Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #1 Del Skrevet 19. april 2006 Skjer det noe lønnsmessig hvis man blir sykemeldt med det samme man begynner i ny jobb? Det er jo selvfølgelig ikke noen ønske situasjon men med kroniske ryggproblemer så kan man aldri forutse når det blusser opp igjen. Har det noen betydning for lønnen? Man har jo rett på lønn likevel eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 19. april 2006 #2 Del Skrevet 19. april 2006 Tja, i min arbeidsavtale står det at jeg må ha jobbet der i to måneder før jeg får utbetalt penger ved egenmelding. Og jeg klarte å bli forkjølet etter to uker, og ble syk tre dager... og trukket i lønn. Fair det, jeg visste om det. (Memo til meg selv; ikke bytt jobb i forkjølelsessesongen, jeg pleier å bli smittet en gang iåret ) Hvordan det er med sykemelding, er jeg ikke sikker på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abr@xas Skrevet 19. april 2006 #3 Del Skrevet 19. april 2006 Fra trygdeetaten.no Arbeidstaker må ha vært ansatt i minst fire uker for å ha rett til sykepenger, og har da rett til sykepenger fra første sykedag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå