Gå til innhold

Hva tjener en renholder på plattform?

Gjest Karrierehopper

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En av naboene jobber som renholder på plattform i Nordsjøen, hun tjener ca. 330.000,- i året. Regner med at det ligger kompensasjon for ubekvemme arbeidsforhold i lønna, men vet ikke om hun har regnet med alle tilleggene i denne årslønna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem kontakter man for å komme ut på en plattform?? En jobb jeg kunne tenkt meg  :)

Lønnen er på ca 400.000+ div.

Ikke lett å komme inn. De fleste krever fagbrev som renholder. Du må ha div kurser. Har du ikke de, så behøver du ikke søke.

og du bør ikke være for gammel. Og ikke for overvektig.

Det heter heller ikke renholder der ute. Det heter forpleiningsassistent. Du får ulike oppgaver. Dette går på skift.

En tur er du i bysse, så neste i vaskeri, så kan du få ansvaret for lugarer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som har høyere utdanning og jobber i offentlig sektor: bytt yrke og omskoler dere til vaskehjelper, for da kan dere tjene kr. 450.000,- med tillegg, på plattform.

Noe å tenke på foran hovedoppgjøret. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som har høyere utdanning og jobber i offentlig sektor: bytt yrke og omskoler dere til vaskehjelper, for da kan dere tjene kr. 450.000,- med tillegg, på plattform.

Noe å tenke på foran hovedoppgjøret.  :overrasket:

Det kan jo umulig stemme.... :overrasket:

Hva tjener da en psykolog elr sivil ing. på plattform? :forvirret:

Btw: er det slik at de får høyere timebetaling elr at de har mindre skatt? Elr begge deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Btw: er det slik at de får høyere timebetaling elr at de har mindre skatt? Elr begge deler?

En sivilingeniør på en plattform vil åpenbart tjene mer enn en renholder, men tilleggene de som jobber på en plattform får, er stort sett de samme, uavhengig av hvilken jobb man gjør der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror herved jeg vil si opp min saksbehandler/konsulentstilling i kommunesektoren (er jurist) for å konvertere til renholderyrket på plattform. Da vil lønnen min bli doblet jo!

:overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror herved jeg vil si opp min saksbehandler/konsulentstilling i kommunesektoren (er jurist) for å konvertere til renholderyrket på plattform. Da vil lønnen min bli doblet jo!

:overrasket:

Jeg jobber der selv og hadde ca 500.000 i fjor. Det var med ekstra turer ut. det er 12 timersdag og når du er 50 er du knekt og ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke psykolog der ute,men medic.(sykepleier)han hadde 630.000 i fjor.

Man betaler vanlig landskatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber der selv og hadde  ca 500.000 i fjor. Det var med ekstra turer ut. det er 12 timersdag og når du er 50 er du knekt og ferdig.

Det er 12 timers dag ( i praksis) for mange andre som ikke er på plattform også...

Som også er utslitt når de er 50.

Hvorfor skal det betale så godt bare fordi man er på en plattform? Fordi man kan drukne og det ikke er butikker der. liksom? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 12 timers dag ( i praksis) for mange andre som ikke er på plattform også...

Jobber man tolvtimersdager, får man (som oftest) også betalt for det.

Hvorfor skal det betale så godt bare fordi man er på en plattform? Fordi man kan drukne og det ikke er butikker der. liksom?  :forvirret:

1. Man er borte fra famillie og venner i mange uker.

2. Man jobber fjorten dager i strekk

3. Risikoen forbundet med å jobbe offshore er svært høy relativt til andre yrker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner to mennesker som jobber på plattform.

Han ene er nettopp ferdig med petroleumsarbeiderlinja på vgs med læretid og alt, og begynte på 350.000kr i året. Begynte! :overrasket:

Hun andre er anestesi-/intensivsykepleier, jobber ikke fast (kun kortere vikariater, som når noen er syke e.l.), og får 10.000kr i døgnet. Også når hun egentlig ikke jobber men er værfast så hun ikke får dratt derfra. Så når jeg er ferdig med den utdannelsen, tror jeg muligens at det er noe å tenke på.

Vanskelig å få jobb da - du må pent være best på det du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ikke ut som mye risiko da...mange er glade for å være borte fra familien i perioder og hvilke flere risikoer er det? :overrasket:

Høres ut som disse får masse betalt bare fordi det er på sjøen, sannheten er at de har det bedre enn de fleste andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal det betale så godt bare fordi man er på en plattform? Fordi man kan drukne og det ikke er butikker der. liksom?  :forvirret:

Drukning er vel ikke den aller største faren. ja det er mange på land som jobber 12 timers dag,men det er enda 37.5 som er normalen på land. ute er det 12 timersdag 7 dager i uken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som mye risiko da...mange er glade for å være borte fra familien i perioder og hvilke flere risikoer er det?  :overrasket:

Høres ut som disse får masse betalt bare fordi det er på sjøen, sannheten er at de har det bedre enn de fleste andre.

Ikke risiko? nei om du ikke har peiling kan du vel si det. det er en grunn til at alle må på kursing titt og ofte.

Hva tror du risikoen er for å dra ut på jobb med helikopter? Vet du, du har ike mulighet om det skjer noe. mange har sluttet, de klarer ikke helikopterturene. Spesielt ikke på vinteren. det er en stor påkjenning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...