Gjest Kanskje student? Skrevet 19. april 2006 #1 Del Skrevet 19. april 2006 Jeg har jobbet på samme arbeidsplass i nærmere 10 år, men nå har jeg lyst til å utdanne meg (dette innebærer at jeg slutter i jobben min for godt - utdannelsen har ingen relevans til min nåværende jobb). Jeg har søkt skole men tror nok ikke at jeg kommer inn uten å ta opp igjen noen fag fra vgs, så jeg regner ikke med at jeg kan begynne før høsten 2007. Men samtidig kan det jo hende at jeg er heldig og kommer inn nå og da bør jeg jo bare hoppe på det toget så jeg slipper å ta opp fag. MEN - jeg får jo ikke svar på om jeg kommer inn før i juli, eller kanskje august, og jeg har tre mnd oppsigelsestid... Så hva gjør jeg? Snakker jeg med sjefen nå og sier at jeg har tenkt til å si opp neste år, eller kaaanskje i år hvis jeg kommer inn? Eller skal jeg droppe å snakke med han og bare håpe at de er greie og lar meg gå før oppsigelsestiden er ute hvis jeg skulle være heldig og komme inn i år? Jeg har en mulig "arvtaker" til min stilling som er interessert i å ta over etter meg, hun trenger nesten ikke opplæring heller, men noen må jo settes inn i hennes stilling også da så problemet er jo ikke borte av den grunn. What to do??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Minnimus_* Skrevet 19. april 2006 #2 Del Skrevet 19. april 2006 Jeg er i fødselspermisjon nå. Har søkt skoler til høsten og jeg har heller ikke tenkt å fortsette i den gamle jobben etter endt utdannelse. Men det er jo ikke sikkert at jeg får en relevant jobb med en gang, så jeg har søkt utdanninspermisjon. Der skrev jeg bare at jeg søker utdanningspermisjon med forbehold om at jeg kommer inn på skole til høsten og at jeg får svar på søknaden da og da. På den måten får jeg gått skole og har samtidig en jobb i ryggen istedetfor å gå arb.ledig etter utdannelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #3 Del Skrevet 19. april 2006 Jeg føler ikke at jeg kan be om permisjon for å utdanne meg da jeg skal studere i 4 år og utdannelsen har null relevans for mitt nåværende yrke... Det blir litt dumt når det er helt åpenbart at jeg ikke kommer tilbake . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. april 2006 #4 Del Skrevet 19. april 2006 Jeg er i samme situasjon, har sagt opp og satser på vikariater frem til studiestart. Må sies at jeg hadde tenkt å bytte jobb uansett. Ellers kan du søke om tidligopptak gjennom samordna opptak når du er i jobb. Men det er jo for sent nå. Noe å tenke på hvis du venter til neste år, kanskje? Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #5 Del Skrevet 19. april 2006 Jeg er i samme situasjon, har sagt opp og satser på vikariater frem til studiestart. Må sies at jeg hadde tenkt å bytte jobb uansett. Ellers kan du søke om tidligopptak gjennom samordna opptak når du er i jobb. Men det er jo for sent nå. Noe å tenke på hvis du venter til neste år, kanskje? Lykke til ← WHAT??? Finnes det noe sånt? Takk for opplysningen, dette hadde jeg ikke fått med meg! Hvordan funker dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. april 2006 #6 Del Skrevet 19. april 2006 Står beskrevet på samordna opptak sine nettsider. Vær obs på at søknadsfristen er tidligere. Jeg vet ikke hvor mange som får det innvilget, men det er verdt et forsøk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #7 Del Skrevet 19. april 2006 Står beskrevet på samordna opptak sine nettsider. Vær obs på at søknadsfristen er tidligere. Jeg vet ikke hvor mange som får det innvilget, men det er verdt et forsøk! ← Tusen takk for tips! Skal sjekke det til neste år hvis jeg ikke kommer inn nå . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå