Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må muligens legges inn på sykehus i lengre tid i forbindelse med graviditet. Vi har barn hjemme som trenger pappaen på ettermiddag/natt, så mannen kan ikke være med på sykehuset da. Men hva med på dagtid? Hvordan gjorde mennene deres det, fikk de noe form for fri for sykdom i nær familie etc.? Eller må man bare innstille seg på å gå gjennom det alene? Hva er deres erfaringer? 

Anonymkode: c4a41...6fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta seg fri eller permisjon. 

Regner med du klarer deg på sykehuset alene. Er besøkstid etter 1700 som regel så ikke mye mannen får gjort uansett.

Anonymkode: b5b93...188

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var alene. Eller - jeg var jo på sykehuset med andre folk, så alene var jeg ikke. Han måtte selvsagt være hjemme med barnet og gå på jobb. Jeg lå i sengen på sykehuset. 

Jeg var innlagt i ca fem måneder. 

Anonymkode: c05a6...9ff

• Liker 9
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke barnet i barnehage/skole på dagtid? 

Man kan benytte syk barnepasser ved behov. Enkelte arbeidsgivere er fleksible med å la en dele opp disse dagene om det f.eks er umulig å rekke barnehagen ifht arbeidstider.

Anonymkode: d94b0...b37

• Liker 3
Skrevet

Hvis du ikke er alvorlig syk, så er det vanlig at man er på sykehuset selv, og så tar far seg av hverdagen hjemme med sin vanlige jobb og eventuelt andre barn. Og så besøker de deg på sykehusets ofte de kan. 

Hvis du skal være innlagt i for eksempel tre uker, så er det ikke mye for far å gjøre der, han kan ikke sitte og se på deg hele dagen  , og du skal jo stortsett hvile

Håper du  ikke må ligge for lenge 😀🩷🩷

• Liker 19
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er ikke barnet i barnehage/skole på dagtid? 

Man kan benytte syk barnepasser ved behov. Enkelte arbeidsgivere er fleksible med å la en dele opp disse dagene om det f.eks er umulig å rekke barnehagen ifht arbeidstider.

Anonymkode: d94b0...b37

Er vel for at han skal være på sykehuset med henne og da gjelder ikke syk barnepasser.

Anonymkode: 45d55...1eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han var innom i besøkstiden på ettermiddag.

Anonymkode: 9caec...93f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg må muligens legges inn på sykehus i lengre tid i forbindelse med graviditet. Vi har barn hjemme som trenger pappaen på ettermiddag/natt, så mannen kan ikke være med på sykehuset da. Men hva med på dagtid? Hvordan gjorde mennene deres det, fikk de noe form for fri for sykdom i nær familie etc.? Eller må man bare innstille seg på å gå gjennom det alene? Hva er deres erfaringer? 

Anonymkode: c4a41...6fd

Er bare permisjon såfall. Så med mindre dere vil at han skal ta det må han vel jobbe som vanlig så lenge som det ikke er noe livstruende. Så kommer de så mye på besøk som de kan evt barnepasser på ettermiddagen

Anonymkode: 45d55...1eb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mor klarer seg alene med personalet på sykehuset og så får far fokusere på de som trenger han hjemme.

Anonymkode: ad322...2d6

• Liker 13
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Voksne har ingen rett på følge når de er på sykehuset, ikke engang når de er døende. Kun barn har det. Så han må ta seg av jobb og barn, å besøke deg når han kan, med eller uten barn. Han kan ikke være begge steder, så du må regne med å være uten hans besøk utenom visittid. 

Anonymkode: 8a801...760

• Liker 17
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på sykehuset alene. Far tok seg av barnet hjemme, de kom på besøk ca annenhver dag. Barnet var 6 år, så ville gjerne være med å besøke meg.

Anonymkode: 5d610...afc

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Han kom enten før eller etter jobb og hadde med seg barnet. Ellers så kom han ikke. Ikke noe problemer å være alene på sykehuset. Syntes det var godt å slippe å tenke på noe som helst. Husmors ferie rett og slett. Mat trengte man heller ikke å tenke på. Noen venner kom på besøk. Hadde holdt meg opptatt med mobilen lell jeg. Spilt spill og snakke med hun jeg delte rom med. 

Anonymkode: 18eb6...50a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du trenge at han er der hele tiden? Han og ungene kan besøke deg i besøkstiden et par ganger i uka. Ellers vil jo sykepleierne hjelpe deg med det du trenger.

Anonymkode: e077a...b9f

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Om dere ikke hadde hatt barn hjemme, hva tenker du samboer da skulle ha gjort? Sovet med deg på sykehuset? Du skal ikke på hotell.

Anonymkode: f2796...448

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du blir ivaretatt på sykehuset når du er der. Så må far ivareta jobb og familie hjemme. 

Anonymkode: 63272...6e1

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt problemet her, tenker du at han skulle vært med deg hele tiden om dere ikke hadde barn?

Anonymkode: aff80...b57

• Liker 15
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere har råd til det kan han søke om å få ulønnet permisjon fra jobben i en stund. 

Anonymkode: 2d153...294

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må nok være alene. 

Ikke helt samme situasjon, men jeg har hatt mann innlagt på sykehus i nesten 3 mnd, 7 av de ukene på intensiven. Jeg var på besøk 1-2 timer i besøkstid. I den perioden det var mest kritisk var jeg 1 time på formiddagen også en time på ettermiddagen. Jeg hadde to barn hjemme, og skulle ordne til jul også. 
Og de var veldig tydelige på intensiven at jeg hadde fri tilgang, men for min egen del så burde jeg ikke sitte der hele dagene, selv om jeg ville det. Ikke hadde jeg muligheten heller. 

Og hvis dere har små barn hjemme, så er det jo viktig at rutinene overholdes for barnet. 

Anonymkode: 01642...f13

• Liker 3
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke problemet, hva er det du lurer på? Om far kan få pleiepenger/sykemelding for å holde deg i hånda på sykehuset på dagtid? 

Anonymkode: 5f064...d23

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Bare å nyte det mens du kan. En er som ingen og to er som ti, som de sier.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...