Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i en situasjon hvor jeg ikke har hatt eggløsning på mange år. Dette har ikke blitt oppdaget pga bruk av p-piller, hvorav menstruasjon ikke har kommet etter pilleslutt. Årsak er uvisst, men hadde spf i noen år samt redusert beintetthet og lite østrogen. Har vært til utredning hvorav alt ser normalt ut, både ved gynekologiske undersøkelser og blodprøver. Konklusjonen er at hypofysen ikke sender signaler om eggløsning til eggstokkene. Min mann har normal sædkvalitet. Har vært igjennom 2 runder med menopur for stimulering. Første gang ble det for mange eggposer og måtte avbryte forsøket. Andre gang gikk det bedre, men ble ikke gravid. Jeg blir 36 år tidlig neste år, ingen barn fra før. Jeg har også relativt ok anti-muller hormon. Spm er om prøverør er aktuelt nå, eller om jeg bør prøve flere runder med stimulering. Har fått beskjed om at jeg ikke kan få eggløsning naturlig uten ved bruk av stimulering, men vet ikke hvorfor. 

Barneønske er stort, men opplever at det er et stort steg å gå fra stimulering til prøverør.

Anonymkode: 7fb4d...7a3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville satt igang med ivf nå. Du er 36 år og eggkvaliteten din blir bare å synke. Amh viser bare hvor mange egg du har og ikke kvaliteten.

Man vet ikke hvor lang tid det vil ta før dere faktisk lykkes med ivf. Vet at mange tror at det er så enkelt å bli gravid med ivf, og det stemmer ikke. 
Så ønsker dere virkelig barn så sett i gang nå. Ivf i det offentlige er en langdryg prosess med mye venting. 

Anonymkode: 92285...3a8

Skrevet

Jeg hadde kjørt på med IVF. Du er alt 36, ingen grunn til å vente lenger. IVF kan ta tid, det kan kreve flere runder stimulering (som i seg selv kan være ganske tungt), og det kan være flere innsett uten at det blir barn ut av det. Tiden går fort, og eggene dine blir ikke bedre. 

Det er mye venting i IVF-gamet, alt skal passe inn med syklus og klinikkens kapasitet og kroppen din.. Det tar fort tid.. 

Anonymkode: 0d892...340

Skrevet

Er du fortsatt undervektig?  

(Hormonforstyrrelser: Lav fettprosent kan stoppe produksjonen av hormoner som trengs for eggløsning.

Uregelmessig syklus: Menstruasjonen kan bli forsinket, uregelmessig eller utebli helt.

Risiko i svangerskap: Undervektige gravide har økt risiko for å føde barn med lav fødselsvekt, og anbefales å gå opp mellom 12,5 og 18 kilo under svangerskapet.)

Anonymkode: d7d02...dcb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...