Linemor Skrevet 27. november 2002 #1 Del Skrevet 27. november 2002 Regner med at det er flere enn meg som har fått med seg at det kanskje kommer et lite og klonet barn i januar. Har vel egentlig ventet på dette en stund, selvom det ikke er tillatt, noen gjør jo alt for forskning. Jeg håper egentlig at barnet dør, ikke fordi jeg ikke unner foreldrene og få barn, eller barnet og leve, men jeg håper naturen ordner opp i dette, for jeg tror ikke dette trenger og utvikle seg positivt. Jeg kunne aldri og tenkt meg og føde meg selv eller sambo, eller en nabo eller no sånt. Jeg har nettopp mistet spedbarnet mitt, men jeg ville ikke ha klonet han heller, selvom jeg noen ganger tror jeg kunne gjordt hva som helst for og få han tilbake, men jeg tror det er nødvendig for at planeten her skal fortsette og snurre at moder jord får det siste ordet i noen saker. Ikke alt som blir forsket på er for det bedre, håper ikke vi får flere klonebabyer, men hvis det går bra nå så er jeg redd at den kunnskapen kan bli misbrukt av feil personer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 27. november 2002 #2 Del Skrevet 27. november 2002 Enig med deg Linemor. Kloning er en tukling med naturen vi ikke vet konsekvensene av. Det tok gover 200 forsøk å klone en levedyktig sau. De nesten 270 andre kloningene klarte ikke å lever opp eller hadde store misdannelser. Og de klona dyre ble raskt gamle og skrøpelige - i forhold til normalsauen. Nå er jeg heller ikke helt sikker på om dette er sant. Så videt jeg vet har alle land avvist "professoren2, dvs. alle unntatt Kina. Og jeg kan ikke tenke meg at kineserne støtter kloning av mennesker - de som i utgangspunktet begrenser antall fødsler..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 28. november 2002 #3 Del Skrevet 28. november 2002 Jeg kan ikke se at det skulle være nødvendig å klone hverken mennesker eller dyr! vi forstår da vel konsekvensen av det alle sammen!! Blir litt redd jeg...når jeg ser utviklingen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Doodad Skrevet 28. november 2002 #4 Del Skrevet 28. november 2002 Dette med kloning er absolutt å gå for langt i tuklinf med naturen. Synes at man krysser en grense man absolutt ikke burde. Ser for meg at dette fort kan ende i tragede og umennesklige lidelser for de involverte. Baksiden er ikke alltid så synlig i starten, men kan vise seg å være grusom. (Se f.eks bare på genmanipulering som har resultert i griser som ikke greier å stå oppreist pga den lange ryggen (som gir mange koteletter)). pp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. november 2002 #5 Del Skrevet 28. november 2002 (Se f.eks bare på genmanipulering som har resultert i griser som ikke greier å stå oppreist pga den lange ryggen (som gir mange koteletter)). Og hvor har du det fra???? Disse grisene, sammen med andre husdyr vi finner i vanlig landbruk i dag er avlet fram over tid. De er IKKE genmanipulert. Man kan jo spørre seg om denne ensidige "foredlingen" av dyra er et gode, men ikke la genmaipulering få skylda. Foredling av dyr gjennom avl har foregått i hundrevis av år for å øke prodktiviteten og utbyttet fra hvert dyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Doodad Skrevet 28. november 2002 #6 Del Skrevet 28. november 2002 Og hvor har du det fra???? Disse grisene, sammen med andre husdyr vi finner i vanlig landbruk i dag er avlet fram over tid. De er IKKE genmanipulert. Kjære gjest Jeg ordla meg ikke helt bra tidligere. Nå snakket jeg ikke om norsk landbruk. Og eksemplene med grisene var kanksje ikke det beste (det beskriver mer resultatet av avl, så der rotet jeg). Jeg er likevel rimelig sikker på at illegal genmanipulering har foregått innenfor landbruket rundt omkring i verden. Mener bestemt å ha lest en artikkel om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå