AnonymBruker Skrevet 1. august #1 Skrevet 1. august 🦋🦋 Spør de som tror, ikke andre som ikke tror på livet etter døden. Det virker for meg som at de beste går først. Kommer vi til en bedre plass? Kanskje denne jorden vi lever på er en test, det er mye elendigheter og urettferdighet for mange. 🦋🦋 Anonymkode: 70fac...b82 2 1
Summer Breeze Skrevet 1. august #2 Skrevet 1. august Nei det tror jeg ikke. I og med at vi alle har fri vilje, så er det utrolig mange ting som spiller inn i når vi dør. 4 2
AnonymBruker Skrevet 1. august #3 Skrevet 1. august Man kan jo begynne å lure på hvorfor alle kvinner på min mors side av slekten, de siste 70 årene har dødd 84 år gamle. Men, nei. Jeg jeg tror ikke på "overnaturlige" ting. Anonymkode: 38c51...5e6
AnonymBruker Skrevet 1. august #4 Skrevet 1. august Ja, jeg tror livet er planlagt ned i minste detalj, og planen følges uansett hvor mye vi kaver. Og kave gjør vi. 😅 Anonymkode: a67f3...25f 1
Ramsay Street 2.0 Skrevet 1. august #5 Skrevet 1. august Ja, det tror jeg ble bestemt når vi ble født. 3
AnonymBruker Skrevet 1. august #6 Skrevet 1. august De snille dør først fordi det er helseskadelig å være selvoppofrende og å undertrykke egne behov for å drive people pleasing. Les "når kroppen sier nei" av Gabor Mate. Det handler ikke om at man kommer til et bedre sted fordi man er snill, men at man kaster bort det livet man har fått på å ofre seg for andre. Anonymkode: ebdec...e3d 6 4
AnonymBruker Skrevet 1. august #7 Skrevet 1. august Nei, tror ikke det er bestemt på forhånd. Men det virker unektelig ofte som å de beste forsvinner først, mens ukrutt ikke forgår så lett. Tror uansett det er tilfeldig. Anonymkode: 9ed87...213 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #8 Skrevet 1. august Nei. Ingenting kan forutbestemme at du skal få lungebetennelse og dø av komplikasjonene 79 år gammel. Som skuespiller Diane Keaton f.eks. Ikke kan noe forutbestemt få deg til å begynne og røyke som 18 åring, slik at du får kreft og dør av det som 56 åring f.eks. Fri vilje og alt det der som bibelen sier. Vi kan påvirke en del hvordan det går med helsa vår og dermed også når vi skal stryke med. Noe kan vi påvirke, noe kan vi ikke påvirke. Hvem kan bestemme 40 år på forskudd at tarmene dine skal slå knute på seg så du dør av det? En av musiker-brødrene Gibb døde av tarmslyng. Anonymkode: 95650...b7f
AnonymBruker Skrevet 1. august #9 Skrevet 1. august Jeg tror alle har vår tid på jorden, den slutter den slutter. Og hva vi dør av er nok ikke bestemt. Derfor dør barn også de har fått en tid. Noen overlever det utroligste, andre dør av det utroligste. Jeg er ikke kristen, men det er eneste måten jeg klarer å trøste meg med at mitt barn døde, min søster og mamma lenge før hva som sies er alderdommen. Min søster kun 2 år, så jo jeg tror vi alle har en viss ti på jorden. Anonymkode: 5ba07...788 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #10 Skrevet 1. august De beste går først...hva menes med det? Det gir jo ingen mening. Veldig mange snille, gode mennesker har blitt haugamle, og mange unge havnet på ville veier, og døde unge. Betyr det at de som ble gamle, ble det, fordi de "ikke var av de beste"? 😉 Anonymkode: 9e2d1...8b1 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #11 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): 🦋🦋 Spør de som tror, ikke andre som ikke tror på livet etter døden. Det virker for meg som at de beste går først. Kommer vi til en bedre plass? Kanskje denne jorden vi lever på er en test, det er mye elendigheter og urettferdighet for mange. 🦋🦋 Anonymkode: 70fac...b82 Ja, vi som tror på Jesus kommer til himmelen hvor sorg, lidelse og problemer ikke finnes. Hvor lenge vi skal leve har Gud bestemt, men vi selv vet ingenting om det, så vi må bare prøve å leve så lenge som mulig. Anonymkode: cb223...eca 2
AnonymBruker Skrevet 1. august #12 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Ja, jeg tror livet er planlagt ned i minste detalj, og planen følges uansett hvor mye vi kaver. Og kave gjør vi. 😅 Anonymkode: a67f3...25f Snakk for deg selv Anonymkode: 47e19...e5c 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #13 Skrevet 1. august Er det ikke slik at kristne trur alt er forutbestemt? Da sier det seg selv at alles død allerede er satt. Anonymkode: 47ed5...4b1
Miss Meilir Skrevet 2. august #14 Skrevet 2. august Jeg vet ikke om du kjenner til nornene i norrøn mytologi? De spinner livstråder for oss mennesker. En tråd for hvert menneske, og lengden på tråden bestemmer livslengden. Egentlig en imponerende forestillingsverden, denne mytologien er jo veldig gammel. Google, om du er nysgjerrig. 😊 2 1
Miss Meilir Skrevet 2. august #15 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er det ikke slik at kristne trur alt er forutbestemt? Da sier det seg selv at alles død allerede er satt. Anonymkode: 47ed5...4b1 Det stemmer vel ikke? Mennesket har jo fri vilje i kristendommen. 4
AnonymBruker Skrevet 2. august #16 Skrevet 2. august Hater uttrykket "De beste går først. Som om det er noe edelt å dø yngre. Anonymkode: 4b6b1...ef3 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #17 Skrevet 2. august Søskenbarnet mitt kunne dødd som barn. Onkel var med i en ulykke der et tre gikk rett gjennom passasjersetet. Der skulle søskenbarnet mitt egentlig sitte, men akkurat den dagen ble han av en eller annen grunn hjemme. Det var iallefall ikke hans tid den gangen. Anonymkode: fef36...499 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august #18 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er det ikke slik at kristne trur alt er forutbestemt? Da sier det seg selv at alles død allerede er satt. Anonymkode: 47ed5...4b1 Tja https://snl.no/predestinasjon_-_teologi Anonymkode: 4b6b1...ef3
AnonymBruker Skrevet 2. august #19 Skrevet 2. august Mulig vi inngår en sjelekontrakt? Anonymkode: 53ef4...13e
AnonymBruker Skrevet 2. august #20 Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (18 timer siden): De beste går først...hva menes med det? Det gir jo ingen mening. Veldig mange snille, gode mennesker har blitt haugamle, og mange unge havnet på ville veier, og døde unge. Betyr det at de som ble gamle, ble det, fordi de "ikke var av de beste"? 😉 Anonymkode: 9e2d1...8b1 Det finnes unntak, men jeg opplever det på akkurat samme måte som TS. I mitt tilfelle er det de gode, snille og som har gjort livet mitt godt å leve som har dødd tidlig. De som jeg kunne ha klart meg uten har blitt veldig gamle. I tillegg har de bare dødd av alderdom uten noen form for vonde plager. Det er noe som heter: Ukrutt forgår ikke så lett, og det stemmer jammen meg! Noen snille mennesker lever lenge, men av de som dør tidlig så er det kun det. Jeg tror kanskje de dør tidlig fordi de skal slippe å være her på jorda så lenge, og at vi som blir igjen vil ha det for godt om de blir her lenger. Lurer litt på om helvete er her på jorda sånn egentlig..... Håper vi ihvertfall kommer til et bedre sted når vi dør. Anonymkode: 5b435...5a2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå