Gå til innhold

Kattepassere som ikke ønsker å gi katten min beroligende medisiner

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katten min har vært engstelig siden han var kattunge, har litt separasjonsangst, og markerer inne hvis han blir stresset (før noen spør: han er kastrert)

Har prøvd alle triksene i boken, og sammen med dyrlege og atferdsspesialist har vi kommet fram til at katten vil ha godt av beroligende medisiner.

I gode perioder får han naturmedisinen Anxitane fra helsekosten som er laget på urter og grønn te, og i dårligere perioder får han reseptbelagt medisin, og han har det så mye bedre og er en tryggere og mer harmonisk katt.

Problemet er at to litt alternative kattepassere som har passet katten min når jeg er borte, er motstandere av at dyr skal medisineres.

Den ene damen har jeg betalt for å gå hjem til katten min to ganger per dag, kose og leke med han og slippe han ut/inn.

Den andre damen tar imot katter hjemme hos seg selv, og den tredje damen jobber på et lite kattepensjonat.

I sommer var jeg borte 6 døgn og fikk da den ene damen til å ordne med katten hjemme, og etter to dager fikk jeg melding om at hun ikke önsket å gi katten min Anxitane, fordi han virket rolig og fin og at å gi katten selv naturmedisin, strider mot alt hun står for.

I julen var han hos damen som har katter hjemme hos seg, og da ønsket hun ikke å gi han medisinen som er på resept, selv om han ble redd den andre katten som var der.

De kommer alltid med mange argumenter mot at han skal få medisin, men det er jeg som kjenner katten min og har hatt han siden han var 5 måneder gammel, mens de ser katten min en bitteliten del av hans liv.

Er dette normalt, eller er det kun fordi de er alternative og mot alt som er kjemisk fremstilt?

Anonymkode: 992c1...c6c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Katten min har vært engstelig siden han var kattunge, har litt separasjonsangst, og markerer inne hvis han blir stresset (før noen spør: han er kastrert)

Har prøvd alle triksene i boken, og sammen med dyrlege og atferdsspesialist har vi kommet fram til at katten vil ha godt av beroligende medisiner.

I gode perioder får han naturmedisinen Anxitane fra helsekosten som er laget på urter og grønn te, og i dårligere perioder får han reseptbelagt medisin, og han har det så mye bedre og er en tryggere og mer harmonisk katt.

Problemet er at to litt alternative kattepassere som har passet katten min når jeg er borte, er motstandere av at dyr skal medisineres.

Den ene damen har jeg betalt for å gå hjem til katten min to ganger per dag, kose og leke med han og slippe han ut/inn.

Den andre damen tar imot katter hjemme hos seg selv, og den tredje damen jobber på et lite kattepensjonat.

I sommer var jeg borte 6 døgn og fikk da den ene damen til å ordne med katten hjemme, og etter to dager fikk jeg melding om at hun ikke önsket å gi katten min Anxitane, fordi han virket rolig og fin og at å gi katten selv naturmedisin, strider mot alt hun står for.

I julen var han hos damen som har katter hjemme hos seg, og da ønsket hun ikke å gi han medisinen som er på resept, selv om han ble redd den andre katten som var der.

De kommer alltid med mange argumenter mot at han skal få medisin, men det er jeg som kjenner katten min og har hatt han siden han var 5 måneder gammel, mens de ser katten min en bitteliten del av hans liv.

Er dette normalt, eller er det kun fordi de er alternative og mot alt som er kjemisk fremstilt?

Den andre og tredje damen er den samme damen. Hun jobber på kattepensjonatet og tar imot katter privat. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

En katt burde virkelig ikke være avhengig av beroligende medisiner. Da har den det ikke bra.

Anonymkode: 17e58...387

• Liker 16
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Dumme mennesker med sterke overbevisninger er det best å bare unngå.

I verste fall kan de la være å gi livsviktige medisiner til mennesker, fordi de heller vil prøve noe new-age svindel.

Anonymkode: 83479...634

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En katt burde virkelig ikke være avhengig av beroligende medisiner. Da har den det ikke bra.

Er dette noe du lærte da du studerte til å bli dyrlege?

Hvis en katt ikke har det bra, så skal den ikke ha medisiner?

Anonymkode: 83479...634

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Han har det bra med medisiner og ikke bra uten medisiner.

Alternativet er å avlive han, og det ønsker ikke veterinærer heller.

Vi mennesker tar medisiner for angst og div, og da må vel dyr få det også

Ts

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Disse to damene er virkelig flinke med katter og katten min liker de, men jeg begynner å få nok.

Den ene damen mener at 5G kan være årsaken til at katten min er engstelig, og det at jeg gir han mat fra "den kapitalistiske industrien".

Ts

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min kattmåtte gå på medisiner. Hadde kattepasser bestemt seg for å ikke gi, hadde den aldri fått passe katten og jeg hadde ikke betalt. De hadde ikke gjort jobben.

Anonymkode: 00325...9c0

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri brukt en kattepasser som ikke følger instruksjoner. 

Hadde jeg fått melding mens jeg var på ferie om at kattepasser ville slutte gi medisiner, så hadde jeg ringt halve telefonlista og sømfart pawshake etter noen som kunne stilt opp akutt for å ta over. Det hadde også blitt skrevet veldig tydelig i google anmeldelser og lignende til kattepensjonattet at driver kan finne på å kutte medisiner etter sin egen overbevisning, og derfor overhode ikke er til å stole på. 

Det har ingenting å si om det er reseptbelagte eller naturmedisiner. 

Jeg har tre egne, hvor en er veldig og en litt engstelig. De er blitt mye bedre med årene, men for meg har det vært ekstremt viktig med kattepassere som respekterer meg og kattene. Jeg passer selv også 10-15 katter i året via Pawshake, hadde jeg fått en-stjerners review på at jeg ikke gir medisiner som avtalt så hadde hele kundebasen klappet sammen. Nesten alltid når jeg får nye kunder som har katter med ekstra behov, så får jeg kommentar på at de har lest reviews om at jeg er pliktoppfyllende. 

Anonymkode: fc5cd...c96

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Begrepet crazy cat lady, har jo en opprinnelse...

Aldri vært borti så mye samlet psykiatri på ett sted som på FOD-gårder og i dyrevernsorganisasjoner. De er vel sprø, da.

Anonymkode: c6baa...25f

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det finnes kattemat som kan berolige katten din.  
Tenker istedenfor for tabletter. 
Heter Calm. Noe å tenke på. 

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du rett og slett må prøve å være litt mindre borte fra katten din?

Anonymkode: c09c9...c03

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Lille39 skrev (8 minutter siden):

Ja, denne kattematen kan sikkert sammenlignes i effekt med reseptbelagt medisin forskrevet av veterinær🙄

Herlighet. 

Man tar helseråd fra fagfolk, ikke fra tilfeldige skrullinger.

Anonymkode: 91fa1...ba7

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ja, denne kattematen kan sikkert sammenlignes i effekt med reseptbelagt medisin forskrevet av veterinær🙄

Herlighet. 

Kommer med råd så snakker du slik? 
Se deg i speilet 🙄

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde heller ikke ønsket å gi medisiner til katter jeg passer. Det føler jeg meg ikke trygg på. 

De gangene jeg har gitt ormekur til egne katter har det vært et helvete å få dem til å svelge. Passe på at de ikke gulper opp etc

Anonymkode: 67c66...a70

AnonymBruker
Skrevet

Løsningen her er å finne andre kattepassere. Du kan ikke tvinge noen til å gjøre noe de ikke vil. 

Anonymkode: c724e...56f

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Herlighet. 

Vel, nå gir ts katten også midler fra helsekosten som ikke er reseptbelagt. Står i HI. 

Anonymkode: 3067b...f75

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Begrepet crazy cat lady, har jo en opprinnelse...

Aldri vært borti så mye samlet psykiatri på ett sted som på FOD-gårder og i dyrevernsorganisasjoner. De er vel sprø, da.

Anonymkode: c6baa...25f

Ja er litt enig. Siden de har passet katten min flere ganger , tror de at de kjenner han og at han er "litt deres" får jeg inntrykk av.

ts

AnonymBruker
Skrevet
Lille39 skrev (1 time siden):

Har prøvd uten noe særlig hell. Kattemat som skal virke beroligende fungerer ikke hvis katten har skikkelige problemer sier dyrlegen.

ts

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje du rett og slett må prøve å være litt mindre borte fra katten din?

Anonymkode: c09c9...c03

Jeg har all familie og gamle foreldre på andre kanten av landet, og har behov for en liten ferie av og til, eller må reise bort pga en begravelse, et bryllup, konfirmasjon ol.

ts

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...