AnonymBruker Skrevet 2. august #1 Skrevet 2. august Dere menn som har kjøpt ring til damen og fridd hva betalte dere ca ? Vi satt å snakket sammen for noen dager siden om ringer osv, har ei venninde som ble fridd til og hun fikk en veldig flott ring altså type stor diamant, så sier mannen dette er jo helt tåpelig å bruke så mye penger på en ring, så sa jeg noe som ja forstår at den er litt i meste laget , men man må jo ikke bruke 100 000 på en ring, ( hennes koster nok det) man kan fint få noe fint til rundt. 10 000 , da avbrøt han og sa å bruke 10 000 på en ring er bortkastet, skjer ikke. Jeg ble bare litt stille for det er en ring man skal bruke resten av livet og ja jeg syntes den skal se pen ut, krever ikke 1 karat diamant men en pen ring som jeg vil gå med hver dag med stolthet er vel ikke for mye å håpe på ? vi tjener godt begge to han over 1 mil og jeg ca 800, så vi er ikke dårlig stilt heller. Er jeg kravstor? Ble så skuffet. Anonymkode: a5cfc...370 3
Brunello Skrevet 2. august #2 Skrevet 2. august I Norge er det ikke samme tradisjon for forlovelsesring som i andre land. Mange har ikke. Tidligere var det ganske vanlig å ha de samme ringene som man senere brukte som gifteringer. Brukte de på venstre ringfinger først og flyttet til høyre i kirka. Hva hadde du tenkt å kjøpe til han? 6 2
AnonymBruker Skrevet 2. august #3 Skrevet 2. august Brunello skrev (7 minutter siden): I Norge er det ikke samme tradisjon for forlovelsesring som i andre land. Mange har ikke. Tidligere var det ganske vanlig å ha de samme ringene som man senere brukte som gifteringer. Brukte de på venstre ringfinger først og flyttet til høyre i kirka. Hva hadde du tenkt å kjøpe til han? En giftering i gult gull som koster 17400 Anonymkode: a5cfc...370 2 3 1
SPOCA Skrevet 2. august #4 Skrevet 2. august Skjønner du ble skuffet. Her bestemte vi oss for å forlove oss, og vi kjøpte ringer til hverandre. Mannen min ønsket en forlovelsesring i hvitt gull, jeg valgte en forlovelsesring i hvitt gull med diamanter og safir. Min ring kostet rundt 10 000 kr, mannens kostet vel rundt 4000 kr. Vi har begge også like gifteringer i gult gull. Mannen synes heldigvis det er stas å gi meg ting jeg ønsker meg, inkludert smykker. Så lenge vi har råd har vi ingen begrensinger på dette. Skal sies at vi begge liker å gi hverandre generøse gaver, og har felles økonomi. 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #5 Skrevet 2. august Han synes det er bortkastet å bruke 10 k på en ring du skal gå med hver dag resten av ditt liv? 😆 Regelen er 3 månedslønner . Det kommer jo av at ringen skal si noe om hvor godt du vil bli forsørget . Litt gammeldags selvsagt .synes allikevel det sier mye om seriøsitet bak frieriet og hva du har i vente . Jeg hadde takket nei til det der. Anonymkode: d5b31...68a 3
Brunello Skrevet 2. august #6 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En giftering i gult gull som koster 17400 Anonymkode: a5cfc...370 Er ikke det noe man kjøper sammen? Du kan vel foreslå at dere kjøper gifteringer. De må ikke være like. Men ikke kjøp for dyr ring til mannen. Vet om en god del menn som hater ting og ikke bruker giftering av den grunn. 1
Brunello Skrevet 2. august #7 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han synes det er bortkastet å bruke 10 k på en ring du skal gå med hver dag resten av ditt liv? 😆 Regelen er 3 månedslønner . Det kommer jo av at ringen skal si noe om hvor godt du vil bli forsørget . Litt gammeldags selvsagt .synes allikevel det sier mye om seriøsitet bak frieriet og hva du har i vente . Jeg hadde takket nei til det der. Anonymkode: d5b31...68a Det er absolutt ingen regel i Norge. Det er noe som er vanlig i den rike delen av befolkningen i USA.. skulle man fulgt regelen, hadde jo over halvparten av de som gifter seg gått med ringer til 150-300 000,- 12 7
AnonymBruker Skrevet 2. august #8 Skrevet 2. august Jeg tenker jobar forlovelses ringen han skal fri med er vanlig at han betaler? Mens gifteringene deler vi på , det er vel også vanlig at mannen bruker den samme til forlovelses ring og så bytter siden når man gifter seg, er vel det jeg har sett for men men vet ikke om dette er uvanlig/urimelig? Anonymkode: a5cfc...370
AnonymBruker Skrevet 2. august #9 Skrevet 2. august Jeg brukte 6000 til sammen på ring til begge. Bortkastede penger 😅 Anonymkode: 7b668...d51 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 04:10 #10 Skrevet mandag kl. 04:10 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dere menn som har kjøpt ring til damen og fridd hva betalte dere ca ? Vi satt å snakket sammen for noen dager siden om ringer osv, har ei venninde som ble fridd til og hun fikk en veldig flott ring altså type stor diamant, så sier mannen dette er jo helt tåpelig å bruke så mye penger på en ring, så sa jeg noe som ja forstår at den er litt i meste laget , men man må jo ikke bruke 100 000 på en ring, ( hennes koster nok det) man kan fint få noe fint til rundt. 10 000 , da avbrøt han og sa å bruke 10 000 på en ring er bortkastet, skjer ikke. Jeg ble bare litt stille for det er en ring man skal bruke resten av livet og ja jeg syntes den skal se pen ut, krever ikke 1 karat diamant men en pen ring som jeg vil gå med hver dag med stolthet er vel ikke for mye å håpe på ? vi tjener godt begge to han over 1 mil og jeg ca 800, så vi er ikke dårlig stilt heller. Er jeg kravstor? Ble så skuffet. Anonymkode: a5cfc...370 Ja, jeg tenker du er det. Det er ikke vanlig å gå med forlovelsesringen hver dag, ingen i min krets har brukt den etter de giftet seg. Du trenger ikke ring for å være forlovet heller, hvorfor ikke bruke pengene på bolig eller en felles opplevelse? Anonymkode: 89484...c04 6
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 04:40 #11 Skrevet mandag kl. 04:40 SPOCA skrev (5 timer siden): Skjønner du ble skuffet. Her bestemte vi oss for å forlove oss, og vi kjøpte ringer til hverandre. Mannen min ønsket en forlovelsesring i hvitt gull, jeg valgte en forlovelsesring i hvitt gull med diamanter og safir. Min ring kostet rundt 10 000 kr, mannens kostet vel rundt 4000 kr. Vi har begge også like gifteringer i gult gull. Mannen synes heldigvis det er stas å gi meg ting jeg ønsker meg, inkludert smykker. Så lenge vi har råd har vi ingen begrensinger på dette. Skal sies at vi begge liker å gi hverandre generøse gaver, og har felles økonomi. Tror ikke det er så mange menn som vil gå med to ringer, så din er unik 😄. Jeg er kvinne, og liker skikken med glatt gullring som brukes både til forlovelse og bryllup. Gjerne med en liten diamant innfelt i hennes. Men det er fordi jeg ikke liker ring med stor stein annet enn når jeg pynter meg. Den blir fort i veien, og man blir redd for å miste den siden man ofte må ta den av. Anonymkode: 041d5...35d 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 04:45 #12 Skrevet mandag kl. 04:45 Min kan fint koste 1000. Er ikke prisen som teller. En ring til 100 000 kan bli like stygg og brukt som en ring til 1000. Kommer annpå hvordan man bruker den. Jeg bryr meg virkelig ikke om pris. Hvis du gjør det så setter du pris over forholdet. Anonymkode: 5f8b0...3cd 5 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 04:46 #13 Skrevet mandag kl. 04:46 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Han synes det er bortkastet å bruke 10 k på en ring du skal gå med hver dag resten av ditt liv? 😆 Regelen er 3 månedslønner . Det kommer jo av at ringen skal si noe om hvor godt du vil bli forsørget . Litt gammeldags selvsagt .synes allikevel det sier mye om seriøsitet bak frieriet og hva du har i vente . Jeg hadde takket nei til det der. Anonymkode: d5b31...68a Det er ikke tradisjon i Norge, og absolutt ikke noe gammeldags opplegg her. I Norge er den gamle tradisjonen glatte gullringer. De fleste inngraverte både forlovelsesdato og bryllupsdato i samme ring. Noen hadde en bred forlovelsesring og en smal giftering. Jeg er født på 60-tallet, og vet ikke om noen som hadde forlovelsesring med diamant, fra 1930-tallet og framover. Det med pris til tre månedslønner er noe enkelte med god råd i USA bruker, og filmbransjen. Anonymkode: 041d5...35d 11 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 04:46 #14 Skrevet mandag kl. 04:46 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Han synes det er bortkastet å bruke 10 k på en ring du skal gå med hver dag resten av ditt liv? 😆 Regelen er 3 månedslønner . Det kommer jo av at ringen skal si noe om hvor godt du vil bli forsørget . Litt gammeldags selvsagt .synes allikevel det sier mye om seriøsitet bak frieriet og hva du har i vente . Jeg hadde takket nei til det der. Anonymkode: d5b31...68a Hvis jeg hadde tenkt som deg, hadde jeg gått glipp av tidenes beste ektemann. Vi har snart vært gift i 20 år. Anonymkode: cbfd0...dd4 2 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 04:59 #15 Skrevet mandag kl. 04:59 Jeg hadde ikke forlovelsesring/jeg fikk ikke en da han fridde, og ønsket ikke det heller, så det var jeg bare glad for da han forklarte hvorfor. Det fordi han hadde vært «ringforlovet» før, uten konkrete gifteplaner. Det er forresten amerikansk tull det der med 3 månedslønner (brutto/netto, studenter kan ikke gifte seg?). Det i seg selv syns jeg er en grunn tillå ka være. 120 000,- liksom, så ønsker man seg penger til bryllupsreise i presang og lar foreldrene betale festen….. Jeg har fått virkelig dyre smykker ved andre anledninger senere. Anonymkode: 1826a...47c 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 05:17 #16 Skrevet mandag kl. 05:17 Jeg er helt enig med mannen. Vi er forlovet, og kjøpte oss like ringer på gullsmed. Bruker dem hver dag. Kostet under 4.000,- og jeg har aldri vært mer lykkelig. Men nå er ikke jeg materialistisk eller opptatt av hvordan noe ser ut utad. Jeg har en mann som elsker meg med hele seg og som viser meg dette med ord og handling hver eneste dag, og det betyr alt. Anonymkode: 3932e...ce1 6 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 05:32 #17 Skrevet mandag kl. 05:32 Den ringen er et symbol, ingenting av betydning. Vi brukte 1500 kr på ring til begge. Var studenter. Så lenge ringen er fin og man vil gå med den er pris uviktig. Forøvrig litt tullete med ring til forlovelse og bryllupet. Brukte samme ring til begge deler Anonymkode: 6895b...bc8 2
Romantikk Skrevet mandag kl. 05:35 #18 Skrevet mandag kl. 05:35 Jeg kunne aldri tenke meg at min kjære skulle kjøpe meg en dyr ring. Jeg ville heller brukt penger på andre ting. 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 05:40 #19 Skrevet mandag kl. 05:40 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg er helt enig med mannen. Vi er forlovet, og kjøpte oss like ringer på gullsmed. Bruker dem hver dag. Kostet under 4.000,- og jeg har aldri vært mer lykkelig. Men nå er ikke jeg materialistisk eller opptatt av hvordan noe ser ut utad. Jeg har en mann som elsker meg med hele seg og som viser meg dette med ord og handling hver eneste dag, og det betyr alt. Anonymkode: 3932e...ce1 Her også, tror totalen ble på kr 3600,- til meg og han og vi tjener godt begge to. Brudekjolen kostet 799,- på Vero Moda. Bryllupsmiddag var en lunsj på nærmeste kafé. Vil heller bruke penger på andre ting. Anonymkode: 0bcd1...630 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 05:43 #20 Skrevet mandag kl. 05:43 Vi har forlovelsesringer som ble til gifteringer da vi giftet oss. De er i sølv og kostet under 1000 kr tilsammen. Det er veldig mange andre ting vi heller bruker penger på enn smykker. Gøye reiser for eksempel. Anonymkode: f8914...3b6 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå