Gjest usikker*gjest*nå Skrevet 21. april 2006 #1 Del Skrevet 21. april 2006 Hordan skal jeg forklare at jeg ikke har satt opp min tidligere sjef som referanse, men istedet valgt en annen leder i samme bedrift? Grunnen er at vedkommende tråkket så grundig over mine personlige grenser ved å tafse og klå i visse situasjoner, og i tillegg ha totalt manglende etiske holdninger på andre områder. Av disse grunnene forsøkte jeg å unngå kontakt med vedkommende i størst mulig grad. Dette førte jo til at jobbsituasjonen ble uholdbar og jeg valgte å slutte. Overtrampene ble tatt opp med øverste leder uten at det fikk konsekvenser for vedkommende, og det hører med til historien at det ikke bare var meg som ble utsatt for uønsket oppmerksomhet. Ikke noe særlig å fortelle i et jobbintervju eller hva? Men valget bør jo ha en begrunnelse. Og jeg vil ikke ha vedkommende som referanse, han skal ikke engang vite hvilke jobber jeg nå søker! Så hva gjør jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #2 Del Skrevet 21. april 2006 Du setter opp den lederen som referanse som du foretrekker. Jeg tror det er vanlig å ringe og høre om det er greit å bli brukt som referanse, i alle fall har jeg alltid gjort det mht. tidligere sjefer. Hvis spørsmålet kommer opp under et jobbintervju, noe jeg ikke tror du trenger bekymre deg for, så forteller du at referansen du satte opp, var den som du hadde mest kontakt med i firmaet. Blir det flere spørsmål, kan du si at de interne forholdene på din forrige arbeidsplass var preget av visse stridigheter, men at dette ikke kun gjaldt deg, men flere ansatte. Jeg har aldri blitt spurt hvorfor jeg har satt den og den referansen opp, selv om det ikke har vært toppsjefen, men min daglige leder jeg har pleid å bruke som ref. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå