Gå til innhold

Hvilken tiltak gjør du for å ha ta vare på helsen din mtp mat og drikke?


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I forhold til utgangspunktet ditt/gamle vaner. 

For min del slutter jeg nå med energidrikke, øker vanninntaket og fortsetter å spise renvarer der det lar seg gjøre. 

Anonymkode: d2d64...ed2

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spiser og drikker her, ellers går det fort nedover.

Anonymkode: 83170...e14

  • Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke drikke alkohol, spise minimalt med karbohydrater. Kunne sikkert kuttet ned på energidrikk også, men det får bli i neste runde.

Anonymkode: 18845...e51

AnonymBruker
Skrevet

1. Drikker ikke alkohol (har for så vidt aldri gjort det heller).

2. Har sluttet å spise brød - det er unødvendig vomfyll som bare bidrar til magebesvær og økt vekt.

3. Spiser mer grønnsaker og frukt, mer rent kjøtt og mindre halvfabrikata. 

4. Drikker 1-2 kopper kaffe om dagen, og styrer unna energidrikk.

Anonymkode: b3a15...fda

  • Liker 1
Skrevet (endret)

1. Drikker kun vann, kaffe, og te + et par glass rødvin i uka        

2. Unngår stort sett tilsatt sukker

3. Unngår ultraprosessert mat så mye som mulig 

Endret av Pooh
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I forhold til utgangspunktet ditt/gamle vaner. 

For min del slutter jeg nå med energidrikke, øker vanninntaket og fortsetter å spise renvarer der det lar seg gjøre. 

Anonymkode: d2d64...ed2

Sluttet med energidrikke og snus. Spiser mest rent kjøtt og fisk, mye grønnsaker og frukt. Prøver å spise mest mulig hjemmelaget mat. Drikker ikke alkohol, minst 2 L vann per dag. (Mer de dagene jeg trener.) 

  • Liker 1
Skrevet

Ingenting endret de siste ti årene. Kroppen fungerer fjell. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sluttet å spise så mye frukt. For mye fruktose øker fett i lever. Fikk faktisk fettlever av det. Den forsvant etter noen mnd uten frukt. Nå spiser jeg lite frukt, mdn kan nyte det i ny å ne.

Ellers spiser jeg kun brød med 100% fullkorn. Grønnsaker til alt og drikker kun farris.

 

Anonymkode: 3a715...374

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Sluttet å spise så mye frukt. For mye fruktose øker fett i lever. Fikk faktisk fettlever av det. Den forsvant etter noen mnd uten frukt. Nå spiser jeg lite frukt, mdn kan nyte det i ny å ne.

Ellers spiser jeg kun brød med 100% fullkorn. Grønnsaker til alt og drikker kun farris.

 

Anonymkode: 3a715...374

Du må jo ha levd på utelukkende frukt og ikke noe annet…

  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiser mer og mer økologisk, kun norsk kjøtt og holder meg langt unna alkohol, nikotin og kunstig søtning/tilsetningstoffer. 
 

Trener både styrke og kondisjon, driver med idrett i vinterhalvåret og en gang i uken er jeg på sosial sammenkomst iforbindelse med en hobby jeg har. 
 

Jeg er også klar over at huden er vårt største organ, og er derfor opptatt av hudpleie osv også. Alt vi smører oss med absorberes i kroppen. 
 

Har matlaging, baking og livsstil som hobby! Koser meg med å lese bøker og høre podcaster om temaene jeg er interessert i.

Anonymkode: b2f95...b99

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.5.2026 den 13.39):

Ikke drikke alkohol, spise minimalt med karbohydrater. Kunne sikkert kuttet ned på energidrikk også, men det får bli i neste runde.

Anonymkode: 18845...e51

Spiser minimalt karbohydrater, men heller drikker de?

Anonymkode: 22636...ef9

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spiser minimalt karbohydrater, men heller drikker de?

Anonymkode: 22636...ef9

Nei jeg drikker ikke karbohydrater heller.

Anonymkode: 18845...e51

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei jeg drikker ikke karbohydrater heller.

Anonymkode: 18845...e51

Hvilken energidrikk drikker du?

Anonymkode: b2f95...b99

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilken energidrikk drikker du?

Anonymkode: b2f95...b99

Hvit Monster.

Anonymkode: 18845...e51

AnonymBruker
Skrevet
Kratos skrev (12 minutter siden):

Du må jo ha levd på utelukkende frukt og ikke noe annet…

Mye frukt ja, over flere år. Spiste annet også, men ble nok 1 kg frukt hver dag. Heldigivs veldig lett å kutte ut.

Anonymkode: 3a715...374

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mye frukt ja, over flere år. Spiste annet også, men ble nok 1 kg frukt hver dag. Heldigivs veldig lett å kutte ut.

Anonymkode: 3a715...374

:hakeslepp: 1 kg frukt hver dag! 

Anonymkode: b2f95...b99

  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Mye frukt ja, over flere år. Spiste annet også, men ble nok 1 kg frukt hver dag. Heldigivs veldig lett å kutte ut.

Anonymkode: 3a715...374

Det er jo helt absurd!😂godt du fikk kuttet det ut i tide!

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å spise mer. Og selv om jeg egentlig kunne levd på havregrøt og kanskje litt annen "frokostmat", prøver jeg å i alle fall spise en del frukt grønnsaker i tillegg. Men det kostholdet mitt er på ingen måte noe å skryte av. 

Anonymkode: fd202...7a7

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiser grønnsaker til alt, passer på å slappe av ordentlig, sluttet å drikke alkohol.

 

Anonymkode: 8a2d7...706

AnonymBruker
Skrevet

Sluttet å drikke brus/energidrikke med sukker. Vil kutte helt men får det ikke til. Energidrikke er kanskje 2 ganger i mnd nå. Drikker bare alkohol hvis jeg er invitert ut på noe, som er kanskje 1 gang hver 3 mnd. Begrenser godteri/snacks/kake til 1 gang i uka. Prøver å spise mindre porsjoner og sunnere. Savner ost, smør, saus, dressing, olivenolje 😩

Anonymkode: 28669...7b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...