Carrot Skrevet 25. april 2006 #21 Del Skrevet 25. april 2006 Enkelt? Jammen det er enkelt - det er som regel ikke bare ett offer for en slik form for trakasering som hovedinnlegger også bekrefter - og hva skal en bedrift gjøre da? Fryse ut alle sine kvinnelige ansatte for så å si dem opp?? :klø: Dette er en sak for fagforeningen ja, men først og fremst en sak for de ansatte å selv fronte overfor ledelsen (- eller mangelen på en slik kanskje...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abr@xas Skrevet 25. april 2006 #22 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) Tror du det er like enkelt for de som står midt oppe i en slik situasjon og har sett følgene av å si ifra ? Jeg tror det er enkelt å si til andre at dette er enkelt Endret 25. april 2006 av Abr@xas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 25. april 2006 #23 Del Skrevet 25. april 2006 Nettopp fordi de ser hva som skjer når man står alene bør man stå sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillesøster Skrevet 25. april 2006 #24 Del Skrevet 25. april 2006 Tror du det er like enkelt for de som står midt oppe i en slik situasjon og har sett følgene av å si ifra ? Jeg tror det er enkelt å si til andre at dette er enkelt ← Ja det tror jeg også. Det er langt i fra enkelt, men det må gjøres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. april 2006 #25 Del Skrevet 25. april 2006 Man må si fra og helst alliere seg. Hva med å si fra med et skriftlig brev, der ingen undertegner men der det tydelig kommer fram at dere er mange som kan bekrefte lederens oppførsel. Først ville jeg stilet det til han, og hvis det ikke hjalp ville jeg stilet det til ledelsen, men ikke nevnt HVEM som ble trakassert, men at det er et generelt problem. Og da ville jeg ha skrevet under, selv om det ikke var JEG som var utsatt for trakasseringen. Det er vanskelig å fryse ut ALLE kvinner i en bedrift, hvis de står samlet. Jeg er nesten fristet til å si at jeg ville sendt kopi av brevet til hans kone, men det går vel en grense... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 25. april 2006 #26 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) Alle arbeidsplasser skal ha et verneombud. Dette går jo rett i mandatet til en slik funksjon. Lister etc kan fort eskalere en konflikt. Endret 25. april 2006 av storebror* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hovedinnlegger Skrevet 25. april 2006 #27 Del Skrevet 25. april 2006 Og når ingen andre reiste seg og støttet denne kvinnen bidro dere til at slike eksempler kommer igjen og igjen - så slutt å syt - du har et valg, tie eller gjøre noe med det.. ← Jeg var en av dem som opplevde det, sa fra, ble frosset ut og sluttet. Tror dere at de andre nå tør å gjøre noe mer? Nei de er redde for jobbene sine! Og er det så rart? Det er ikke like lett for alle å få seg ny jobb. Verneombud OG fagforening så en annen vei. De visste konsekvensene, når man ikke kan skille sak og person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. april 2006 #28 Del Skrevet 25. april 2006 Men det er jo et generelt problem, selv om bare en kvinne blir utsatt for dette på et arbeidssted. Neste gang er det en annen, om den første slutter. Så da er problemet GENERELT, og kvinner burde stå samlet uten å nevne navnet på den som blir utsatt for trakasseringen, i alle fall ikke i første omgang. Hvis firmaet er sterkt mannsdominert, er det like viktig, men vanskeligere. Ett av problemene er at folk er redde og er glad det ikke hender dem. Noen kan også være ubevisst sjalu pga at den som blir trakassert er penere enn de selv, og derfor ha motvilje til å ta fatt i problemet. Hvis kvinnene stod samlet, kunne det lett fryst ut den mannen som driver trakasseringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #29 Del Skrevet 25. april 2006 Denne tråden minner meg om ei venninne av meg som tok saken i egne hender. Venninna mi er ei stor jente med veldig store bryster. Hun jobber på restaurant, og da en gjest en dag pekte på brystene hennes og spurte "er de der ekte, eller?", så svarte hun kontant: "Ja, de er like ekte som DENNE!" og kjørte knyttneven i ansiktet på fyren. Kanskje litt VEL sterk reaksjon, men i grunnen synes jeg det var ganske tøft gjort..... Stine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå