Gjest #Spidergirl# Skrevet 16. april 2006 #1 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Eg prøver igjen. Eg har søkt igjen denne gangen med alle papirer i orden. Mange sier at det er mange om beinet. Eg er jo ikkje funskjonsfrisk og er redd at eg kan bli valgt vekk siden arbeidsmarkedet er så hardt. Men det er dette eg vil! Eg har engelsk grunnfag no + at eg har vært programleder i radio ei gang med medprogramleder og laget ett innslag eg skal jobbe under dokfilm enten på infostand eller i radio. I sommer skal eg til på 3 året som sekretær i kommunen her. Eg har blitt litt interjuva til radio også i år så har fått litt trening sånn sett. Både venner, folk som studerer der og studieveilederen på linja støtter meg. Kan eg klare meg i bransjen? Eg har også opparbeidet meg gode datakunnskaper. Endret 16. april 2006 av #Spidergirl# Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #2 Del Skrevet 16. april 2006 Klart du kan klare deg. Jeg har gått mediefag i Volda og har gått sammen med folk med ulike funksjonshemminger (går ikke i detalj på funksjonshemming). Er det bachelorutdanninga i informasjon du søker, eller misforstår jeg? Jeg vet ikke hva slags skade du har, men du kjenner vel din egen begrensning. Arbeidsmarkedet ER tøft, men en fysisk skade trenger jo ikke bety noe som helst i mange av disse jobbene. Kanskje det til og med er et pluss at du har litt annen erfaring enn funksjosfriske i en del typer jobber? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest #Spidergirl# Skrevet 16. april 2006 #3 Del Skrevet 16. april 2006 Klart du kan klare deg. Jeg har gått mediefag i Volda og har gått sammen med folk med ulike funksjonshemminger (går ikke i detalj på funksjonshemming). Er det bachelorutdanninga i informasjon du søker, eller misforstår jeg? Jeg vet ikke hva slags skade du har, men du kjenner vel din egen begrensning. Arbeidsmarkedet ER tøft, men en fysisk skade trenger jo ikke bety noe som helst i mange av disse jobbene. Kanskje det til og med er et pluss at du har litt annen erfaring enn funksjosfriske i en del typer jobber? ← Ja det er den Dei som hadde jobbe du med funskjonshemming tok dei den bacholorgrada? Kva jobber du med i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #4 Del Skrevet 16. april 2006 Da jeg gikk der var det ikke bachelor, bare toårig høyskolekandidatstudium. Jeg gikk ikke info selv (gikk animasjon), men det var i hvert fall flere som gikk blant annet journalist som hadde ulike funksjonshemninger som vi funksjonsfriske(re) ser på som ganske "store" ved første øyekast, i hvert fall. Jeg vet ikke hva de gjør nå, men jeg er sikker på at han ene jobber i radio. Jeg vil tro det kan være litt vanskelig å være nyhetsjournalist på farta (overalt) om man f eks sitter i rullestol, og det er mulig en del bedrifter er såpass trangsynte at de vil ha folk som ser "normale" ut som f eks informasjonsansvarlige utad, men det er jo mange slags jobber man kan ha; mer internt i bedriften (intern informasjonsrådgiver), eller om man er journalist kan/må man kanskje heller ta saker hvor man har tid til å planlegge hvor man skal bevege seg eller ta en større del av research og ting som kan gjøres fra redaksjonen. Jeg kjenner også ei jente som jobber ganske høyt oppe i handicapforbundet; disse er i hvert fall interessert i å bruke sine egne medlemmer... men igjen; jeg tror ikke funksjonshemminga trenger å være noe hinder i mange slags slike jobber så lenge det ikke medfører at det er mange deler av arbeidet du ikke kan gjøre. Jeg kan i hvert fall ikke skjønne at det skal bety noe... Bransjen er jo hard uansett, som nevnt, det er mange som kjemper om jobbene (det er en annen tråd her som Sukkerert startet, vet jeg), men om det er noe du vil, og du får støtte fra veileder og andre, så synes jeg ikke du skal bekymre deg for funksjonshemminga (selv om det er vanskelig å si noe bastant når jeg ikke kjenner deg. Det er klart noen hemminger kan gjøre det vanskelig å gjøre visse jobber). Hvis det betyr at du ikke kan jobbe fullt bør du kanskje undersøke hvordan det er med deltidsstillinger i bransjen (i radio vil jeg tro det går an, i hvert fall). Dessuten går det jo an å leve som frilanser innen de fleste media/kommunikasjonsfagene, da kan man bestemme mer av arbeidstida si selv. Sikkert mer jeg kunne skrevet også, men. Uansett, lykke til:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest #Spidergirl# Skrevet 17. april 2006 #5 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) takk for svar godt å høre at tankegangen min ikkje er så dum. Utfrå veileder sitt syn meinte han at dei skulle råde meg etterkvart kva eg kunne satse på. Eg prøver iallefall å kaste meg borti ting som eg kan tenke meg er relevant erfaring. Endret 17. april 2006 av #Spidergirl# Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå