Gå til innhold

Hadde du blitt sint om far til barna drakk seg full når barna var der?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Altså sånn full at man knapt klarer gå/prate? Dette gjelder oss, med barn i skolealder. Var på et familieselskap hvor barna fikk bli med, de liker å være med på det. Barna merket det selvsagt svært godt. Nå er jeg så sint at jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle sinnet når han våkner. 

Anonymkode: 59131...7a4

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig! Det er helt uakseptabelt. Jeg var vel 16 eller 17 år får jeg så noen i familien ordentlig fulle. Da hadde jeg begynt å drikke selv. Jeg er veldig glad jeg slapp å oppleve det som barn. Det må være veldig skremmende. 

• Liker 14
  • Nyttig 7
Skrevet

Det kommer faktisk litt an på. Hadde det vært min mann som er svært forsiktig med alkohol så måtte det vært et uhell fordi han aldri hadde valgt å bli full foran barna (reaksjon på alkohol pga medisiner eller lignende). Men om det var et valg fordi ‘det ikke er så farlig’ så hadde det faktisk vært kroken på døren. Jeg hadde aldri godtatt at mannen gjorde slikt foran barna og han hadde blitt bedt om å finne seg et sted å bo. 

Jeg håper det går bra med barna, slikt kan være svært skremmende og er nok noe de kommer til å huske for alltid. Hvor gamle er de? 

Anonymkode: d877c...90b

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Ingen lignende episoder og vanligvis har kontroll, åpenbart et uhell: da hadde jeg ikke blitt sint. 

Hadde blitt sint dersom det hadde vært et gjentagende mønster. 

Anonymkode: 02241...6ef

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det kommer faktisk litt an på. Hadde det vært min mann som er svært forsiktig med alkohol så måtte det vært et uhell fordi han aldri hadde valgt å bli full foran barna (reaksjon på alkohol pga medisiner eller lignende). Men om det var et valg fordi ‘det ikke er så farlig’ så hadde det faktisk vært kroken på døren. Jeg hadde aldri godtatt at mannen gjorde slikt foran barna og han hadde blitt bedt om å finne seg et sted å bo. 

Jeg håper det går bra med barna, slikt kan være svært skremmende og er nok noe de kommer til å huske for alltid. Hvor gamle er de? 

Mellom 10 og 15 er de. 
Det er vel ikke uhell, jeg sa ifra til han underveis om at jeg synes han skal roe ned.. men han hører aldri på noen når det gjelder noe føler jeg.. Så han syntes vel jeg var skikkelig teit og kjip da. Det sa han for øvrig til meg også.. 

• Liker 2
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mellom 10 og 15 er de. 
Det er vel ikke uhell, jeg sa ifra til han underveis om at jeg synes han skal roe ned.. men han hører aldri på noen når det gjelder noe føler jeg.. Så han syntes vel jeg var skikkelig teit og kjip da. Det sa han for øvrig til meg også.. 

Da hadde jeg vært sint, ja! 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Da er det forbud eller flytting. Eller få hjelp. 

Anonymkode: 1e239...2b6

• Liker 6
Skrevet

Helt uakseptabelt i min verden. Men så er jeg veldig rigid der og kunne aldri falt meg inn å drikke en eneste dråpe sammen med barna. 
Men om jeg hadde laget en sak ut av det vet jeg ikke.. 

Kommer vel litt ann på omstendighetene og avtalen dere imellom før før.  
Er det nulltoleranse foran barna? Eller tar dere innimellom et glass? 

Leser også at du ikke nødvendigvis har det så godt med denne mannen uansett? 
Kanskje flere ting å ta tak i? 

Anonymkode: 0966b...04d

• Liker 5
Skrevet

Ja da hadde jeg blitt enormt sint. Alkohol og barn hører ikke hjemme, (annet enn noen øl/vin til maten, som er ok dersom andre voksne er kjørbare, man vet aldri når det trengs) 

Selv drikker jeg aldri, så om min mann hadde blitt så full sammen med barn, hadde jeg blitt veldig forbanna. Han hadde såklart aldri gjort det uansett da.. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde vært sint og skuffa. Hadde absolutt tatt det opp med gubben dagen etterpå. Men hadde nok reist vekk med barna på en aktivitet så gubben kunne stå opp alene og samlet seg litt før vi snakket sammen. Da hadde han også fått rom til å legge seg flat før jeg skoldet han. 

• Liker 3
Skrevet

Synes det er en merkelig ting å gjøre.

1. Merkelig å drikke seg full med barn tilstede og synes det er greit

2. Merkelig å drikke seg så full uansett når msn er voksen «med vilje» (selv om man får beskjed om å roe ned)

3. Merkelig å ikke kunne ta innspill. «Takk for at du sa fra». (Drakk han mer bare for å illustrere et poeng er det verre)

Synes nok dette er dårlige egenskaper. Men hva man gjør eller ikke gjør med det kommer an på så mye annet.

Vi har ikke alkohol i familieselskaper. En del av grunnen er at det er noen som ikke kan oppføre seg (vi bruker heller ikke alkohol med barn tilstede, men det er flere grunner. Også at noen ikke klarer å ta et glass og la det være med det).

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde tenkt mitt, men lagt det på mannen. Hans problem som driter seg ut foran barna. 10 og 15 er ikke så fryktelig ungt, men skremmende likevel. Har hatt noen opplevelser selv, men da var jeg mye yngre og det var traumatisk (5-6 år) og ingen forklarte. 
Om han synes du er kjip eller neggete, så hadde jeg glatt oversett det. Igjen lagt det på mannen. Jeg ville tatt en prat med barna i første omgang, forklart litt, men IKKE unnskyldt mannen. Det får han stå for selv. Han er vel såpass voksen og sitt ansvar bevisst. Viss ikke så har han et problem. God stemning er det nok ikke, men det trenger det heller ikke å være, han har lagt opp til det selv. Ville avventet om han la seg flat for barna før jeg hadde sagt noe. 

Anonymkode: 30dbe...b13

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Ja, det hadde jeg blitt sint for. Ikke at jeg tror 15 åringen din ville tatt noen permanent skade av det, men de bør få slippe det. Særlig de yngre barna bør spares for å se sine foreldre fulle og synlig påvirket av alkohol.

Endret av Million
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er mange momenter her. Men jeg hadde nok ikke blitt sint men jeg hadde ikke latt han slippe unna heller.

Ikke fordi det er så ødeleggende for barna men fordi det viser dårlig kontroll på konsum og manglende respekt i forholdet.

Jeg tar meg fint alkohol til maten eller nyter ei pils eller to alene selv om ungene er her men jeg drikker meg aldri dritings. Hverken med de eller uten de for øvrig.

Skrevet

Hadde reagert ja. Men sint hadde jeg vel ikke blitt. Men hadde dette vært en gjentakelse så hadde jeg sakt hva jeg mener ja. 

Anonymkode: e7bf1...434

Skrevet

Man drikker seg aldri snøvle dritings foran en tiåring. 

Jeg er usikker på om det å gå fra ham er det riktige alternativet for dere som familie, hvis han er en god pappa og ektemann sånn utenom det. Han høres jo ut som en som helst vil gå sin egen vei, eventuelt at han feilberegnet noe helt sykt og er veldig klar for å gjøre bot/ha en lang periode hvor han gjør alt for at dere skal stole på og tilgi ham igjen! 

Anonymkode: 7ef31...24c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså sånn full at man knapt klarer gå/prate? Dette gjelder oss, med barn i skolealder. Var på et familieselskap hvor barna fikk bli med, de liker å være med på det. Barna merket det selvsagt svært godt. Nå er jeg så sint at jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle sinnet når han våkner. 

Min første tanke er at det er noe alvorlig galt med konseptet "familieselskap" om man serverer slike mengder alkohol. Et glass vin eller øl til maten, ja, OK, men slike mengder at gjestene knapt kan stå på beina? Her tror jeg noen flere må gå i seg selv, og ikke bare mannen din.

Anonymkode: 40e0f...9f5

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når han våkner?! 

Han hadde blitt vekket av en bøtte isvann og meg som dro han ut av senga og plantet ham i en stol. "Du kommer ALDRI til å være rusa rundt mine barn igjen!! Jeg vet ikke hva som rir deg, men bare prøv! I dag bestiller du time his privat psykolog, ekker hva poker du måtte trenge." om mulig, ville jeg koblet på hans familie. 

Ingen kompromiss, intet alternativ. De som utsetter mindreårige for slikt, bør få kjenne på skammen. 

Anonymkode: 6410e...f9f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når han våkner?! 

Han hadde blitt vekket av en bøtte isvann og meg som dro han ut av senga og plantet ham i en stol. "Du kommer ALDRI til å være rusa rundt mine barn igjen!! Jeg vet ikke hva som rir deg, men bare prøv! I dag bestiller du time his privat psykolog, ekker hva poker du måtte trenge." om mulig, ville jeg koblet på hans familie. 

Ingen kompromiss, intet alternativ. De som utsetter mindreårige for slikt, bør få kjenne på skammen. 

Anonymkode: 6410e...f9f

Herregud... du må da være traumatisert. 

Ts, det høres ikke ut som dette skjer til vanlig. Dine relativt store barn overlevde, mannen din kommer til å ha fylleangst og du kan be ham prate med dem, og du trenger da ikke være så gruuuusom sint du heller. Ro ned. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, hadde ikke blitt sint. Men hadde tatt en skikkelig prat rundt det - for det hadde vært uaktuelt at dette ble gjentatt. 

Anonymkode: 256f2...a6b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...