Gå til innhold

Hva kan en lærerutdanning brukes til?

Trampe

Anbefalte innlegg

Jeg vet det var en tråd om dette for ikke så alt for lenge siden, men den utviklet seg bort fra det opprinnelige spørsmålet..

Jeg er ferdig utdannet om en måned, og lurer på hva jeg skal jobbe med fra høsten av. Jeg vet ikke helt om jeg har lyst til å begynne å jobbe som lærer. Og om jeg har lyst, så er det veldig vanskelig å få lærerjobb her for tida.

Hva kan jeg bruke utdannelsen min til om jeg ikke skal bruke den til lærerjobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har møtt på hvertfall 4-5 lærere i løpet av de senere årene, som ikek jobber som lærere. 3 av dem jobber som sekretær, 2 av dem som barnehageassistenter og den siste jobber i sentralbord/vakt.

Så man kan godt jobbe som noe helt annet selv om man gikk på Lærerhøgskolen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....jeg hørte om en som kontaktet et vikarbyrå da han var ferdig utdannet.... og fikk brev tilbake om at de ikke hadde noen jobber som passet til hans kvalifikasjoner...

Nå er det noen år siden, så ting har nok forandret seg....

Kjenner lærere som jobber i forsikring, klesbutikker, kontor, barnehager....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....jeg hørte om en som kontaktet et vikarbyrå da han var ferdig utdannet.... og fikk brev  tilbake om at  de ikke  hadde noen jobber som passet til hans kvalifikasjoner...

....jeg vil bare tilføye at jeg vet om en lærer som jobber som formidler i et vikarbyrå... :ler: ... kanskje noe for trådstarter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en lærer som jobbet i et vikariat som lærer, men likte ikke barna eller det å undervise. I dag jobber han fornøyd som truckfører :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salg, kundebehandler, aetat, media(veldig mange profilerte programledere på tv med lærerskole), politiker osv

Stort sett alle yrker hvor det ikke trengs en spesifikk utdannelse. Så kan jo det å ha en høyere utdannelse hjelpe på at man får jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

....jeg vil bare tilføye at jeg vet om en lærer som jobber som formidler i et vikarbyrå... :ler: ... kanskje noe for trådstarter?

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...