AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:32 #1 Skrevet onsdag kl. 09:32 Jeg har flere bonusbarn og barn selv. Har ingen problemer med noen av dem. De har alle hatt samme regler og det har stort sett gått veldig greit, helt til nå. De største er nesten like gamle, og for 3 år siden flyttet alle ut slik at bare det minste bonusbarnet ble igjen. H*n er her annenhver uke, men nå kjenner jeg at nok er nok og håper barnet kan være mer hos mor. H*n snoker i alt av skuffer og skap i huset, ting forsvinner eller blir ødelagt. Dette går spesielt utover meg, som stadig vekk opplever at alt jeg har (sminke, klær, skuffen min på badet, vesken min, ja alt) bli gjennomsøkt, små ting forsvinner eller blir ødelagt. Barnet er blitt konfrontert med det flere ganger, og sier alltid unnskyld, men slutter ikke. H*n sier at h*n gjør det fordi h*n ikke får nok oppmerksomhet eller bare vil ha det som h*n finner og derfor tar det. Dette har pågått i snart 2 år nå. Jeg orker ikke mer! Foreldrene snakket det bort til å begynne med, men etter flere episoder hos mor også, så har det fått konsekvenser som feks nekt av tlf. At barnet ikke får oppmerksomhet er bare tull. Søsken tar h*n ofte med på ting, vi følger opp med fritidsaktiviteter, ferieturer, spill på kveldene om barnet har lyst på det osv. Jeg vil heller si at h*n er på grensen til bortskjemt. H*n gjør heller ingenting her hjemme, tar ikke initiativ til noe og virker ikke å ha interesse for hverken oss eller hunden vår. Om søskenen kommer så rar h*n heller ikke initiativ til noe, det er de som skal underholde h*n. Barnet er tenåring. Jeg orker ikke mer. Det er mest meg det går utover, da h*n vet at det får større konsekvenser om far får vite at h*n har rotet i tingene hans. Barnet går til samtaler med helsesøster, noe vi ordnet etter at problemet startet, men det har ikke hjulpet. Jeg føler jeg er i ferd med å bli den onde stemoren, men de andre barna har jeg ingen problemer med. Anonymkode: e7488...5fd 1 9
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:36 #2 Skrevet onsdag kl. 09:36 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er mest meg det går utover, da h*n vet at det får større konsekvenser om far får vite at h*n har rotet i tingene hans. Kanskje på tide at barnet da får større konsekvenser av å rote gjennom tingene dine. Anonymkode: bb652...f9c 23 7
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:39 #4 Skrevet onsdag kl. 09:39 Hva sier far da? Anonymkode: e8c6d...89e 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:44 #5 Skrevet onsdag kl. 09:44 På tide at du flytter ut så barnet kan få oppleve å være velkommen Anonymkode: 19241...a08 6 2 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:44 #6 Skrevet onsdag kl. 09:44 Dette er jo veldig aldersberettiget. Barnet må jobbe for å tjene ukepenger, og det må betale for alt som mangler og som er ødelagt. Alle barn kan settes til husarbeid for å tjene ukepenger. Samarbeid med mor er viktig. Prøv samme regler og rutiner både hos dere og henne. Snoking generelt kan du nok ikke gjøre så mye med. Anonymkode: e7592...741 9 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:46 #7 Skrevet onsdag kl. 09:46 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kanskje på tide at barnet da får større konsekvenser av å rote gjennom tingene dine. Anonymkode: bb652...f9c Føler ikke at konsekvenser har så mye å si, h*n blir sint der og da, men så er det på an igjen. Anonymkode: e7488...5fd 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:47 #8 Skrevet onsdag kl. 09:47 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Alder? Anonymkode: 4a29e...7f7 Tenåring Anonymkode: e7488...5fd
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:49 #9 Skrevet onsdag kl. 09:49 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva sier far da? Anonymkode: e8c6d...89e Han begynner å bli like fortvilt. Mor sier ikke så mye, men det får konsekvenser der også. Hun har fått ny mann, et nytt barn og tror at noe av årsaken er der. At barnet er sjalu, til tross for alder, men det nekter mor å snakke om. Anonymkode: e7488...5fd 2 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:51 #10 Skrevet onsdag kl. 09:51 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): På tide at du flytter ut så barnet kan få oppleve å være velkommen Anonymkode: 19241...a08 Barnet er velkomment, så ikke kom med den! Det og søsknene har vært velkomne og vi har hatt det veldig bra fram til barnet ble igjen hjemme alene som barn her. Søsknene kommer ofte hit og det er alltid latter og glede, så jeg er trygg på at det vi har gjort så langt har vært bra. Anonymkode: e7488...5fd 8 11 6
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:53 #11 Skrevet onsdag kl. 09:53 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barnet er velkomment, så ikke kom med den! Det og søsknene har vært velkomne og vi har hatt det veldig bra fram til barnet ble igjen hjemme alene som barn her. Søsknene kommer ofte hit og det er alltid latter og glede, så jeg er trygg på at det vi har gjort så langt har vært bra. Anonymkode: e7488...5fd Det er ikke velkomment når du ikke vil ha det der. Anonymkode: 3a111...500 2 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:54 #12 Skrevet onsdag kl. 09:54 Kan dere låse rommet deres, skaffe låsbar kasse osv til ting du ikke vil skal gås gjennom? Kan barnet tjene seg ukepenger for å erstatte ting, som kan brukes på egne ting hvis det ikke ødelegger noe annet? Har barnet noen psykiske vansker? Anonymkode: 71b7b...a5d 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:56 #13 Skrevet onsdag kl. 09:56 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette er jo veldig aldersberettiget. Barnet må jobbe for å tjene ukepenger, og det må betale for alt som mangler og som er ødelagt. Alle barn kan settes til husarbeid for å tjene ukepenger. Samarbeid med mor er viktig. Prøv samme regler og rutiner både hos dere og henne. Snoking generelt kan du nok ikke gjøre så mye med. Anonymkode: e7592...741 Null interesse for å tjene seg ukepenger og av å gjøre noe hjemme. Mor er ikke interessert i å ha regler med ukepenger, mener barnet skal få penger når det er behov for det. Hun er oppdratt slik selv, og mener det gikk bra med henne. Vi har prøvd å sette opp liste med ting barnet kan gjør for å tjene penger, men ingenting blir gjort, selv om vi maser. Anonymkode: e7488...5fd 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:57 #14 Skrevet onsdag kl. 09:57 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke velkomment når du ikke vil ha det der. Anonymkode: 3a111...500 Det har alltid vært det. Men nå som hun er en tyv er hun ikke like velkommen lenger. Ikke gidd en ond stemorgreie på ts. Ungen trenger konsekvenser og trenger å erstatte ting hun ødelegger og stjeler, så enkelt. Anonymkode: cc66b...ede 23 9
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:57 #15 Skrevet onsdag kl. 09:57 Latterliggjør barnet ved å fortelle om det til søsken. Høres ut som hun trenger å føle seg dum. Anonymkode: 77488...d36 4 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:58 #16 Skrevet onsdag kl. 09:58 Kanskje på tide å koble på andre instanser enn helsesøster når dette har pågått i 2 år uten bedring? Anonymkode: 5a9b3...402 7
skeiv-ostepop Skrevet onsdag kl. 09:59 #17 Skrevet onsdag kl. 09:59 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Føler ikke at konsekvenser har så mye å si, h*n blir sint der og da, men så er det på an igjen. Anonymkode: e7488...5fd Så da følger dere ikke opp konsekvensene da? 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:59 #18 Skrevet onsdag kl. 09:59 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke velkomment når du ikke vil ha det der. Anonymkode: 3a111...500 Jeg vil det, men etter 2 år med snoking og ting som forsvinner så begynner jeg å få nok! Hadde ikke du også fått det? Jeg har ikke sagt noe om det til barnet, jeg oppfører meg som normalt. Når det blir tatt opp så blir det gjort på en ordentlig måte. Anonymkode: e7488...5fd 9 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:59 #19 Skrevet onsdag kl. 09:59 Hehe, som om det er en gutt som snoker i sminken din 😆 Anonymkode: 536e5...130 6
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:00 #20 Skrevet onsdag kl. 10:00 Kleptoman? Trenger hjelp fra psykolog? Litt snoking/ småtyveri er vanlig, men dette høres ekstremt ut. Anonymkode: 2ed6b...afa 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå