Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser henne til stadighet der hun sitter på bussen og hekler.

Frekt å si at hun vil få finere hekletøy og mindre vondt i skuldrene om hun holder heklenålen som en skje?

Anonymkode: fc6fd...001

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ser henne til stadighet der hun sitter på bussen og hekler.

Frekt å si at hun vil få finere hekletøy og mindre vondt i skuldrene om hun holder heklenålen som en skje?

Anonymkode: fc6fd...001

Kødder du? :skratte: du skal selvfølgelig ikke gå bort til en fremmed dame på bussen og di noe sånt!!?? 

Anonymkode: 2d2e0...1d7

  • Liker 14
  • Nyttig 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kødder du? :skratte: du skal selvfølgelig ikke gå bort til en fremmed dame på bussen og di noe sånt!!?? 

Anonymkode: 2d2e0...1d7

Hvorfor ikke?

Tenk så mye bedre liv hun hadde fått om hun holdt nålen riktig.

Anonymkode: fc6fd...001

  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor ikke?

Tenk så mye bedre liv hun hadde fått om hun holdt nålen riktig.

Anonymkode: fc6fd...001

Riktig for deg ja.

 

 

Anonymkode: e02fa...55f

  • Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Riktig for deg ja.

 

 

Anonymkode: e02fa...55f

Nei, riktig for alle. Er virkelig ikke sunt for hendene og armene (og dermed kroppen) å holde nålen som en kniv. Det er overforbruk av muskler. 

Anonymkode: fc6fd...001

AnonymBruker
Skrevet

Tipper troll, men ok jeg biter på. Du vet ikke om hun har noe motoriske greier som gjør at hun trenger å holde den slik. Kanskje hun har vonde fingerledd som gjør at hun ikke klarer å gripe kroken på en annen måte. La dama være i fred.

Anonymkode: 47a04...5e0

  • Liker 23
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mulig jeg er veldig dum nå, men hva er forskjellen på å holde som kniv og holde som skje? Det er da det samme grepet?

Anonymkode: dd760...bf1

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tipper troll, men ok jeg biter på. Du vet ikke om hun har noe motoriske greier som gjør at hun trenger å holde den slik. Kanskje hun har vonde fingerledd som gjør at hun ikke klarer å gripe kroken på en annen måte. La dama være i fred.

Anonymkode: 47a04...5e0

For all del, men ut fra svarene her så virker det som det ikke er noen bevissthet rundt dette i det hele tatt.

Anonymkode: fc6fd...001

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mulig jeg er veldig dum nå, men hva er forskjellen på å holde som kniv og holde som skje? Det er da det samme grepet?

Anonymkode: dd760...bf1

Tenk deg bestikk du spiser middag med, holder du en kniv så holder du den under hånden, holder du en skje så holder du den over hånden. En kniv holdes med et mye mer fast grep enn en skje.

For en som hekler mye (slik denne dama gjør) kan forskjellen være enorm. 

Anonymkode: fc6fd...001

  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tipper troll, men ok jeg biter på. Du vet ikke om hun har noe motoriske greier som gjør at hun trenger å holde den slik. Kanskje hun har vonde fingerledd som gjør at hun ikke klarer å gripe kroken på en annen måte. La dama være i fred.

Anonymkode: 47a04...5e0

Evt har hun nettopp lært seg og hekle og å komme med tips trenger ikke være så galt?

AnonymBruker
Skrevet

Jada, og mens du er i gang må du huske på å korrigere sittestillingen til andre passasjerer også. Og ganglaget til dem du ser på gaten.

Anonymkode: c8748...876

  • Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mulig jeg er veldig dum nå, men hva er forskjellen på å holde som kniv og holde som skje? Det er da det samme grepet?

Anonymkode: dd760...bf1

Hvis du holder bestikket korrekt så er det det. 
 

Men TS gjør ikke det. Og jeg skjønner hva hun vil frem til. 
 

Ironien er selvfølgelig at hun hevder damen holder heklenålen feil, mens hun selv ikke har lært seg å spise av bestikk korrekt. 

Anonymkode: 2d2e0...1d7

  • Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Evt har hun nettopp lært seg og hekle og å komme med tips trenger ikke være så galt?

Er det meg du sikter til? Jeg lærte å hekle for 40 år siden.

Min bestemor var ekstremt nøye med grepet, hver gang jeg glemte meg bort (noe som var ofte) så korrigerte hun meg. Det er jeg svært glad for i dag.

Dette er en ung dame, en som sikkert holder på med ‘granny hobbies’. Det er fullt mulig hun har lært seg å hekle via YouTube hvor man fokuserer på ulike masker, og hvor slike teknikker og kroppsholdning har gått tapt.

Anonymkode: fc6fd...001

AnonymBruker
Skrevet

Her fra Instagram-profilen til en som underviser, og hekler mye:

 

IMG_2939.jpeg

Anonymkode: c8748...876

  • Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du holder bestikket korrekt så er det det. 
 

Men TS gjør ikke det. Og jeg skjønner hva hun vil frem til. 
 

Ironien er selvfølgelig at hun hevder damen holder heklenålen feil, mens hun selv ikke har lært seg å spise av bestikk korrekt. 

Anonymkode: 2d2e0...1d7

Hehehe, men jeg klarer i det minste ta kritikk!

Takk for korrigering, forstår hva du mener.

Skal legge merke til dette neste gang jeg spiser med bestikk. Men brødkniv da.  

Anonymkode: fc6fd...001

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her fra Instagram-profilen til en som underviser, og hekler mye:

 

IMG_2939.jpeg

Anonymkode: c8748...876

:skratte: hahahahahah

Anonymkode: 2d2e0...1d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her fra Instagram-profilen til en som underviser, og hekler mye:

 

IMG_2939.jpeg

Anonymkode: c8748...876

Jeg mener det er feil.

Over tid så blir både hekletøyet for stramt og kroppen verkende. 

Anonymkode: fc6fd...001

AnonymBruker
Skrevet

Som om hekling noen gang blir fint uansett😅😅😅

Anonymkode: ea2d2...2f5

  • Liker 4
Skrevet

Pleier folk å reagere med glede på dine korrigeringer? I så fall, kjør på.

  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Frekt å si at hun vil få finere hekletøy og mindre vondt i skuldrene om hun holder heklenålen som en skje?

Anonymkode: fc6fd...001

Vel, min mor må holde nålen på rar måte på grunn av gikt i fingrene.

Anonymkode: 36802...b10

  • Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...