Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #1 Del Skrevet 19. april 2006 Har straks en bacheor i journalistikk med fordypning i samfunnsfag. Er veldig usikker på hva jeg skal ta meg til etter utdanningen. Har fått foten innenfor en relativt stor avis da jeg hadde praksis, og har nå fått litt tilkallingsjobber der. Selv om det ikke er noe å leve av, så kan det etterhvert bli mer jobb på meg. Jeg har ikke vært lenge nok i mediebransjen til å vite om dette er et skikkelig gullkupp, og at jeg ikke bør gi fra meg denne sjansen. Mitt problem er at alle jeg kjenner i denne byen flytter til sommeren, og at om jeg blir igjen og jobber blir jeg mye alene. Takler ikke å være alene, og jeg synes jobben som journalist er litt asosial. Kanskje fordi redaksjonen er såpass stor. Kanskje jeg ville trivdes bedre i en mindre redaksjon, eller at ting går seg til over tid? Har også tenkt på å studere videre, kanskje språk i oslo eller noe. Kanskje jeg vil dette fordi jeg er redd for å begynne det seriøse og kjedelige jobblivet. Føler jeg burde hatt ting mer klart liksom. Opplevd mer... Har tenkt en del på å jobbe som frivillig arbeider i Europa også, men lurer på om jeg surrer for mye, og egentlig burde satse innen den mediebedriften, selv om jeg ikke trives der så godt. Det er så mange vanskelige valg synes jeg. Er nysingel med kjærlighetssorg oppi alt dette, og det påvirker nok angsten for å være alene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My Skrevet 21. april 2006 #2 Del Skrevet 21. april 2006 Jeg syns du skal gjøre det DU har lyst til, jeg. Av innlegget ditt leser jeg at du mener det er et "klokt valg" å bli i den store avisen. Men hvis du ikke trives der, hva er vitsen? Selv om det kan bli mer jobb på deg der, så er det ikke noe hyggelig å jobbe et sted som du ikke trives. Du må pleie deg selv litt også, særlig hvis du har kjærlighetsorg. Hvis du har lyst til å studere språk så gjør det! Tror det er vanskelig å sette seg på skolebenken etter noen år med solid inntekt (men nå snakket jeg for meg selv). Jeg tok engelsk mellomfag på Blindern, der lærte jeg ikke bare språket men også: historie, litteratur, politkk. (bra kunnskaper for en jounalist) Hva om du kombinerte språkstudiet med praksisen du ville ta nedover i Europa? Husk: The World is your Oyster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå