Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg henger meg aldri på trender og driter i hva folk synes er pent. Men jeg ser jo en stor forandring blant kvinner i min omkrets og i mefia   at det å være petite tynn og ikke formfull tynn som stor rumpe  som det var for ca 5 år siden. Flere i min krets gikk fra å være formfull med vilje til å gå ned så ekstremt mye på kort tid. Rumpa skal luksom ikke være så stor lengre.  Er det sånn i deres krets også? 

Anonymkode: 6f7ca...c6f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, kvinner i min nærmeste krets er rundt 50 år og har stort sett den kroppen de hadde for 15 år siden også.

Anonymkode: dc889...4c4

  • Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I min krets så fokuserer man ikke på utseende.

 

Anonymkode: 60b46...5d4

  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Er jo ikke noen nyhet at skjønnhetsidealet endrer seg i rakt med motebildet. 

Petit er små/lave damer. Ordet du leter etter er heroin chic. Er liksom det som er inn igjen. 

Anonymkode: 66c0f...830

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Nei, min omgangskrets er ikke spesielt opptatt av trender. De er i ulike former og størrelser.

  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er da gammelt nytt allerede at beinrangel-trenden fra sen 90 tidlig 2000 er "in" igjen. 

De som lar seg påvirke er de som allerede har dårlige selvbilder og må løse alt med å se mest mulig uniform ut med sine idoler.

Anonymkode: ad06c...446

  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Petit er jo ikke noe man kan slanke seg til å være, petit er slanke/småbygde og ikke minst lave damer.

Anonymkode: 345ec...c27

  • Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel heller en klassiker som aldri går av moten. 
 

Anonymkode: a7150...d85

  • Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 158 cm/ 56  kg og vil alltid være petit, så da er jeg åpenbart på "mote" akkurat nå 🤣 K 58

Anonymkode: c5e26...150

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er 158 cm/ 56  kg og vil alltid være petit, så da er jeg åpenbart på "mote" akkurat nå 🤣 K 58

Anonymkode: c5e26...150

Er heroin chick som vist skal være på moten.

Håper ingen har planer om den looken.

Anonymkode: 60b46...5d4

  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

I min krets og i hele mitt liv, har stor rumpe alltid vært svært uattraktivt. Liten og petit (søt) eller høy, tynn og elegant (mannekeng), er/har vært de to mest attraktive kroppsfasongene. Det er uforståelig at folk ønsker seg breie rumper, store rumper, være drøy over baken, utstående rumper. Født på tidlig 70-tall, og vet også at kroppsfasong ikke skifter med trender, og at å operere seg for å endre noe aldri er en forbedring (pupper og rumper! Folk VIL bli klumpete og uformelige, de fremstår bare som tykkere!). Min oppvekst var 70-tallet: alle var syltynne, 80-90-tallet: vi unge pene var syltynne, det var modellene også, fra 2000: vi har den kroppen vi har, forsøker trene litt. I 50 år har jeg vært glad for min lille, flate rumpe. 

Anonymkode: d6779...a90

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg henger meg aldri på trender og driter i hva folk synes er pent. Men jeg ser jo en stor forandring blant kvinner i min omkrets og i mefia   at det å være petite tynn og ikke formfull tynn som stor rumpe  som det var for ca 5 år siden. Flere i min krets gikk fra å være formfull med vilje til å gå ned så ekstremt mye på kort tid. Rumpa skal luksom ikke være så stor lengre.  Er det sånn i deres krets også? 

Anonymkode: 6f7ca...c6f

Ja, det er litt mer fokus på å vise frem bollemus, enn rumpa nå.

Anonymkode: 91dd1...3df

  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

I min krets og i hele mitt liv, har stor rumpe alltid vært svært uattraktivt. Liten og petit (søt) eller høy, tynn og elegant (mannekeng), er/har vært de to mest attraktive kroppsfasongene. Det er uforståelig at folk ønsker seg breie rumper, store rumper, være drøy over baken, utstående rumper. Født på tidlig 70-tall, og vet også at kroppsfasong ikke skifter med trender, og at å operere seg for å endre noe aldri er en forbedring (pupper og rumper! Folk VIL bli klumpete og uformelige, de fremstår bare som tykkere!). Min oppvekst var 70-tallet: alle var syltynne, 80-90-tallet: vi unge pene var syltynne, det var modellene også, fra 2000: vi har den kroppen vi har, forsøker trene litt. I 50 år har jeg vært glad for min lille, flate rumpe. 

Anonymkode: d6779...a90

Få menn foretrekker små flate romper da

Anonymkode: 5083d...331

  • Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Petit er vel for de som er så korte at de må ha egen størrelse som heter petit. Heroin chic er dessverre in igjen, tenk Kate Moss, hun er 172cm. Ikke sunt å se slik ut som henne.

Anonymkode: c576d...b5f

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tynn, tynn har alltid vært in.

At noen, eller mange så til Kardashians for skjønnhetsideal var jo nødt til å gå over. Stilig er det ikke. 
 

Jeg kjenner ingen som holder på som deg og dine venner. 

Anonymkode: 26476...ebd

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja, det er litt mer fokus på å vise frem bollemus, enn rumpa nå.

Anonymkode: 91dd1...3df

Dette er noe DU ønsker deg. Aldri noen sinne hørt om at kvinner kollektivt og tredy ønsker å vise frem konturen av musa si til randoms.

Anonymkode: 5cad7...888

  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns egentlig det er fint at ikke alle unge kvinner kaster bort masse tid på å punkt-trene opp rumpa lenger. Det var liksom ikke nok å bare være normalt slank, de måtte bruke masse tid på sats i tillegg.

Jeg tror dette er den nye «trenden» nå, fordi den er lett å oppnå for kjendiser med lett tilgang på slankesprøyter. Kroppspositivisme forsvant raskt da sprøytene kom😒

Personlig har jeg alltid syns at helt slank er det aller peneste. Det har ikke noe med trender å gjøre. Men det gjelder for meg selv da, jeg bryr meg virkelig ikke om hva andre velger. Ønsket meg absolutt ikke stor rumpe da det var i fokus, og har alltid vært veldig fornøyd med små brystet. Mitt inntrykk er at fokus er litt flyttet over til at man skal se ung ut. Men jeg syns de aller fleste ser yngre ut om de er slanke.

Anonymkode: b635b...458

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det ser man på sosiale media. 90 tallet er inn igjen og med det syltynn. Veldig trist. 

Anonymkode: e1b58...b3a

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

I min krets og i hele mitt liv, har stor rumpe alltid vært svært uattraktivt. Liten og petit (søt) eller høy, tynn og elegant (mannekeng), er/har vært de to mest attraktive kroppsfasongene. Det er uforståelig at folk ønsker seg breie rumper, store rumper, være drøy over baken, utstående rumper. Født på tidlig 70-tall, og vet også at kroppsfasong ikke skifter med trender, og at å operere seg for å endre noe aldri er en forbedring (pupper og rumper! Folk VIL bli klumpete og uformelige, de fremstår bare som tykkere!). Min oppvekst var 70-tallet: alle var syltynne, 80-90-tallet: vi unge pene var syltynne, det var modellene også, fra 2000: vi har den kroppen vi har, forsøker trene litt. I 50 år har jeg vært glad for min lille, flate rumpe. 

Anonymkode: d6779...a90

For en rar ting å si om andre kvinners kropp. I min krets (høyt utdannede mennesker med høy kulturell kapital) er ikke kropp noe man diskuterer eller mener noe særlig om. Jeg har lave venner, høye venner, venner med store rumper og flate rumper. En viss type kropp har aldri vært status hos oss, her ligger verdien i hvordan du fungerer i samfunnet og i sosiale settinger. Veldig glad for å ikke være i en krets hvor en viss type kropp er den «riktige». 

Anonymkode: 6e172...644

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er da gammelt nytt allerede at beinrangel-trenden fra sen 90 tidlig 2000 er "in" igjen. 

De som lar seg påvirke er de som allerede har dårlige selvbilder og må løse alt med å se mest mulig uniform ut med sine idoler.

Anonymkode: ad06c...446

Beinrangel? Du sier tjukkas også da eller? Feitis ræv? Angående når rumpa skulle være så stor som mulig? For stort sett er man ikke tynn med enorm rumpe( med mindre man er stinn av gryn og kjøper seg rumpa)  shames tynne med slike ord burde man shame overvektige også. Helst ikke shame noen men å kalle tynne beinrangler ol er tydeligvis stuerent. 

Anonymkode: 8234d...008

  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...