Gå til innhold

Folk som sier at de føler avdøde alltid er med de.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet kjæresten min for drøyt 2,5 år siden og jeg tror at han er rundt meg i visse situasjoner, men vet ikke om jeg innbiller meg det eller om det er sant.

Hvordan merker man det?

Anonymkode: ca2c1...b7a

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man bare vet det. Vi er ikke vant til å kjenne etter ting på den måten, så det er lett å mistro det når det skjer. Men du merker det, særlig når du føler det "ut fra ingenting", at plutselig er følelsen av den avdøde der uten at du det var noe som minte deg om dem.

Anonymkode: 68950...fde

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er en sånn type følelse som er helt uforklarlig. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ofte en trang til å snakke med han, fordi det plutselig dukker opp et spørsmål eller et tema i hodet mitt som jeg har behov for å forklare eller diskutere, og da snakker jeg ut i luften og kan av og til merke om han er enig med meg eller misliker det jeg sier.

Jeg lurer da på om det bare er underbevisstheten min, eller om det er han som tar kontakt med meg.

Det første året etter at han var død, følte jeg daglig at det var noe bak meg og rundt kroppen min når jeg laget mat, for han brukte ofte å holde rundt meg bakfra når jeg holdt på med noe ved kjøkkenbenken, men nå er det ikke daglig lenger at jeg har den følelsen.

Ts

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har merket det ved at jeg har kjent lukter som minner meg om han, men også når jeg har lurt på ting og så har jeg funnet en løsning (en slags følelse av å få hjelp)

Det var særlig det første året etterpå, men kjenner iblant på det nå også. Tanken på at han er med er en god trøst å ha. 

Anonymkode: 96aac...413

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

De jeg elsker bor i hjertet og har vært med på å forme meg, derfor er de alltid med med.

Anonymkode: fb419...01c

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mormor var så tilstede i naturen, at det er helt utenkelig at hun ikke skulle være der fremdeles. 

Jeg ser henne i linerlene som kommer nær meg, i dyrelivet, matauken og på kjøkkenet mitt. Hun har vært på besøk føer ganger etter at hun døde. 

Anonymkode: a9eda...545

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare vet, hunden merker det også. Plutselig blir han våken, spisser ørene og logrer litt, ser bak og forbi meg. Det begynte etter at faren min døde. 

Anonymkode: 8b526...24a

• Liker 2
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg bare vet, hunden merker det også. Plutselig blir han våken, spisser ørene og logrer litt, ser bak og forbi meg. Det begynte etter at faren min døde. 

Folk som benekter at de døde fortsatt er med oss, er ikke spesielt observante. 

Jeg har aldri trengt å tvile, det har aldri vært en tvil. De er her. Og andre vesener (som for eksempel hunder) merker det også. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Folk som benekter at de døde fortsatt er med oss, er ikke spesielt observante. 

Jeg har aldri trengt å tvile, det har aldri vært en tvil. De er her. Og andre vesener (som for eksempel hunder) merker det også. 

Har sett mye rart. Men siden jeg forstår hvordan døden og ikke minst hjernen virker, så vet jeg hjernen spiller puss på oss.

Man må gjerne tro hva man vil, selv foretrekker jeg vitenskap.

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har sett mye rart. Men siden jeg forstår hvordan døden og ikke minst hjernen virker, så vet jeg hjernen spiller puss på oss.

Hvis du tror på vitenskap så er det utenkelig å tro at vi vet alt og forstår alt. Selve premisset til vitenskap er at vi ikke vet alt og derfor må utforske. 

Ts: Jeg har aldri tvilt, rett og slett fordi jeg har opplevd alt for mange bevis på at de er med oss hele tiden. Døden er bare en overgang til en annen dimensjon. Kroppen blir her, men sjelen lever videre. Heldigvis 

Anonymkode: dc816...ea6

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvis du tror på vitenskap så er det utenkelig å tro at vi vet alt og forstår alt. Selve premisset til vitenskap er at vi ikke vet alt og derfor må utforske. 

Ts: Jeg har aldri tvilt, rett og slett fordi jeg har opplevd alt for mange bevis på at de er med oss hele tiden. Døden er bare en overgang til en annen dimensjon. Kroppen blir her, men sjelen lever videre. Heldigvis 

Anonymkode: dc816...ea6

Nei, man går ikke over i en annen dimensjon. Sjelen finnes ikke som en ting, den er abstrakt noe vi kaller den personligheten vi har.

Ved død så er man død. Vitenskapen vet ikke alt, men at alt i mennesket dør når mennesket dør vet man.

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, man går ikke over i en annen dimensjon. Sjelen finnes ikke som en ting, den er abstrakt noe vi kaller den personligheten vi har.

Ved død så er man død. Vitenskapen vet ikke alt, men at alt i mennesket dør når mennesket dør vet man.

Dette vet du strengt tatt ikke. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri sagt at mormor ikke er død, herregud jeg er jo ikke helt idiot. Klart hun er død! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Små barn er mer observante. Jeg vet om ei lita jente som hadde sett en mann og beskrev han. Det viste seg å være bestefaren hennes som døde før hun ble født og aldri hadde sett han.  

Ei venninne av meg hadde er fotografi som ble tatt for flere år siden, og i det skimter de en skikkelse som var død den gang bildet ble tatt. 

Jeg er ikke i tvil om at våre kjære er med oss, og det er godt å tenke på.♥️

Anonymkode: 96aac...413

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.6.2026 den 7.45):

Så trist livet hadde vært om vi ikke hadde tro. Gjelder ikke bare dette men tro på alt, ting vi bare føler men som ikke kan bevises. 

Anonymkode: edf2c...37a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min sønn ser engler. Han har mange med seg. Det skremte ham i begynnelsen, men har etterhvert blitt mer og mer trygg på at de ikke er farlige. 

Jeg vet bestemor, bestefar og gu'far er med meg, jeg vet også at bestefar er én av de som er med sønnen også. De møttes aldri, bestefar døde lenge før sønnen min ble født. 

Vil legge til historien her; jeg ville ikke vite kjønn før fødsel, men hadde en sterk følelse av at det var en liten gutt. Jeg kalte han for Henry, mellomnavnet til bestefar, mens han lå i magen. Sønnen ble født med en gammel sjel, det sier alle som kjente han som liten. Han ble ikke hetende Henry, men bestefar er med gjennom navnet på en annen måte. 

Anonymkode: 1955e...49c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min sønn ser engler. Han har mange med seg. Det skremte ham i begynnelsen, men har etterhvert blitt mer og mer trygg på at de ikke er farlige. 

Jeg vet bestemor, bestefar og gu'far er med meg, jeg vet også at bestefar er én av de som er med sønnen også. De møttes aldri, bestefar døde lenge før sønnen min ble født. 

Vil legge til historien her; jeg ville ikke vite kjønn før fødsel, men hadde en sterk følelse av at det var en liten gutt. Jeg kalte han for Henry, mellomnavnet til bestefar, mens han lå i magen. Sønnen ble født med en gammel sjel, det sier alle som kjente han som liten. Han ble ikke hetende Henry, men bestefar er med gjennom navnet på en annen måte. 

Anonymkode: 1955e...49c

Hva er det sønnen din ser?

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er overbevist om at pappa er med meg innimellom. Noen ganger kjenner jeg lukten av han også og da knekker jeg jo selvsagt helt sammen. Noen sier at en hvit sommerfugl er en av våre kjente avdøde som er og hilser på og jeg syntes det var oppspinn helt til i fjor. 

Pappa døde på toppen av et fjell og når jeg og mine søsken skulle spre asken hans der (jada, vi hadde søkt om det) så kom den hvit sommerfugl og satte seg ved siden av oss og den satt lenge. Samme med hytta mi som han hjalp meg å bygge og som han elsket å komme til. Halvparten av gangene jeg er der, kommer det en hvit sommerfugl. 

Mange vil nok si tilfeldigheter, men det får så være. Det er en enorm trøst så da spiller det ikke så stor rolle hva andre tror og tenker 😊

Anonymkode: fa86d...a0e

• Liker 1
  • Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mange ganger ønsket at spesielt mormor (død for 18 år siden) og pappa (død i fjor) skulle gi meg en følelse av at de er her... Dessverre har jeg ikke merket noe.... 

Anonymkode: ebcb8...eb2

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...