AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:30 #1 Skrevet onsdag kl. 12:30 Dette fordi min søster skal stille opp i bunad, som er betalt av mine besteforeldre. Vi er to søstre, og jeg har ikke fått bunad. En bunad koster over 40.000, og jeg har ikke fått likedan som henne. Nå må jeg klistre på meg et smil og late som om alt er greit, men jeg vet jo at alt jeg kommer til å se er bunaden. Å ikke få f.eks samme kopp eller krus er ok, satt på spissen. Men her snakker vi om en feilfordeling på over 40.000, og vi er to søsken. Jeg føler meg bare tilsidesatt, som om at det ikke er så nøye med meg. Først og fremst henne. Anonymkode: 46e6f...2e1 2 20
Populært innlegg Somle Skrevet onsdag kl. 12:33 Populært innlegg #2 Skrevet onsdag kl. 12:33 Det er ikke din niese sin feil, så her må du legge dine egne følelser til side. Men, du kan jo spørre besteforeldrene dine hvorfor det har blitt slik? Har hun fått en ny bunad eller har hun arvet en bunad? 58
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:36 #3 Skrevet onsdag kl. 12:36 Det er jo ikke niesa de sin skyld Anonymkode: 9c79a...aa4 20
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:37 #4 Skrevet onsdag kl. 12:37 Er besteforeldrene dine som har gjort feil, ikke din søster eller niese. La nå ikke bitterheten gå ut over de. Anonymkode: c2da1...5f3 28 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:38 #5 Skrevet onsdag kl. 12:38 Takket du nei til bunad da du var ung og nå angrer, eller har de aldri tilbudt deg bunad? Og hva mener du med at du ikke har fått likedan som henne? Har du fått noe annet i stedet? Anonymkode: 46577...4b4 12
Nordlending90 Skrevet onsdag kl. 12:38 #6 Skrevet onsdag kl. 12:38 Hvorfor ikke ta det opp med besteforeldrene dine? 2
Kålrota Skrevet onsdag kl. 12:41 #7 Skrevet onsdag kl. 12:41 Du må jo snakke med dem. Dumt å la dette gjennomsyre familiefeiringer. (Og en bunad koster vel strengt tatt nærmere 80-100 000). 10
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:44 #8 Skrevet onsdag kl. 12:44 Misunnelse er roten til alt ondt. Anonymkode: efd0f...403 8 9
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:44 #9 Skrevet onsdag kl. 12:44 Skjønner at det er sårt! Men det er ikke din niese sin skyld. Du må prøve å legge dette fra deg, og ikke la det ødelegge forhold til de i familien som ikke ahr noe med dette å gjøre. Rett sinnet på riktig plass, nemlig besteforeldrene dine. Anonymkode: 5b98d...4c7 9
Macro Skrevet onsdag kl. 12:52 #10 Skrevet onsdag kl. 12:52 Du føler deg urettferdig behandlet av dine besteforeldre så nå skal du være urettferdig mot niesa di som hevn? Hvor i all verden er logikken i det? Det er en liten baby som ikke har noe uoppgjort med noen her i verden. 23 2 9
Beneath the Moon Skrevet onsdag kl. 12:55 #11 Skrevet onsdag kl. 12:55 Å la dette gå utover niesa de, er bare smålig. 2 1 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:57 #12 Skrevet onsdag kl. 12:57 Jeg var den eneste av mine søsken og søskenbarn som fikk bunad av våre besteforeldre. De synes det var blodig urettferdig og forstod ikke hvorfor. På et tidspunkt la de både meg og de for hat. hvorfor var jeg den Eneste som fikk bunad? fordi jeg også var den eneste som besøkte de, lagde middag til deg kjørte de til og fra timer hos leger/optiker/sykehus/fotoleie/frisør osv. Jeg var den eneste som som genuint viste omsorg for de, som brukte masse av min tid sammen med de fordi jeg oppriktig koste meg sammen med de. Jeg skapte minner med de, fikk et tett forhold med de, og etter hvert fungerte jeg omstrent som en BPA for de. mine søsken og søskenbarn? De besøkte mine besteforeldre av ren pliktfølelse 1-2 ganger i året. Anonymkode: eb52d...013 21 15 11
Anonymbruker*** Skrevet onsdag kl. 12:58 #13 Skrevet onsdag kl. 12:58 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Skjønner at det er sårt! Men det er ikke din niese sin skyld. Du må prøve å legge dette fra deg, og ikke la det ødelegge forhold til de i familien som ikke ahr noe med dette å gjøre. Rett sinnet på riktig plass, nemlig besteforeldrene dine. Anonymkode: 5b98d...4c7 Dette ☝️ 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:58 #14 Skrevet onsdag kl. 12:58 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er jo ikke niesa de sin skyld Anonymkode: 9c79a...aa4 Tror du er spebarn har noen som helst anelse om hvem som stiller opp på dåpen deres? Eller tenker du barnet i voksen alder vil ta en opptelling av fremmøtte på dåpen for å føle seg forulempet 30 år i ettertid? Anonymkode: 67df5...d9d 17 6
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:59 #15 Skrevet onsdag kl. 12:59 Da hadde jeg begynt å spinkle å spare. å kjøpt meg en flott bunad den dagen jeg hadde hatt råd. Å gått med den med stolthet. Anonymkode: bb149...970 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:01 #16 Skrevet onsdag kl. 13:01 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg var den eneste av mine søsken og søskenbarn som fikk bunad av våre besteforeldre. De synes det var blodig urettferdig og forstod ikke hvorfor. På et tidspunkt la de både meg og de for hat. hvorfor var jeg den Eneste som fikk bunad? fordi jeg også var den eneste som besøkte de, lagde middag til deg kjørte de til og fra timer hos leger/optiker/sykehus/fotoleie/frisør osv. Jeg var den eneste som som genuint viste omsorg for de, som brukte masse av min tid sammen med de fordi jeg oppriktig koste meg sammen med de. Jeg skapte minner med de, fikk et tett forhold med de, og etter hvert fungerte jeg omstrent som en BPA for de. mine søsken og søskenbarn? De besøkte mine besteforeldre av ren pliktfølelse 1-2 ganger i året. Anonymkode: eb52d...013 Fikk du den til konfirmasjonen? Kjørte du de til lege i barneårene da? Anonymkode: bb149...970 9
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:01 #17 Skrevet onsdag kl. 13:01 Jeg har et nært forhold til mine Besteforeldre, så det er ikke sånn at jeg aldri har stilt opp for de. Jeg synes bare at det er urettferdig at søsteren min har fått en bunad av de. Det er ikke en kjole eller et par sko men det er en bunad som hun skal ha med seg resten av livet, en bunad som hun har fått av dem. Affeksjonsverdi kommer inn i bildet da det er snakk om en bunad. Jeg har aldri vært ekkel eller slem mot de eller noen andre i familien. Jeg føler ofte meg som hun som står sist i køen - hun det ikke er så nøye med. Bunaden det er snakk om koster ca 40.000 i seg selv - sølv kommer i tillegg. Anonymkode: 46e6f...2e1 3 7
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:04 #18 Skrevet onsdag kl. 13:04 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har et nært forhold til mine Besteforeldre, så det er ikke sånn at jeg aldri har stilt opp for de. Jeg synes bare at det er urettferdig at søsteren min har fått en bunad av de. Det er ikke en kjole eller et par sko men det er en bunad som hun skal ha med seg resten av livet, en bunad som hun har fått av dem. Affeksjonsverdi kommer inn i bildet da det er snakk om en bunad. Jeg har aldri vært ekkel eller slem mot de eller noen andre i familien. Jeg føler ofte meg som hun som står sist i køen - hun det ikke er så nøye med. Bunaden det er snakk om koster ca 40.000 i seg selv - sølv kommer i tillegg. Anonymkode: 46e6f...2e1 Men hva var anledningen bak at hun fikk? Og har du noen gang uttrykt ønske om bunad? Anonymkode: 8b6b3...6a7 3 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:04 #19 Skrevet onsdag kl. 13:04 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har et nært forhold til mine Besteforeldre, så det er ikke sånn at jeg aldri har stilt opp for de. Jeg synes bare at det er urettferdig at søsteren min har fått en bunad av de. Det er ikke en kjole eller et par sko men det er en bunad som hun skal ha med seg resten av livet, en bunad som hun har fått av dem. Affeksjonsverdi kommer inn i bildet da det er snakk om en bunad. Jeg har aldri vært ekkel eller slem mot de eller noen andre i familien. Jeg føler ofte meg som hun som står sist i køen - hun det ikke er så nøye med. Bunaden det er snakk om koster ca 40.000 i seg selv - sølv kommer i tillegg. Anonymkode: 46e6f...2e1 Hvorfor fikk hun den? Er det arvegods eller en helt ny bunad? Det var jo helt vanlig før i tiden at de mest verdifulle arvegodsene automatisk gikk til føestefødte. Er det noe slikt? Anonymkode: 5d084...5fb 4 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:04 #20 Skrevet onsdag kl. 13:04 Kålrota skrev (1 time siden): Du må jo snakke med dem. Dumt å la dette gjennomsyre familiefeiringer. (Og en bunad koster vel strengt tatt nærmere 80-100 000). Strengt tatt så varierer de i pris etter hvilken bunad man skal ha. Beltestakk går jeg med på at koster rundt 80.000. De fleste andre ligger på 40.000 hvis det ikke er snakk om rekonstruerte bunader. Anonymkode: 46e6f...2e1 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå