AnonymBruker Skrevet 1. september #1 Skrevet 1. september Og jeg blir så sliten av det! Det er helt greit med barna. De er jo barn. Vi har tre små. Nå har jeg barseldepresjon etter fødsel i mars, og vært sykemeldt fra permisjonen min. Det er fortsatt i en alvorlig tilstand. Mannen sa at han allikevel kunne jobbe hele september fra i dag av, fordi sjefen spurte og han ville være grei. Jeg synes ikke det er greit, da jeg enda går til psykolog og får behandling og er fortsatt et stykke unna å kunne klare å ta vare på baby, meg selv og ikke minst huset. Så til det tråden egentlig handler om. Jeg MÅ vekke mannen. Han klarer det ikke selv, ikke engang med flyalarm. Det som tærer enda mer på meg er at jeg må holde han våken helt til han kommer seg ut i bilen omtrent. Konstant mase og snakke med han, dulte, dytte, knuffe og lignende. I dag er første dagen på jobb, og det er helt grusomt hvor vanskelig det er når jeg står i det med denne psyken. "Dette er så slitsomt for meg, vær så snill og våkne skikkelig sånn at jeg ikke trenger å bruke så mye energi på å holde deg våken" sa jeg, veldig oppgitt. Han er ganske sur om morgenen, og sa "Jeg greier fint å holde meg våken! Det er ALDRI nødvendig at du maser!" "Jeg er redd du kommer til å sovne av, og komme for sent. Skal jeg bare la deg komme for sent?" "Ja ikke mas. Jeg er jo snart på vei ut døra, bare legg deg!" Veeel.. Jeg la meg igjen. Får ikke sove, kjenner stresset i kroppen. Han har nå sovnet på sofaen hører jeg, og har sovet der i snart en time. Barna sover også enda. Skal jeg bare la han sove og la han komme for sent på jobb? Anonymkode: 8e8b6...7a6 5 11 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. september Populært innlegg #2 Skrevet 1. september Ja la ham komme for sent. Jobben er det minst viktige akkurat nå. Han skulle jo vært hjemme hos deg og barna uansett. Kanskje lærer han noe også. Anonymkode: 529b2...35b 40 14
AnonymBruker Skrevet 1. september #3 Skrevet 1. september Også burde du snakke med helsesøster /lege og evt få mannen din til å være hjemme gradert. Barnepassers sykdom eller permisjon eller hva som helst. Anonymkode: 529b2...35b 6
AnonymBruker Skrevet 1. september #4 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Også burde du snakke med helsesøster /lege og evt få mannen din til å være hjemme gradert. Barnepassers sykdom eller permisjon eller hva som helst. Anonymkode: 529b2...35b Ja er det vi har gjort til nå, at jeg har blitt sykemeldt av min fastlege fra permisjonen slik at mannen min overtar. Men da sjefen ringte og spurte om han kunne jobbe i september så tok han på seg det, og ignorerte at jeg egentlig er ganske syk dessverre Anonymkode: 8e8b6...7a6 3
AnonymBruker Skrevet 1. september #5 Skrevet 1. september La han sove og drite seg ut. Du har ett barn mer enn du tror. Anonymkode: 39bfa...07d 29 9
AnonymBruker Skrevet 1. september #6 Skrevet 1. september Mannen din er voksen, og må selv ta konsekvensen av å forsove seg! Anonymkode: 8b2e0...51c 14 1 1
NoaideBiehtar Skrevet 1. september #7 Skrevet 1. september Du må bare la han sove, og så må du når han er våken og opplagt spørre om dere skal be om hjelp fra barnevernet siden han ikke vil ta ansvar. 6 3
Lykkeliten* Skrevet 1. september #8 Skrevet 1. september Han kan ikke jobbe når du er så syk, og du skal la han sove. Han sa at du skulle legge deg, så da gjør du det. Men hvem tenker han at skal ta seg av baby og få de andre barna ut dørene? Du er syk og skal ikke gjøre dette. 2 2
Kålrota Skrevet 1. september #9 Skrevet 1. september Hva gjorde han da han bodde alene? Du må selvsagt gi beskjed om at du ikke kan ta ansvar for han også, i tillegg til alt annet. Han er voksen. 3
AnonymBruker Skrevet 1. september #10 Skrevet 1. september Kålrota skrev (12 minutter siden): Hva gjorde han da han bodde alene? Du må selvsagt gi beskjed om at du ikke kan ta ansvar for han også, i tillegg til alt annet. Han er voksen. Han har aldri bodd alene. Han hadde på alarm og slikt selv, men ofte foreldrene måtte inn og riste han Anonymkode: 8e8b6...7a6 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #11 Skrevet 1. september Han våknet litt over 7 igjen. Men dette er virkelig tærende. Har gitt beskjed om at han bare må ringe sjefen og si at han ikke kan jobbe fullt hvert fall. Siden han må levere i barnehage før jobb så kommer han ca 1,5 - 2 t for sent Anonymkode: 8e8b6...7a6 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #12 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Mannen din er voksen, og må selv ta konsekvensen av å forsove seg! Anonymkode: 8b2e0...51c Dette! Jeg vekker ikke mannen. Det er er ikke mitt problem om han kommer for sent. Voksne folk må ta ansvar for seg selv. Anonymkode: 7d940...ca2 12
Sofakona Skrevet 1. september #13 Skrevet 1. september Denne https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/0nXXBM/shock-clock-vekker-deg-om-morgenen-med-et-elektrisk-stoet?srsltid=AfmBOoozRrDZsSdInu7dqoap7gzgIGmD0tY_NK-Fzb-TmRnU1SGB9omn Gi har støtt når klokka ringer 2 2
LillaGorilla<3 Skrevet 1. september #14 Skrevet 1. september Du skal selvsagt ikke vekke mannen eller styre med å holde ham våken! Kommer han for sent, er det hans ansvar og problem. OG han skal naturligvis ikke jobbe når du er syk og ikke greier å ta deg av babyen deres alene! 18
AnonymBruker Skrevet 1. september #15 Skrevet 1. september La nå den mannen ta ansvar for seg selv. Det e rikke normalt å måtte få mannen opp og ut av huset. Gi beskjed om at heretter får han klare å våkne og komme seg opp og ut selv. Det gjelder fra i morgen. Kommer han for sent vil det etter hvert gi konsekvenser, men det er din manns ansvar. For øvrig så har du ikke en mann men et ekstra barn. Hadde aldri giddet. Anonymkode: 1cc66...0c3 10
AnonymBruker Skrevet 1. september #16 Skrevet 1. september Sofakona skrev (3 minutter siden): Denne https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/0nXXBM/shock-clock-vekker-deg-om-morgenen-med-et-elektrisk-stoet?srsltid=AfmBOoozRrDZsSdInu7dqoap7gzgIGmD0tY_NK-Fzb-TmRnU1SGB9omn Gi har støtt når klokka ringer Tusen takk, denne skal jeg kjøpe til han! Anonymkode: 8e8b6...7a6 2
AnonymBruker Skrevet 1. september #17 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Han våknet litt over 7 igjen. Men dette er virkelig tærende. Har gitt beskjed om at han bare må ringe sjefen og si at han ikke kan jobbe fullt hvert fall. Siden han må levere i barnehage før jobb så kommer han ca 1,5 - 2 t for sent Anonymkode: 8e8b6...7a6 Ikke la det stresse deg. Han har sagt at du ikke behøver å mase, da behøver du ikke det. Kanskje til og med sjefen hans er forståelsesfull ettersom han jo egentlig skulle ha vært i permisjon? Anonymkode: 79dd0...cf3 3
AnonymBruker Skrevet 1. september #18 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke la det stresse deg. Han har sagt at du ikke behøver å mase, da behøver du ikke det. Kanskje til og med sjefen hans er forståelsesfull ettersom han jo egentlig skulle ha vært i permisjon? Anonymkode: 79dd0...cf3 Sjefen har vært forståelsesfull, har jeg inntrykk av. De spurte fordi de trengte hjelp, det var ikke en hard forventning hvert fall. Er mest at mannen min vil gjøre de fornøyde. Men jeg får det ikke til å gå i det hele tatt. Har blitt helt frynsete etter den morgenen her, og sitter og gråter. Blir ikke frisk av dette! Huff, jeg er så skuffet over han som takket ja til å jobbe uten å snakke med meg om det først Anonymkode: 8e8b6...7a6 6
AnonymBruker Skrevet 1. september #19 Skrevet 1. september Jeg forstår ikke hvorfor du har fått det tredje barnet, med en mann som ikke kan stå opp selv en gang.. Ikke vekk han, han har da ansvar for seg selv. Anonymkode: bf385...f7f 8 1
Fjaselina Skrevet 1. september #20 Skrevet 1. september La han forsove seg. Han har sagt at han skal klare det sjøl, så då får han stå i det. 9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå