Gå til innhold

70 prosent lærerstilling

Gjest lærer

Anbefalte innlegg

Gjest lærer

Hei!

Har fått tilbud om en 70 prosent lærerstilling på en barneskole. Lurer derfor på hvor mye jobb (hvor mange dager/timer) dette blir snakk om?

Om noen som har peiling på hvor mye lønn man får i året eller mnd. med en slik stilling?

Er nyutdannet lærer, så har ingen år med annsenitet bak meg..

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for linken :)

Men er her ingen som jobber i 70 prosent stilling, og som kunne fortelle meg hva de har i lønn, og hvor mye de jobber..? :sjenert:

Den linken der går mest ut på 100% stilliger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal bli lærer bør du jo klare å regene ut hva 70% er når du vet 100% da... Jeg er klar over at halvparten av lærerstudentene stryker på matteeksamen, men.... såpass bør du vel kunne klare.

Du skal jobbe 70% av full tid, og får utbetalt 70% av full lønn. Selvsagt.

Hvor mye som er full lønn varierer fra yrke til yrke, men ettresom linken viste til 100% så må du klare å regene ut 70% selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, sorry at jeg gidder å spørre da.. :sjenert:

Trodde dette var en plass man kunne spørre om slike ting, uten å bli sett på som dum.

Klart klarer jeg å regne meg til det selv fra 100 lønn, men de fleste spørsmålene her inne hadde vel de fleste klart å finne ut av selv om de bare prøvde. Likevel har jeg aldri jobbet som lærer før, og lurte litt på hvor mange dager/timer det ble pr. uke, og hvor mye man kunne regne med å få pr. mnd. Hvordan lønnen ble fordelt, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LoisLane

100 % stilling innebærer 26 undervisningstimer, 70 % av det er 18.2 timer. I tillegg kommer selvfølgelig den bundne tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 % stilling innebærer 26 undervisningstimer, 70 % av det er 18.2 timer. I tillegg kommer selvfølgelig den bundne tiden.

Er 100% stilling bare 26timer i uken???? Å så klager de på lønnen??? Jobber 37,5 timer i uken jeg...... for samme lønn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 UNDERVISNINGSTIMER.

I tillegg kommer forberedelser, prøveretting etc, "bunden tid", så de jobber mer enn 37,5 timer pr uke. Over førti såvidt jeg vet (derav at de kan ta ut avspasserng som gjøtr at de "har så lang sommerferie" og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 100% stilling bare 26timer i uken???? Å så klager de på lønnen??? Jobber 37,5 timer i uken jeg...... for samme lønn.....

Er du lærer? :overrasket:

beklager...trodde du var trådstarter, og ble litt overrasket over svaret ditt... Ser nå at du er en annen....

Endret av Mini_me
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Stakkars deg, du har sikkert hatt dårlige lærere som ikke kan lese, og er så dårlig i tegnsetting. Prøv igjen, se Malamas svar til deg.

Hvem sier at lærere klager på lønna?

Edit: Skriveleif. :grine:

Endret av LoisLane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærerne er en arbeidssky gruppe som har en minstelønn som overstiger mange andre kommunale sammenliknbare gruppers inntekt (som i tilegg jobber mer enn dem).

En lærer som ikke klarer å regne ut hvor mye 70 % er, blir jo latterlig! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 undervisningstimer uansett fag på barnetrinnet? Er det ikke differensiert leseplikt der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lærer
Lærerne er en arbeidssky gruppe som har en minstelønn som overstiger mange andre kommunale sammenliknbare gruppers inntekt (som i tilegg jobber mer enn dem).

En lærer som ikke klarer å regne ut hvor mye 70 % er, blir jo latterlig! :overrasket:

Trådstarter her. Altså, jeg hadde akkurat fått vite at jeg fikk en 70 % stilling, og i all iveren skrev jeg et innlegg her med noen spørsmål som jeg lurte på der og da. Hadde jeg lett etter informasjon om lønn eller arbeidsmengde selv, på nettet eller andre steder, hadde jeg så klart kunne regne meg frem til tallene selv. Men siden jeg allerede satt på KG, bare plottet jeg inn spm. her. Noe som visstnok fikk meg til å fremstå som dum, latterlig og som en som sikkert har strøket i matte :sjenert:

Har forresten nest best karakter i matte, og tilhører en gruppe arbeidstakere som slettes ikke er arbeidssky. Folk som er arbeidssky, velger nok ikke et yrke som lærer ;) Rart hvor mange som ikke er lærere som klager på de som har valt å bli det. De skulle fått prøve selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...