Independence Skrevet mandag kl. 11:44 #1 Skrevet mandag kl. 11:44 Må snart bytte bil, og er ikke like avhengig av stort bagasjerom lengre, men samtidig er det jo så kjekt å ha plass til «alt» en gang i blant. Skal sies at samboer har varebil og mye plass. Hvilke erfaringer har dere?
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:48 #2 Skrevet mandag kl. 14:48 Jeg fikk fra en stor til liten bil. Klarte å tilpasse meg. Hvis dere har en varebil har dere gjerne litt hjelp med den. Hvis du kjøper en bil med mulighet for takstativ kan den gjerne ha en liten takboks å bruke de dagene man trenger litt mer plass. Anonymkode: 05df5...102
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:52 #3 Skrevet mandag kl. 14:52 Jeg fikk fra en stor til liten bil. Klarte å tilpasse meg. Hvis dere har en varebil har dere gjerne litt hjelp med den. Hvis du kjøper en bil med mulighet for takstativ kan den gjerne ha en liten takboks å bruke de dagene man trenger litt mer plass. Anonymkode: 05df5...102
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:09 #4 Skrevet mandag kl. 15:09 Byttet en Volvo V70 i en Nissan LEAF for 10 år siden og det var ikke en stor overgang i det hele tatt. Elbiler flest har mye mer plass enn fossilbiler. Inster, som vist overfor, er helt sprø på det, bilen virker mye større utvendig enn den er utenfor. Anonymkode: acec3...ac2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:13 #5 Skrevet mandag kl. 15:13 Vi gikk fra Kia Optima (diesel, ikke hybrid, den var større) til Skoda Enyaq. Det har gått veldig bra. Hadde riktignok behov for plass til vogn før, noe vi ikke har lenger. Anonymkode: 99e77...2f5
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:22 #6 Skrevet mandag kl. 15:22 Vi gikk fra to stasjonsvogner, til en tesla model 3 og en suv. Har hengerfeste om man absolutt må ha med seg noe mer. Kunne klart meg med en enda mindre en også, men det var rekkevidden som vant pga lang pendlervei. Anonymkode: 1e309...82f
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:57 #7 Skrevet mandag kl. 15:57 Kjøp bil etter det daglige behovet, den gangen hvert skuddår du virkelig trenger større bil kan den leies evt byttelåne med en venn. 🙂 Anonymkode: 385a6...8a4 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:57 #8 Skrevet onsdag kl. 09:57 AnonymBruker skrev (På 1.6.2026 den 17.57): Kjøp bil etter det daglige behovet, den gangen hvert skuddår du virkelig trenger større bil kan den leies evt byttelåne med en venn. 🙂 Anonymkode: 385a6...8a4 Helt enig i det jeg har sitert. I TS' situasjon er valget enda enklere, siden de allerede har tilgang på en bil med pass til "alt". Min egen erfaring er at jeg gikk fra en ganske stor stasjonsvogn til en VW id3. Den er jo ikke en mikrobil, men den er heller ikke stor. Jeg har aldri savnet den større plassen i stasjonsvogna. Vi er to voksne, og har vært på bilferie i Europa med denne bilen, helt uten plassproblemer. Vi kunne helt fint klart å være en hel familie i bilen på samme tur. Da måtte vi selvsagt vært litt mer restriktive på bagasjen, men det hadde ikke vært noe problem. Anonymkode: 03700...9ec 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå