AnonymBruker Skrevet 29. august #1 Skrevet 29. august Begynner å lure på om samboer ikke er så keen på giftemål likevel. Vi har tre barn og hus og har alltid snakket om å gifte oss, men nå har han sagt noen år nå at han venter på det perfekte øyeblikket… Da kan vi hente hele livet tenker jeg… Føler jeg var god nok å få barn med, men ikke å gifte seg med og det er en utrolig vond følelse. Han påstår hardnakket at jeg tar feil. Så hvilken unnskyldning brukte din partner? Eller kom frieriet til slutt? Anonymkode: ba4b4...9bf 5
AnonymBruker Skrevet 29. august #3 Skrevet 29. august Det var raskt gjort. Vi fant en passende bolig. Jeg sa vi måtte gifte oss før vi kjøpte bolig sammen, han sa ja, uka etter var vi gift, uka etter flyttet vi inn i ny felles bolig Anonymkode: b3718...884 7 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #4 Skrevet 29. august Kanskje han ikke egentlig synes ekteskap er så viktig, og at det ikke handler om at du ikke er «god nok». Å få barn med noen er uendelig mye mer forpliktende enn å gifte seg. Anonymkode: 9f308...11a 12 5
AnonymBruker Skrevet 29. august #5 Skrevet 29. august Man elsker ikke nok Anonymkode: eb0e9...e22 5 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #6 Skrevet 29. august Kan ikke du fri da? Gifte seg kan fort koste dustete mye penger, så for min del er det et ikke tema frem til vi er gjeldfrie på alt unntatt hus og har spart opp det dobbelt av det vi tror sermoni/festen vil koste. Anonymkode: 2237b...166 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #7 Skrevet 29. august Min skulle aldri gifte seg. Men jeg sa at «nå har vi fått et barn, vi skal kjøpe et hus sammen og jeg vil gjerne være kona di, jeg synes det er både fornuftig økonomisk og romantisk». Vi dro på tinghuset og spiste middag ute med nærmeste familie. Feiret akkurat 10 års bryllupsdag. Mannen din må ta seg sammen. Anonymkode: 677ee...19d 5 4 8
AnonymBruker Skrevet 29. august #8 Skrevet 29. august Jeg sa ifra tidlig i forholdet at skulle det komme barn så må vi gifte oss. Jeg skal ikke ha barn med noen uten at det er giftemål i sikte. Vi gifta oss når barnet var 9 mnd. Han hadde samme syn som meg på det. Anonymkode: 3f095...58f 4 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #9 Skrevet 29. august Jeg har vært samboer med faren til mine barn i 24 år. Jeg ønsker ikke å gifte meg. Det har ingenting med ham eller følelsene mine for ham å gjøre, men jeg har sagt siden ungdomsskolen at jeg ikke ønsker å gifte meg. Heldigvis har jeg full forståelse for dette hos ham som jeg kaller "mannen min" uansett Han har dessuten vært gift før, og som han sier "vi ser jo hvordan det gikk " . Så her er vi lykkelige som ugift (men alt av kontrakter osv er i orden). Anonymkode: 1a7c2...048 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #10 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har vært samboer med faren til mine barn i 24 år. Jeg ønsker ikke å gifte meg. Det har ingenting med ham eller følelsene mine for ham å gjøre, men jeg har sagt siden ungdomsskolen at jeg ikke ønsker å gifte meg. Heldigvis har jeg full forståelse for dette hos ham som jeg kaller "mannen min" uansett Han har dessuten vært gift før, og som han sier "vi ser jo hvordan det gikk " . Så her er vi lykkelige som ugift (men alt av kontrakter osv er i orden). Anonymkode: 1a7c2...048 Men det er jo ikke det ts skriver om? Du har ikke i alle år sagt til din mann at du ønsker å gifte deg men venter på at det perfekte øyeblikket med han skal finne sted? Anonymkode: ad9a0...8f2 12 1 4
AnonymBruker Skrevet 29. august #11 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg sa ifra tidlig i forholdet at skulle det komme barn så må vi gifte oss. Jeg skal ikke ha barn med noen uten at det er giftemål i sikte. Vi gifta oss når barnet var 9 mnd. Han hadde samme syn som meg på det. Anonymkode: 3f095...58f Samme her. Giftet meg da jeg var gravid. Anonymkode: ad9a0...8f2
AnonymBruker Skrevet 29. august #12 Skrevet 29. august Ts, jeg ville stilt han til veggs og spurt hva som ikke er perfekt nok. Ekteskap gjelder i gode og onde dager. Sitter han og venter til han forventer kun gode dager?? Anonymkode: ad9a0...8f2 5
AnonymBruker Skrevet 29. august #13 Skrevet 29. august Jeg har hintet i mange år om en ring på fingeren. Når jeg spør han om hvorfor han ikke har fridd, sier han at det er fordi han ikke har råd til forlovelsesring..... noe så idiotisk. Vi har vært sammen i p.5.år. han kunne spart 500kr i året så hadde han kunne kjøpe en fin ring. Jeg er absolutt ikke kravstor... Anonymkode: e305e...094 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #14 Skrevet 29. august Er meg over, skulle stå 9.5 år, ikke p.5 🙂 Anonymkode: e305e...094
AnonymBruker Skrevet 29. august #15 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men det er jo ikke det ts skriver om? Du har ikke i alle år sagt til din mann at du ønsker å gifte deg men venter på at det perfekte øyeblikket med han skal finne sted? Anonymkode: ad9a0...8f2 Det er jeg klar over, men jeg ville nevne det som motvekt til alle de som sier at han ikke er glad nok i TS. Det er ikke sikkert det er tilfellet. Dersom han ikke vil ha stort fokus og ståhei på en sånn dag, så går det an å gjøre det i stillhet, dersom det er dette som er problemet. Vi har et par ganger lurt på om vi skal stikke ned på Rådhuset og gjøre det i stillhet, men vi har valgt det bort. Men du har rett, jeg har hele tiden sagt at jeg ikke har noe behov for å gifte meg. Hadde han stilt ultimatum da vi møttes, "gift deg med meg eller så gidder jeg ikke" kan det godt hende jeg hadde sagt at jeg også ville og håpet at jeg ville endre mening.... Anonymkode: 1a7c2...048 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #16 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har hintet i mange år om en ring på fingeren. Når jeg spør han om hvorfor han ikke har fridd, sier han at det er fordi han ikke har råd til forlovelsesring..... noe så idiotisk. Vi har vært sammen i p.5.år. han kunne spart 500kr i året så hadde han kunne kjøpe en fin ring. Jeg er absolutt ikke kravstor... Anonymkode: e305e...094 Må dere ha forlovelsesringer da? Anonymkode: f810a...46b 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #17 Skrevet 29. august Er et romantisk frieri og forlovelse viktig for deg? Vi er gift, uten at noen av oss har fridd, og vi var aldri forlovet. Hadde ingen ringer før vi ble gift. Jeg begynte å se på kjoler, og så begynte vi bare etterhvert å prate om hvor stort bryllup vi ønsket, så bestemte vi bare en dato. Anonymkode: ed2bd...630 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #18 Skrevet 29. august Man burde vel heller ha en god grunn til å ville inngå en oppkonstruert religiøs skikk? Anonymkode: 5457f...818 3 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #19 Skrevet 29. august Man trenger da ingen unnskyldning for å ikke gjøre en dyr og krevende ting hvis man ikke har lyst eller behov for det. Giftemål er ikke nødvendig i dagens Norge, og jeg hadde aldri «tvunget» en mann gjennom det der hvis han ikke ønsket seg selv. I tillegg er det alltid lov å ombestemme seg, akkurat som at man alltid har rett til å slå opp eller skille seg. Han skylder deg ingen giftemål. Hilsen kvinne. Anonymkode: 7433c...445 2
AnonymBruker Skrevet 29. august #20 Skrevet 29. august Jeg og mannen brukte 11 år på å ta steget til giftemål. Da hadde vi bodd og eid bolig sammen i mange år. Ingen barn riktignok. Det handla aldri om å ikke være dedikerte nok til hverandre eller noe slikt for vår del iallefall, mer at et giftemål for oss ikke endra oss'et. Det var praktiske grunner bak giftemålet. At vi begge mista nære familiemedlemmer slik at det var naturlig å ha det formalisert at vi var en enhet i tilfelle for eksempel sykdom eller død. Anonymkode: efae8...77d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå