Gå til innhold

Vi trenger deseprat hjelp til å velge feriemål til sommeren

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en familie på 5, to voksne å tre tenåringer mellom 14 og 17 år. 

Vi er glad i sol, varme, bading. 
Vi ønsker: strand med sand for å spille fotball og beachvolley
Trygg strand å bade på, gjerne noe aktiviteter, leie båt og slikt.
Gjerne frokost på hotellet. 
En koselig by å rusle inn til for å kikke i småbutikker/boder og koselige restauranter. 

Jeg er glad i solnedgang og fine kvelder. 

Vi har likt oss godt på Sicilia og Mallorca. 

Vi skal mye forskjellig i sommer, så budsjettet er på 70.000kr. Ikke allverdens altså. 

Tar imot alle tips med stor takknemlighet :) 

Anonymkode: 5a01e...976

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kypros er flott. 

Anonymkode: d5d6a...e87

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva med Gdansk/Sopot? Har bare vært der en gang, men ble positivt overrasket over den fine stranden i Sopot. Veldig varmt og godt var det også ☺️

Kanskje litt rimeligere å reise dit enn en typisk syden destinasjon?

Anonymkode: 605e5...e6e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva med Gdansk/Sopot? Har bare vært der en gang, men ble positivt overrasket over den fine stranden i Sopot. Veldig varmt og godt var det også ☺️

Ja, det er generlet billig å reise ti Gdansk :) vi var der faktisk 4 dager på vei hjem fra sommerferien i fjor, utrolig billige flybilletter og ungdommene hadde det kjekt :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kypros er flott. 

Takk! det har jeg faktisk ikke sjekket ut, og har ikke vært der før heller :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kypros er flott. 

Enig. Men Iran skyter på Kypros.

Anonymkode: c1fca...347

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan være veldig varmt og fint, kan være norsk sommer og mye regn og småkaldt. Treffer du blink har du en kjempeferie men det er værgambling.

Personlig hadde jeg gått for Kreta med TS ønsker. 

Anonymkode: ec43e...e42

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo bare en fordel. Senker prisene, de er jo ikke i nærheten av å treffe noe. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rhodos, Kreta eller "tilsvarende". Når vi drar til "syden land" så velger jeg hotell og fasiliteter, pris, dato og ser på de ulike treffene som kommer opp og tar en vurdering da.

Anonymkode: c36a2...abf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når dere i praksis skal betale for fem voksne så begrenser vel budsjettet mulighetene deres litt.

Villajoyosa i Spania kan oppfylle kravene mtp strand og by. 

Kypros er fint, men med ustabiliteten i midtøsten så hadde jeg personlig ikke reist. Redusert etterspørsel kan kanskje gjøre at dere finner rimeligere turer dit.

Menton er veldig koselig, fly til Nice og en kort togtur videre.

Anonymkode: 02c8c...cc0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å dra til Bodensee i Tyskland? Stor innsjø med mange koselige landsbyer, mange aktivitetsmuligheter og det blir mer enn varmt nok. 

Anonymkode: 67fd2...672

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Kan være veldig varmt og fint, kan være norsk sommer og mye regn og småkaldt. Treffer du blink har du en kjempeferie men det er værgambling.

Personlig hadde jeg gått for Kreta med TS ønsker. 

Vi har undersøkt Kreta, men de andre falt ikke helt for det. Flere synes det så litt for rolig ut. Jeg har vært der, men kun i Rethymnon. Likte det godt, men det var partur, og sjøen var både litt røff og kald akkurat det året (det var mai også). 

Har du forslag til et bra sted på Kreta? 

Jeg hadde lyst til Hellas i år, lenge siden sist for min sin del. Første tur for resten sin del. Jeg så også på Parga, har ikke erfaring med det heller...

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Nei det gjør de ikke.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Balkan, nærmere bestemt Albania kan være et interessant alternativ for fem voksne til 70 000 kr.

Anonymkode: b0923...82e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi har undersøkt Kreta, men de andre falt ikke helt for det. Flere synes det så litt for rolig ut. Jeg har vært der, men kun i Rethymnon. Likte det godt, men det var partur, og sjøen var både litt røff og kald akkurat det året (det var mai også). 

Har du forslag til et bra sted på Kreta? 

Jeg hadde lyst til Hellas i år, lenge siden sist for min sin del. Første tur for resten sin del. Jeg så også på Parga, har ikke erfaring med det heller...

ts

Kreta er svær, det er mye liv i f.eks. Chania, harry turistliv i Platanias. Enorm sandstrand i Georgopouli, men der er det betydelig stillere. Men hvis sjøen er kald på Kreta så blir det meste feil, for de og Rhodos har de høyeste sjøtemperaturene i Hellas. Mai er også noe helt annet enn sommerferie. Men 5 voksne på 70 k gjør at dere nok må satse på rest plasser så egentlig vanskelig å gi veldig presise råd. Et alternativ er som andre nevner Albania. 

Skrevet

Kroatia - mine da tenåringer elsket Kroatia. 

Er også mange som er godt fornøyd med Albania og Montenegro (ikke egen erfaring der)

AnonymBruker
Skrevet

Desperat for å finne en ferie til å bruke opp 70 000 kroner var et merkelig ordvalg slik verden er i dag... Med tre tenåringer og allerede flere andre planer for sommeren så tenker jeg det smarteste er å spare det meste av den summen dere tenker bruke, for alt tilsier at alt - inkl. mat - vil bli langt dyrere og kanskje til og med mindre tilgjengelig fra og med høsten.

Ta en ordentlig prat med ungene, finn på noe helt annet å gjøre i Norge, spar penger, spar miljøet, tenk sikkerhet...

Anonymkode: 92c65...2e7

• Liker 3
Skrevet (endret)

Lindos imperial I Hellas er veldig bra.

Steiner på bunnen i Stranden men hvis man går litt lengre til en annen strand så er det sand i bunnen i vannet, bra bassenger masse sklier og strand rett foran hotellet. Anbefaler virkelig. 

Endret av kamilla41
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvilket som helst sted med sandstrand i typisk «sydenområder» er jo aktuelt. Ville sjekket både pakkereiser og fly+hotell hver for seg de datoene dere skal. Søk feks på restplass.no så får dere opp mange forslag og kan gjøre søket i ett. 
Er 70000 total budsjettet for reisen? Eller kommer mat/aktiviteter utenom fly og hotell? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...