Gå til innhold

Jeg har nesten ikke lyst til å møte opp i dåpen til niesa


Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette fordi min søster skal stille opp i bunad, som er betalt av mine besteforeldre. Vi er to søstre, og jeg har ikke fått bunad. En bunad koster over 40.000, og jeg har ikke fått likedan som henne. Nå må jeg klistre på meg et smil og late som om alt er greit, men jeg vet jo at alt jeg kommer til å se er bunaden. 

Å ikke få f.eks samme kopp eller krus er ok, satt på spissen. Men her snakker vi om en feilfordeling på over 40.000, og vi er to søsken. 

Jeg føler meg bare tilsidesatt, som om at det ikke er så nøye med meg. Først og fremst henne.

Anonymkode: 46e6f...2e1

  • Liker 2
  • Hjerte 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke niesa de sin skyld

Anonymkode: 9c79a...aa4

  • Liker 20
Skrevet

Er besteforeldrene dine som har gjort feil, ikke din søster eller niese. 

La nå ikke bitterheten gå ut over de.

Anonymkode: c2da1...5f3

  • Liker 28
  • Nyttig 2
Skrevet

Takket du nei til bunad da du var ung og nå angrer, eller har de aldri tilbudt deg bunad? 

Og hva mener du med at du ikke har fått likedan som henne? Har du fått noe annet i stedet?

Anonymkode: 46577...4b4

  • Liker 12
Skrevet

Hvorfor ikke ta det opp med besteforeldrene dine?

  • Liker 2
Skrevet

Du må jo snakke med dem. Dumt å la dette gjennomsyre familiefeiringer. (Og en bunad koster vel strengt tatt nærmere 80-100 000). 

  • Liker 10
Skrevet

Misunnelse er roten til alt ondt. 

Anonymkode: efd0f...403

  • Liker 8
  • Nyttig 9
Skrevet

Skjønner at det er sårt! Men det er ikke din niese sin skyld. Du må prøve å legge dette fra deg, og ikke la det ødelegge forhold til de i familien som ikke ahr noe med dette å gjøre. Rett sinnet på riktig plass, nemlig besteforeldrene dine. 

Anonymkode: 5b98d...4c7

  • Liker 9
Skrevet

Du føler deg urettferdig behandlet av dine besteforeldre så nå skal du være urettferdig mot niesa di som hevn? Hvor i all verden er logikken i det? Det er en liten baby som ikke har noe uoppgjort med noen her i verden.

  • Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet

Å la dette gå utover niesa de, er bare smålig. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg var den eneste av mine søsken og søskenbarn som fikk bunad av våre besteforeldre. De synes det var blodig urettferdig og forstod ikke hvorfor. På et tidspunkt la de både meg og de for hat. 
 

hvorfor var jeg den Eneste som fikk bunad?

fordi jeg også var den eneste som besøkte de, lagde middag til deg kjørte de til og fra timer hos leger/optiker/sykehus/fotoleie/frisør osv. Jeg var den eneste som som genuint viste omsorg for de, som brukte masse av min tid sammen med de fordi jeg oppriktig koste meg sammen med de. Jeg skapte minner med de, fikk et tett forhold med de, og etter hvert fungerte jeg omstrent som en BPA for de. 
 

mine søsken og søskenbarn? De besøkte mine besteforeldre av ren pliktfølelse 1-2 ganger i året. 

Anonymkode: eb52d...013

  • Liker 21
  • Hjerte 15
  • Nyttig 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Skjønner at det er sårt! Men det er ikke din niese sin skyld. Du må prøve å legge dette fra deg, og ikke la det ødelegge forhold til de i familien som ikke ahr noe med dette å gjøre. Rett sinnet på riktig plass, nemlig besteforeldrene dine. 

Anonymkode: 5b98d...4c7

Dette ☝️

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er jo ikke niesa de sin skyld

Anonymkode: 9c79a...aa4

Tror du er spebarn har noen som helst anelse om hvem som stiller opp på dåpen deres? Eller tenker du barnet i voksen alder vil ta en opptelling av fremmøtte på dåpen for å føle seg forulempet 30 år i ettertid?

Anonymkode: 67df5...d9d

  • Liker 17
  • Nyttig 6
Skrevet

Da hadde jeg begynt å spinkle å spare.  å kjøpt meg en flott bunad den dagen jeg hadde hatt råd. Å gått med den med stolthet.

Anonymkode: bb149...970

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg var den eneste av mine søsken og søskenbarn som fikk bunad av våre besteforeldre. De synes det var blodig urettferdig og forstod ikke hvorfor. På et tidspunkt la de både meg og de for hat. 
 

hvorfor var jeg den Eneste som fikk bunad?

fordi jeg også var den eneste som besøkte de, lagde middag til deg kjørte de til og fra timer hos leger/optiker/sykehus/fotoleie/frisør osv. Jeg var den eneste som som genuint viste omsorg for de, som brukte masse av min tid sammen med de fordi jeg oppriktig koste meg sammen med de. Jeg skapte minner med de, fikk et tett forhold med de, og etter hvert fungerte jeg omstrent som en BPA for de. 
 

mine søsken og søskenbarn? De besøkte mine besteforeldre av ren pliktfølelse 1-2 ganger i året. 

Anonymkode: eb52d...013

Fikk du den til konfirmasjonen?

Kjørte du de til lege i barneårene da?

Anonymkode: bb149...970

  • Liker 9
Skrevet

Jeg har et nært forhold til mine Besteforeldre, så det er ikke sånn at jeg aldri har stilt opp for de. Jeg synes bare at det er urettferdig at søsteren min har fått en bunad av de. Det er ikke en kjole eller et par sko men det er en bunad som hun skal ha med seg resten av livet, en bunad som hun har fått av dem. Affeksjonsverdi kommer inn i bildet da det er snakk om en bunad. 

Jeg har aldri vært ekkel eller slem mot de eller noen andre i familien. 

Jeg føler ofte meg som hun som står sist i køen - hun det ikke er så nøye med.

Bunaden det er snakk om koster ca 40.000 i seg selv - sølv kommer i tillegg.

Anonymkode: 46e6f...2e1

  • Liker 3
  • Hjerte 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har et nært forhold til mine Besteforeldre, så det er ikke sånn at jeg aldri har stilt opp for de. Jeg synes bare at det er urettferdig at søsteren min har fått en bunad av de. Det er ikke en kjole eller et par sko men det er en bunad som hun skal ha med seg resten av livet, en bunad som hun har fått av dem. Affeksjonsverdi kommer inn i bildet da det er snakk om en bunad. 

Jeg har aldri vært ekkel eller slem mot de eller noen andre i familien. 

Jeg føler ofte meg som hun som står sist i køen - hun det ikke er så nøye med.

Bunaden det er snakk om koster ca 40.000 i seg selv - sølv kommer i tillegg.

Anonymkode: 46e6f...2e1

Men hva var anledningen bak at hun fikk? 

Og har du noen gang uttrykt ønske om bunad?

Anonymkode: 8b6b3...6a7

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har et nært forhold til mine Besteforeldre, så det er ikke sånn at jeg aldri har stilt opp for de. Jeg synes bare at det er urettferdig at søsteren min har fått en bunad av de. Det er ikke en kjole eller et par sko men det er en bunad som hun skal ha med seg resten av livet, en bunad som hun har fått av dem. Affeksjonsverdi kommer inn i bildet da det er snakk om en bunad. 

Jeg har aldri vært ekkel eller slem mot de eller noen andre i familien. 

Jeg føler ofte meg som hun som står sist i køen - hun det ikke er så nøye med.

Bunaden det er snakk om koster ca 40.000 i seg selv - sølv kommer i tillegg.

Anonymkode: 46e6f...2e1

Hvorfor fikk hun den? Er det arvegods eller en helt ny bunad? 

Det var jo helt vanlig før i tiden at de mest verdifulle arvegodsene automatisk gikk til føestefødte. Er det noe slikt? 

Anonymkode: 5d084...5fb

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Kålrota skrev (1 time siden):

Du må jo snakke med dem. Dumt å la dette gjennomsyre familiefeiringer. (Og en bunad koster vel strengt tatt nærmere 80-100 000). 

Strengt tatt så varierer de i pris etter hvilken bunad man skal ha. Beltestakk går jeg med på at koster rundt 80.000. De fleste andre ligger på 40.000 hvis det ikke er snakk om rekonstruerte bunader. 

Anonymkode: 46e6f...2e1

  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...