Gå til innhold

Hjelper ikke å "ta meg ei gulrot" når jeg er fysen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Slik alle sier. Samme med nøtter, eller litt cottage Cheese. Tar jeg noe så lite og lett så blir jeg bare enda mer sulten. 

Prøver å gå ned i vekt og spise mindre uten å spise for lite. Jeg spiser grovt, grønt, proteiner osv. Variert. Både kjøtt og fisk og vegetar. 

Men går jeg fra 4 brødskiver til frokost til 2 (+grønnsak til dessert)  så ender det bare med at det går 1-1,5 time og jeg er kjempesulten og ikke minst hangry! Det eneste som hjelper på den sulten er å spise flere brødskiver. En frukt, grønnsak, nøtter, yoghurt. Det hjelper meg ingenting annet enn at jeg blir mer sulten. 

Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: fcfd6...acd

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste som funker her er volume eating, masse proteiner og grønnsaker. Det er litt annerledes enn det tradisjonelle norske kostholdet hvor brød spiller en stor rolle. 1 brødskive med en kyllingfilet og masse grønnsaker holder i hvert fall meg mett lengre enn 2 brødskiver med grønnsaker. 

• Liker 19
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Eneste som tilfredstiller her er brød. Kun 100% i grovhet.

Anonymkode: 8e152...0a0

AnonymBruker
Skrevet

Du må jo lære deg at man ikke må dytte noe i gapet hele tiden. Du lærer jo ikke det om du skal finne erstatninger hele tiden. 

Anonymkode: 0c174...064

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Slik alle sier. Samme med nøtter, eller litt cottage Cheese. Tar jeg noe så lite og lett så blir jeg bare enda mer sulten. 

Prøver å gå ned i vekt og spise mindre uten å spise for lite. Jeg spiser grovt, grønt, proteiner osv. Variert. Både kjøtt og fisk og vegetar. 

Men går jeg fra 4 brødskiver til frokost til 2 (+grønnsak til dessert)  så ender det bare med at det går 1-1,5 time og jeg er kjempesulten og ikke minst hangry! Det eneste som hjelper på den sulten er å spise flere brødskiver. En frukt, grønnsak, nøtter, yoghurt. Det hjelper meg ingenting annet enn at jeg blir mer sulten. 

Hva skal jeg gjøre? 

Bare vær sulten da

Stå i det

Kroppen henter næring selv til slutt fra fett lageret og da mister du vekt

• Liker 22
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Er du insulinresistent? Jeg synes det høres ut som du spiser feil type mat. 

Anonymkode: c00e1...83c

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Å være "fysen" på noe er jo ikke det samme som å være sulten? Så er det forskjeller på å ha lyst på noe, klare å motstå, klare å være litt sulten, eller være passelig mett og stoppe der og så videre. 

Anonymkode: ebd11...73f

• Liker 18
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fysen er ikke farlig. Du må ikke spise noe av den grunn. 

Anonymkode: 14e0e...82c

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjempedumt å spise nøtter uten mening.

Det er jo ekstremt mye kalorier, og bør bare regnes inn om du får i deg for lite fett.

Men hvorfor ikke kjøpe seg en coach, og få dietter satt opp, og bli fulgt opp?

Anonymkode: 119b5...020

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du må jo lære deg at man ikke må dytte noe i gapet hele tiden. Du lærer jo ikke det om du skal finne erstatninger hele tiden. 

Dette.

Noen tror at brødsaksa må gå hele tiden.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg går jo rundt svimmel hele tiden da! Redd for å svime av på jobb fer faen. Ts

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjempedumt å spise nøtter uten mening.

Det er jo ekstremt mye kalorier, og bør bare regnes inn om du får i deg for lite fett.

Men hvorfor ikke kjøpe seg en coach, og få dietter satt opp, og bli fulgt opp?

Anonymkode: 119b5...020

Nøtter er supermat . Vanligvis så metter det og. 

Man trenger vel ikke kjøpe seg en coach for å slutte og spise enorme mengder brød. 

Anonymkode: 07506...f77

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg går jo rundt svimmel hele tiden da! Redd for å svime av på jobb fer faen. Ts

Drikk vann, ta elektrolytter. Du svimer ikke av av og spise mindre, men vann, salt og mineraler hjelper uansett om du er svimmel. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det går an å svare høflig

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Drikk nok. Det er vanesak…

Man blir vant til å være sulten. Og å være fysen, må man ignorere.

Anonymkode: 0293c...2db

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Drikk nok. Det er vanesak…

Man blir vant til å være sulten. Og å være fysen, må man ignorere.

Drit i at jeg skrev fysen da. Mente sulten. 

Ok så hvor lenge er det vanlig å gå rundt svimmel, slapp og dårlig humør før kroppen venner seg til mindre matinntak??

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok så hvor lenge er det vanlig å gå rundt svimmel, slapp og dårlig humør før kroppen venner seg til mindre matinntak??

Men er du faktisk sulten?

Mange forveksler tørste med sult for eksempel.

Man blir ikke svimmel av å være sulten.

Til du klarer å gå noen uker uten å småspise.

Det hjelper med en gulrot eller cottage cheese, det metter mer enn en brødskive, med mindre man tar på masse pålegg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å gjøre noe med svimmelheten og slappheten annet enn å spise brød?  
det er individuelt. Ca en uke, men lurt å prøve å dempe det uansett . 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Drikk vann. Det øker blodvolumet. Du tåler å kjenne at du lever.

Jeg er mye plaget med vasovagal synkope. Pump lår og leggmuskler litt før du reiser deg, går i trapper osv så går det fint. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hva skal jeg gjøre? 

Kjøp biff,det metter masse og lenge.

Anonymkode: b8783...abc

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...