AnonymBruker Skrevet 1. september #1 Skrevet 1. september Det sies ofte at et lite mindretall av menn på datingapper får all oppmerksomheten. Hva er din erfaring med å date disse mennene? Jeg er nysgjerrig på: * Stemmer det at de ofte rullerer på flere damer samtidig? * Går det an å få dem inn i et seriøst forhold, eller blir man bare en "ff" eller et nummer i rekken? * Hva gjorde at du eventuelt valgte å gå videre fra dem, eller ble det faktisk full klaff? Anonymkode: d694a...0b7
AnonymBruker Skrevet 1. september #2 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Går det an å få dem inn i et seriøst forhold, eller blir man bare en "ff" eller et nummer i rekken? Det går selvfølgelig an for de som er tilsvarende pen selv. Alle andre får bare tilbud om sex Anonymkode: 23b4c...a6e 3
AnonymBruker Skrevet 1. september #3 Skrevet 1. september Man kan "turn a player to a prince", med riktig personlighet, oppførsel og grensesetting. Men, man må jo ha fenget vedkommende nok. De luker raskt ut hvem som har partnerpotensiale for dem, og hvem som kun er kun kortvarig moro. Veldig vanskelig å flytte seg inn i førstnevnte kategori, dersom man først har havnet i sistnevnte. Anonymkode: c60e3...66c 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. september #4 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det går selvfølgelig an for de som er tilsvarende pen selv. Alle andre får bare tilbud om sex Anonymkode: 23b4c...a6e Er det denne gruppen med menn som gjør at "alle" menn får rykte på seg for bare å ville ha sex på datingapper? Anonymkode: d694a...0b7 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. september #5 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det denne gruppen med menn som gjør at "alle" menn får rykte på seg for bare å ville ha sex på datingapper? Anonymkode: d694a...0b7 Nei. Det er en haug på haug med menn i alle aldere og med ulike utsender som kun vil ha sex. Anonymkode: 4fb14...871 14 2
AnonymBruker Skrevet 1. september #6 Skrevet 1. september Min erfaring er at de behandler damer bedre. Og jada, man kan få forhold, om man passer sammen. Opplevde ikke at de rullerte noe mer på damer enn mindre kjekke menn i alle fall. Anonymkode: 535be...9e4 10
AnonymBruker Skrevet 1. september #7 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei. Det er en haug på haug med menn i alle aldere og med ulike utsender som kun vil ha sex. Anonymkode: 4fb14...871 Men hvordan kan du vite det da liksom, de aller fleste menn på Tinder får ikke likes og kan ikke tilby noe til noen Anonymkode: 23b4c...a6e 1 4
AnonymBruker Skrevet 1. september #8 Skrevet 1. september Sånn overfladisk sett har jeg hatt noen deilige møter og sex med menn som utseende messig er over min liga. Aldri hatt illusjon om å være i forhold med de. Men noen ganger er det fint å ha sånne møter... Anonymkode: 1a5f2...f5b 2
AnonymBruker Skrevet 1. september #9 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men hvordan kan du vite det da liksom, de aller fleste menn på Tinder får ikke likes og kan ikke tilby noe til noen Anonymkode: 23b4c...a6e De er et fåtall menn som får ingen likes. Og selvfølgelig enda færre damer, fordi det er 80% av menn der. 5-10% falske kvinnelige profiler og menn swiper ja på alle og sorterer etterpå. Så de som ikke får en eneste match, er de absolutt ingen vil ha. Menn flest får ikke mange matcher, men alle jeg har snakket med har fått 5-30. Anonymkode: 535be...9e4 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #10 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sånn overfladisk sett har jeg hatt noen deilige møter og sex med menn som utseende messig er over min liga. Aldri hatt illusjon om å være i forhold med de. Men noen ganger er det fint å ha sånne møter... Anonymkode: 1a5f2...f5b Hvordan er mennene du har vært i forhold med sammenlignet med dem? Anonymkode: d694a...0b7 1
Fighter83 Skrevet 1. september #11 Skrevet 1. september (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Det sies ofte at et lite mindretall av menn på datingapper får all oppmerksomheten. Hva er din erfaring med å date disse mennene? Jeg er nysgjerrig på: * Stemmer det at de ofte rullerer på flere damer samtidig? * Går det an å få dem inn i et seriøst forhold, eller blir man bare en "ff" eller et nummer i rekken? * Hva gjorde at du eventuelt valgte å gå videre fra dem, eller ble det faktisk full klaff? Anonymkode: d694a...0b7 Hvem er disse mennene egentlig? Veldig nysgjerrig på hvem de helt spesifikt er. Sånn at noen andre heller kan "få" gleden av dem liksom. Jeg har ikke selvtillit nok til å prøve meg på disse merker jeg så hvorfor skulle jeg få dem til å bruke tiden deres på meg... Bedre at de slipper rett og slett! Endret 1. september av Fighter83
AnonymBruker Skrevet 1. september #12 Skrevet 1. september Jeg er i forhold med en nå, som utseendemessig sett er en skikkelig kjekkas. Jeg likte han på tinder og antok at vi bare skulle fjase rundt , men etter første daten vår virket det som han skiftet mening fra å se etter "casual" til å se etter "kjæreste", og jeg ble faktisk litt satt ut. Jeg var mentalt innstilt på å bare møtes for sex, for det var det som stod i profilen hans, og han var også noen år yngre enn meg. Jeg ser ut som et troll, og kan heller ikke fungere som hans sugarmama på grunn av lav lønn, så jeg lurer jo litt på hva han egentlig ser i meg. Ikke minst er jeg veldig kjedelig. Men vi er i hvert fall kjærester da, kan snart feire ett år sammen. Har datet et par kjekkaser tidligere, og de rullerte definitivt på damer. Anonymkode: 70b63...93f 1 2 5
AnonymBruker Skrevet 1. september #13 Skrevet 1. september Altså.... Mulig litt slem. Vil tro de mest oppegående er på Tinder "max 7" dager for å finne den rette. Hvor vanskelig er det??? Anonymkode: c0bf6...288
AnonymBruker Skrevet 1. september #14 Skrevet 1. september Jeg tror det må være vanskelig for disse mennene å finne den rette på tinder. Skulle jeg satt meg inn i deres ståsted tror jeg den rette hvertfall måtte være den lille andelen som bryr seg mer om personlighet enn utseende. Den andelen tror jeg er like liten som de mennene som får mange matcher der. Anonymkode: 7fed4...1af 2
AnonymBruker Skrevet 1. september #15 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har datet et par kjekkaser tidligere, og de rullerte definitivt på damer. Anonymkode: 70b63...93f Får da virkelig ikke håpe denne kjekkasen minner om noen "kjendiser" som "alle" mener er kjekk. Hvem ligner han på som alle faller for? Anonymkode: c0bf6...288
AnonymBruker Skrevet 1. september #16 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Får da virkelig ikke håpe denne kjekkasen minner om noen "kjendiser" som "alle" mener er kjekk. Hvem ligner han på som alle faller for? Anonymkode: c0bf6...288 Han jeg er sammen med nå, eller en av de som rullerte? Anonymkode: 70b63...93f
AnonymBruker Skrevet 1. september #17 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Min erfaring er at de behandler damer bedre. Og jada, man kan få forhold, om man passer sammen. Opplevde ikke at de rullerte noe mer på damer enn mindre kjekke menn i alle fall. Anonymkode: 535be...9e4 Mindre kjekke menn rullerer i gjennomsnitt mye mindre, men det finnes så klart unntak. Anonymkode: d694a...0b7 3
AnonymBruker Skrevet 1. september #18 Skrevet 1. september Hvordan vet man hvem som er mest ettertraktet? Står det rating på profilene? -går det på tvers av alder og områder? En 40-åring i Trondheim kan altså være mer ettertraktet enn en 30-åring fra Oslo? Er det utseende som avgjør scoren, eller antall sveip? Hvem bestemmer det? Dette blir jeg nysgjerrig på kjenner jeg…. Anonymkode: 92729...ddd 8 2
AnonymBruker Skrevet 1. september #19 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mindre kjekke menn rullerer i gjennomsnitt mye mindre, men det finnes så klart unntak. Anonymkode: d694a...0b7 Man skulle tro det, men nei. Handler nok om dårlig selvtillit og behov for bekreftelse. Kjekke menn har ikke det behovet. Anonymkode: 535be...9e4 2
AnonymBruker Skrevet 1. september #20 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan vet man hvem som er mest ettertraktet? Står det rating på profilene? -går det på tvers av alder og områder? En 40-åring i Trondheim kan altså være mer ettertraktet enn en 30-åring fra Oslo? Er det utseende som avgjør scoren, eller antall sveip? Hvem bestemmer det? Dette blir jeg nysgjerrig på kjenner jeg…. Anonymkode: 92729...ddd Svaret er at det ikke står en synlig rating på profilene, men bak kulissene har appene et avansert system som regner ut nøyaktig hvor ettertraktet du er. Her er hvordan dette fungerer i praksis, oppdelt etter spørsmålene dine: ## 1. Hvordan beregnes "scoren", og hvem bestemmer den? Det er sjekkeappenes algoritmer (datamaskinen) som bestemmer scoren din, og det er antall sveip som avgjør den. Før i tiden brukte Tinder et system basert på sjakk-rating (kalt en Elo-score). I dag bruker de en mer moderne kunstig intelligens, men prinsippet er det samme: * Hver gang noen sveiper ja (høyre) på deg, går din usynlige score opp. * Hver gang noen sveiper nei (venstre) på deg, går scoren din ned. * Vektingen av sveipet: Hvis en kvinne som selv er ekstremt populær (har veldig høy score) sveiper ja på deg, gir det profilen din et gigantisk hopp oppover. Hvis en profil med lav score sveiper ja på deg, betyr det mindre for din rating. Appen bruker denne scoren til å sortere "bunken". De mest ettertraktede mennene blir vist først til damene, mens de med lav score blir gjemt bort nederst i bunken. ## 2. Går det på tvers av alder og områder? Ja, i aller høyeste grad. Attraktivitet og "score" er alltid relativt til det lokale markedet og den aldersgruppen man dater innenfor. Det betyr at det eksempelet ditt er reelt: En 40-åring i Trondheim kan absolutt være mer ettertraktet på sitt marked enn en 30-åring i Oslo er på sitt. Her er hvorfor: * Geografi og konkurranse (Oslo vs. Trondheim): Oslo har det desidert tøffeste sjekkemarkedet for menn i Norge. Det er en enorm konsentrasjon av unge, veltrente, karrierebevisste og kjekke menn der. Konkurransen er brutal. En 30-åring som er en "7 av 10" i Oslo, kan drukne helt i støyen. I Trondheim er markedet mindre, og hvis en 40-åring der har holdt seg godt, har høy status og god jobb, kan han raskt være "kongen på haugen" i sin aldersgruppe. * Aldersdynamikk (Menn modnes annerledes): Menns markedsmakt på datingapper fungerer ofte annerledes enn kvinners over tid. Mens unge menn i 20-årene ofte sliter på apper (fordi de konkurrerer mot eldre menn med mer penger og status), opplever mange menn at de blir mer ettertraktede når de runder 35–40 år, forutsatt at de har en etablert karriere, god stil og er i god form. En attraktiv 40-åring i Trondheim kan derfor oppleve et ras av matcher fra kvinner mellom 30 og 40. Kort oppsummert: Det er andres adferd (sveip) som bestemmer scoren din, ikke bare utseendet i seg selv – men et godt utseende og en kul livsstil er jo det som får folk til å sveipe ja. Og ja, markedet endrer seg så mye basert på geografi og alder at du kan gå fra å være usynlig i Oslo til å bli en "topp-mann" i en mindre by. Anonymkode: d694a...0b7 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå