Gå til innhold

Referanser

Anubis

Anbefalte innlegg

Jippi!!!! Endelig har jeg fått innkalling til intervju!! Problemet er bare at jeg har egentlig ingen andre enn de jeg jobber sammen med å spørre om å være referanse. Er 2 år siden jeg jobbet et annet sted. Men hvordan skal jeg få spurt noen om å være referanse på jobben, da må jeg jo si at jeg har søkt på en annen stilling? Er ikke det litt dumt? Og hvem skal jeg spørre?

Hjelp meg :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kveldsgjest

Spør en som kan uttale seg om hvordan du fungerer i jobben. Hvem som helst kan oppgis som referanse, men det bør jo være en som vet noe om deg i jobbesammenheng og som person.

Hvorfor er det dumt å fortelle en kollega at man har søkt på en ny jobb ?

Du kan jo be vedkommende om å holde det for seg selv om du vil holde det hemmelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke ordne med referanser før de spør om det. Hvis de spør på intervjuet, så si at du skal sende referanseliste når du har fått snakket med referansene dine, f.eks. om en dag eller to.

Jeg ville som deg også drøyd det lengst mulig før jeg fortalte noen på nåværende jobb at jeg var "på vei ut".

Vet ikke hvilken type jobb du har, men du kan jo bruke f.eks. kunder eller leverandører som referanser også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...