Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette vet sjefen. Har vært tydelig på at akkurat dette, trives jeg ikke med.

Dette er 3. året jeg får denne jobben. Sa det samme i fjor, at jeg ikke ønsket dette. Fikk det da også. Holdt ut et helt år!

Nå blir det enda et år!

Begrunner det med at jeg «er så dyktig til dette». Men det hjelper meg ikke, når jeg ikke trives med disse oppgavene! Ja, jeg overlever! Men mistrives!

Ble så paff da jeg IGJEN er satt opp på dette. Flere som har opplevd noe lignende? Kan jeg nekte dette, hvis jeg blir satt opp på dette om et år igjen? 
 

Det finnes åtte andre ansvarsoppgaver på jobben som jeg er kvalifiser for, og som jeg også har fått meget gode tilbakemeldinger på tidligere. 

Anonymkode: a5d44...bb3

  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er jo nødt til å gjøre jobben din selv om du ikke liker den. Om det er ansvarsoppgaver som skal fordeles mellom kollegene hvert år (?) så er det jo rart om sjefen ikke klarer å omfordele «byrden» om du mistrives med ett av dem, men uten å vite noe om arbeidsplassen din er det jo lite vi her på KG kan si.

Prat med verneombud og/eller tillitsvalgt fra fagforeningen din om du mener dette er helt urimelig?

  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel nekte, men da gjør du ikke jobben din. Så lenge det ikke er oppgaver som er totalt utenfor ditt felt eller som går imot det som står i kontrakten, så har du nok dessverre ikke så mye du skal ha sagt. 
Jeg stusser jo litt på hvorfor sjefen din ønsker å tvinge deg til å ta oppgaver du direkte misliker, år etter år, for det betyr jo at du mistrives på jobb og går rundt og er irritert på sjefen. Skjønner ikke hvorfor sjefen ønsker å gjøre arbeidsdagene verst mulig for deg. Er det noen andre som kan gjøre samme jobben, og som liker arbeidsoppgavene bedre enn deg? Hvis nei, så sitter jo sjefen i en liten skvis, men om svaret er ja, er sjefen litt drittsekk altså.

Kanskje du burde ta en alvorsprat med sjefen og si at dette er såpass demotiverende at du vurderer å slutte. Enten finner dere en løsning, eller så må du vurdere å bytte jobb.

Anonymkode: fa914...ec5

  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette vet sjefen. Har vært tydelig på at akkurat dette, trives jeg ikke med.

Dette er 3. året jeg får denne jobben. Sa det samme i fjor, at jeg ikke ønsket dette. Fikk det da også. Holdt ut et helt år!

Nå blir det enda et år!

Begrunner det med at jeg «er så dyktig til dette». Men det hjelper meg ikke, når jeg ikke trives med disse oppgavene! Ja, jeg overlever! Men mistrives!

Ble så paff da jeg IGJEN er satt opp på dette. Flere som har opplevd noe lignende? Kan jeg nekte dette, hvis jeg blir satt opp på dette om et år igjen? 
 

Det finnes åtte andre ansvarsoppgaver på jobben som jeg er kvalifiser for, og som jeg også har fått meget gode tilbakemeldinger på tidligere. 

Anonymkode: a5d44...bb3

Er det ikke dette man har medarbeidersamtaler for? Få sagt tydelig i fra hva man ønsker av oppgaver og ikke, hva slags utfordringer jobben kan gi deg for å trives i jobben mm.

Her tenker at du har blitt totalt overkjørt og at arbeidsgiver har regnet med at du vil la deg overkjøres. Om du legger hardt mot hardt der du truer med å levere oppsigelse  så står du sterkere for å få viljen din men da må du nesten være konsekvent med å levere oppsigelsen og ordne deg ny jobb om du ikke får viljen din. Ville nok vært litt taktisk og spurt om sjefen ville være referanse først også kommet med grunnen om sjefen spør. 

Endret av Fighter83
  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Redet reelt at noen andre tar oppgaven eller setter de bare deg til det fordi ingen andre kan?

Anonymkode: dd51e...523

AnonymBruker
Skrevet

Er det noko heilt utanfor stillingsbeskrivinga di? Feks lage til seminar eller være brannvakt eller noko?

Anonymkode: 81ce3...f81

AnonymBruker
Skrevet

Trolleri og trollera..... 

Anonymkode: 62951...b90

Skrevet

Du må bare finne deg i det om du har tatt det opp og det ikke påvirker fordelingen av oppgavene. det er arbeidsgivers styringsrett (dessverre). 

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tips: stillinger kan sies opp og ny jobb kan finnes. Ingen tvinger deg til å stå i den jobben. 

Anonymkode: da835...476

AnonymBruker
Skrevet

Ja, blir satt til å være kontaktlærer hvert år, mens noen slipper.

Anonymkode: 51760...9a0

  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

En av mine mest verdsatte egenskaper for egen del, er evnen til å komme meg unna det meste av ansvar etc.  Fra å ha mye ansvar, har jeg nå mer eller mindre ingen ting utover basisoppgavene/utføreroppgaver. Veldig deilig.

Anonymkode: dc921...aca

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Guess what, du står fritt til å si opp! 

Anonymkode: 531a3...ae8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Dette vet sjefen. Har vært tydelig på at akkurat dette, trives jeg ikke med.

Dette er 3. året jeg får denne jobben. Sa det samme i fjor, at jeg ikke ønsket dette. Fikk det da også. Holdt ut et helt år!

Nå blir det enda et år!

Begrunner det med at jeg «er så dyktig til dette». Men det hjelper meg ikke, når jeg ikke trives med disse oppgavene! Ja, jeg overlever! Men mistrives!

Ble så paff da jeg IGJEN er satt opp på dette. Flere som har opplevd noe lignende? Kan jeg nekte dette, hvis jeg blir satt opp på dette om et år igjen? 
 

Det finnes åtte andre ansvarsoppgaver på jobben som jeg er kvalifiser for, og som jeg også har fått meget gode tilbakemeldinger på tidligere. 

Anonymkode: a5d44...bb3

Hvor gammel er du?
Er du den nye generasjonen "har aldri måttet gjøre noe jeg ikke har lyst til"?
Slik vi er i ferd med å oppdra ungene våre. Dette er fremtidens arbeidstakere - skrekk og gru.

Nei, dette skal du løse slik: Du bytter jobb. Finn deg noe du liker å gjøre. Det er det voksne å gjøre her. Du har sagt i fra, det er tydelig at din arbeidplass trenger deg til denne oppgaven - du gidder ikke gjøre den - konsekvens: du må bytte jobb før du driter deg helt ut ved må gå i protest og mister det som nå da høres ut som gode referanser. 

Anonymkode: 4baed...8db

AnonymBruker
Skrevet

Dreier det seg om toalettvask?

Anonymkode: 87774...31d

AnonymBruker
Skrevet

Dette gjør sjefen min hele tiden. Har sagt tydelig i fra, både muntlig, i medarbeidersamtaler og i felles møter. Har til og med legeerklæring på at den ene oppgaven han vil jeg skal gjøre, kan jeg ikke gjøre. Likevel prøver han seg. Så jeg blir «syk» de dagene oppgaven skal gjøres og da faller det på de andre. Til deres frustrasjon selvfølgelig. Men leder mener jeg må eksponeres eller tåle såpass, dette klarer du lille venn, sier han. I kledd omtanke fra han, men for meg kun frustrasjon og mistrivsel. Men det er bare god gammeldags hersketeknikk for leder å vise at han er sjef. Idiot 

Holder ut kun fordi jeg er kvinne i 50 årene og lite attraktiv på jobbmarkedet og der jeg bor lite muligheter for å finne tilsvarende jobber. Men nå er heldigvis leder meget opptatt, så jeg slipper å se han hver uke. 

Anonymkode: 972b3...e4b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Trolleri og trollera..... 

Anonymkode: 62951...b90

Hvorfor kommentere når du ikke har noe konstruktivt å komme med ? Mye tid til overs eller et gørr kjedelig liv ?

Anonymkode: 972b3...e4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...