Gå til innhold

Er det greit å gå med sekk inn i butikken hvis man er stamkunde?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis man handler der hver dag? Eller bør man aldri gjøre det uansett?

Anonymkode: 0459a...b68

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis man handler der hver dag? Eller bør man aldri gjøre det uansett?

Anonymkode: 0459a...b68

På et generelt grunnlag mener jeg at det bør unngås i den grad det er mulig.

Har butikken regler for det så skal jo de følges.

Ut over det hjelper kommunikasjon ganske mye.

Skrevet

Jeg går med sekk overalt.. har faktisk ikke tenkt på problemstillingen engang

Anonymkode: 4e0c4...4e0

• Liker 34
  • Nyttig 9
Skrevet

Reglene bør være like for alle. Jeg antar at du har vært samvittighetsfull selv, men observert at andre har gått inn med sekk med begrunnelsen "fordi de kjenner meg og jeg handler alltid her"? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har alltid sekk på, i alle butikker jeg handler. Det er jo der jeg putter varene mine. Ingen har noen gang sagt noe, og jeg tenker heller aldri over det.

Anonymkode: 5ecde...5c1

• Liker 23
Skrevet

Det kommer an på størrelsen på sekken. Nå i sommersesongen har jeg opplevd at enkelte turister kommer med gigantiske sekker på ryggen, som gjør at de blokkerer veien eller klarer å dytte folk med uhell fordi de glemmer størrelsen på sekken. En liten skoleryggsekk eller lignende går helt fint for min del.

Anonymkode: b51e9...ad8

• Liker 1
Skrevet

Når det står "Ikke lov med sekk i butikk" antar jeg at det gjelder skoleungdommer, og at butikken ved å sette opp et slikt skilt legitimerer at de kan nekte en flott med 15 åringer å fly med sekk inne i butikken. 

Anonymkode: a5c6c...709

• Liker 28
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg bruker stort sett sekk i butikken uansett . Absolutt mest praktisk å bære i, selvom det ikke er så stilfullt. 

Anonymkode: 96825...686

• Liker 7
Skrevet

Vet at noen butikker så står det at sekk skal legges igjen utføre, men dette har jeg aldri gjort, aldri blitt stoppet eller hatt noen ansatte som har sagt noe heller, men viss de kommer en dag og vil gjennomsøke sekken ,så skal de selvfølgelig få lov til det :)

• Liker 5
Skrevet

selvfølgelig kan man bruke sekk, hvorfor i alle dager skulle man ikke kunne det?

Anonymkode: 13512...448

• Liker 5
Skrevet

Hæ? Jeg går med en sekk nesten konstant, bruker det som kvinner bruker vesker. Ingen har noen gang reagert på det, og hvorfor skulle de 

Anonymkode: e3e43...a0e

• Liker 2
Skrevet

Det gjelder skolebarn, 9-14-åringer (eventuelt vgs hvis det er i nærheten, da står det vel vesker også). Alle har med seg vesker, sekker og bagger i butikken, men butikker nære skoler kan ha forbud. 

Anonymkode: 0e001...b77

• Liker 3
Skrevet

Ignorerer alltid skilt som sier det ikke er tillatt. Har til gode å bli konfrontert. Dårlig utgangspunkt å kalle kundene sine for tjuv er nå min mening 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg går med sekk overalt.. har faktisk ikke tenkt på problemstillingen engang

Anonymkode: 4e0c4...4e0

Det samme gjør jeg. Bruker sekk når jeg handler matvarer. Sykler i tillegg. Så får jeg trent.

Anonymkode: 3df0d...e13

• Liker 2
Skrevet
lilladiode skrev (4 minutter siden):

Ignorerer alltid skilt som sier det ikke er tillatt. Har til gode å bli konfrontert. Dårlig utgangspunkt å kalle kundene sine for tjuv er nå min mening 

dem er jo ment for undom ikke vokne 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg bruker sekk, stamkunde eller ei. Jeg har helseproblemer som gjør at det å bære hjem tunge varer i handlenett i hendene ikke er aktuelt. Sekken er på ryggen hele handlerunden og fylles i ved kassa. Skulle jeg nasket hadde det vært mer praktisk med en stor klassisk håndveske, men de har jeg aldri sett skilting mot, gitt.

Anonymkode: a80bd...c0a

• Liker 4
Skrevet

Jeg går med jobbsekk med laptop i hver dag. Har aldri sett slike skilt, men hadde antatt at de gjaldt skoleungdom dersom jeg så et. Bor i Oslo. 

Anonymkode: f861b...e76

• Liker 6
Skrevet

Spiller det noen rolle om jeg går med sekk eller handleveske?

Anonymkode: 64a6c...344

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

dem er jo ment for undom ikke vokne 

Det er ikke lov. Har du regler som kun gjelder ungdom går det under diskriminering 

• Nyttig 1
Skrevet

Her ligger det en butikk nære en vgs., og har ofte sett ungdommer der som handler. Den butikken har et skilt hvor det står at elever skal sette igjen skolesekker utenfor. 

En og annen ellers som kommer med sekk regner jeg med at da er greit.

Anonymkode: aaa25...9ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...