opp dagen etter. Da var som regel saken løst. 

OMG 😳 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hva med å la være å svare eller bare si, neste gang så bare send en epost. Det er bedre enn å gå å leke lege eller overtenke grunner som du gjør nå

Anonymkode: e33e5...771

Absolutt, vi er flere som gjør det. Hun skriver da kun hjerte ♥️ «Da ringer du tilbake når du er ferdig!»

Flere synes dette begynner å bli invaderende for arbeidsdagen. Vi foretrekker e-post. Den blir besvart. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Problemet med hun er at hun går til leder og sier «Ringte x og fikk ikke tak i ham og han ringte ikke opp tilbake - må jo kunne ringe opp i løpet av dagen!» 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

OMG 😳 

Kan jo også si hva min leder rådet meg til da jeg slet med denne personen som ringte mange ganger til dagen: "Du må ramme henne inn". Altså sette tydelige grenser. 

Nå deler jo dere leder, så ta det opp med din egen leder om hvordan dere skal ramme vedkommende inn. Vil tro både du og leder må sette grenser. 

Hadde vedkommende vært på kontoret hadde dere kanskje blitt avbrutt hele tiden der også? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Avvis samtalen og svar med standard svar om å sende en mail hver eneste gang. 

Anonymkode: a9fbf...c3f

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan komminuserer dere som sitter på kontoret med hverandre da? Sender dere epost til hverandre, eller snakker dere fysisk?

Anonymkode: 1719b...a73

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med at når jeg sitter på kontoret, kommer folk innom hele tiden, istedet for å sende viktige beskjeder på epost, da jeg faktisk er avhengig av å ha ting skriftlig pga av dokumentasjon på endringer jeg gjør osv. De kommer inn og gir beskjeden muntlig, for deretter å si "men du må vel ha det skriftlig", og jeg må si "Ja, du må sende det på epost" og de svarer "Ok, da gjør jeg det, ville bare gi beskjed om det først, slik at du vet det....."

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Ibot skrev (59 minutter siden):

Bortsett fra til hverandre, baksnakking har de nok fått til… 

De baksnakker sikkert på epost, selv om de sitter ved siden av hverandre, siden de ikke kan bli avbrutt. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Trenger ikke email engang. Skriv på teams når det er noe som ikke er veldig viktig nå, så om det er vanskelig på chat så spør du om du kan ringe han /henne opp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Absolutt, vi er flere som gjør det. Hun skriver da kun hjerte ♥️ «Da ringer du tilbake når du er ferdig!»

Flere synes dette begynner å bli invaderende for arbeidsdagen. Vi foretrekker e-post. Den blir besvart. 

Da svarer dere: «har dessverre ikke tid til å ringe, men send gjerne e-post så svarer jeg innimellom» 

Anonymkode: 0e3c5...4f4

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det bedre at de står ved siden av deg på kontoret og jabber? 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...