Gå til innhold

Sykepleierlønn

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ifølge www.ssb.no og www.navo.no tjener en nyutdannet sykepleier under 300.000,- i året, men ganske snart øker lønnen gjennom de loakle lønnsforhandlingene og gjennom alle tilleggene for å jobbe i turnus. Lønnen til en nyutdannet sykepleier varierer veldig fra kommune til kommune, men etter noen får år er snittlønnen på 324.000,- (i 2005).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man jobbet som sykepleier i noen år, og eventuelt har etterutdanning og ellerlederansvar, ligger lønnen for en sykepleier i kommunen (på gamlehjem eller ei) på kr. 380 000,- - 420 000,-

Sykepleieryrket har derfor ganske gode betingelser! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
Har man jobbet som sykepleier i noen år, og eventuelt har etterutdanning og ellerlederansvar, ligger lønnen for en sykepleier i kommunen (på gamlehjem eller ei) på kr. 380 000,- - 420 000,-

Sykepleieryrket har derfor ganske gode betingelser!  :)

Jeg skulle virkelig ønsket at lønnen min lå på det nivået. Det tror jeg de fleste i Bergen skulle ønske. Her ligger sykepleiere som er avdelingsledere på sykehjem på ca 320.000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle virkelig ønsket at lønnen min lå på det nivået. Det tror jeg de fleste i Bergen skulle ønske. Her ligger sykepleiere som er avdelingsledere på sykehjem på ca 320.000,-

Det høres merkelig ut. I vår kommune tjener avdelingssykepleiere på syke/gamlehjem kr. 350 000,- (og det var fra lønnsstatistikken i 2004).

Det var hvertfall store variasjoner må jeg si :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde K S
Det høres merkelig ut. I vår kommune tjener avdelingssykepleiere på syke/gamlehjem kr. 350 000,- (og det var fra lønnsstatistikken i 2004).

Det var hvertfall store variasjoner må jeg si  :overrasket:

Jeg tror at Bergen kommune generelt ligger lavt lønnsmessig. Det kan komme av at mange ledere har bare dagtid og mister turnustillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at Bergen kommune generelt ligger lavt lønnsmessig. Det kan komme av at mange ledere har bare dagtid og mister turnustillegg?

Kanskje..men merkelig at de ikke tjener mer i Bergen kommune må jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
Kanskje..men merkelig at de ikke tjener mer i Bergen kommune må jeg si.

Når de beregner snittlønn tar de med alle tillegg for natt, kveld, helg og helligdager. Dette drar opp gjennomsnittslønnen. Grunnlønnen er alltid tariff-festet og den ER lav. 260-294.000,-. Om man ikke jobber turnus, er det ikke noe å tjene seg fet på. Så kommer det an på om det å jobbe turnus er verdt 30-50.000,- mer i årslønn. For meg er det ikke det. Jeg liker å jobbe dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er det i trondheim kommune da? hvor finner dere disse oversiktene over sykepleiernes lønnsnivå i de forskjellige kommunene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondheim kommune har egne fagstiger for de ylike titlene og utdanningene. De skal finnes åpent på kommunes nettsider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnlønnen til sykepleiere varierer fra kommune til kommune. Det eneste som er sikkert er at man uansett kommune har en garantert minstelønn på 250 000, og så er det opp til hver enkelt kommune å lage sin egen lønnsramme og lønnsstige.

Grunnlønna til sykepleiere er generelt dårlig. Å argumentere med at man i realiteten tjener 3-400 000 blir for dumt. For å komme opp i den summen jobber vi ukurante turnuser med jobbeslutt klokken 23 om kvelden og start igjen klokka 07 neste morgen, et kontinuerlig skifte mellom dagvakter, kveldsvakter og nattevakter, julaften mens andre koser seg med ribbe og familie, 17. mai mens barna våre går i tog uten mamma, vi jobber fredagskvelder for 25 kroner ekstra i timen, og søndager for 18.50 ekstra. Latterlig dårlig. Tilleggene vi får er altså en kompensasjon for den ukurante arbeidstiden vår, og kan ikke sammenlignes med de som kun jobber dagtid mandag til fredag for samme lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å argumentere med at man i realiteten tjener 3-400 000 blir for dumt. For å komme opp i den summen jobber vi ukurante turnuser med jobbeslutt klokken 23 om kvelden og start igjen klokka 07 neste morgen, et kontinuerlig skifte mellom dagvakter, kveldsvakter og nattevakter, julaften mens andre koser seg med ribbe og familie, 17. mai mens barna våre går i tog uten mamma, vi jobber fredagskvelder for 25 kroner ekstra i timen, og søndager for 18.50 ekstra. Latterlig dårlig. Tilleggene vi får er altså en kompensasjon for den ukurante arbeidstiden vår...

Nå er det ikke bare sykepleiere som har denne ubekvemme arbeidstiden/turnus-ordningen...

Men jeg er enig i at det er neimen ikke "mye" man har igjen som kompensasjon for ubekvem arb.tid!

Dersom de tilleggene du her nevner stemmer (og du er kommunalt ansatt), tror jeg du kanskje har "en høne å plukke" med din arb.giver?

Lørd./sønd.tillegg er kr 23 (likt for alle).

Kveld/nattillegg er etter årslønn, men ligger vel på ca kr 40, tenker jeg.

Kanskje du bør sjekke dette?

Men, vi får se det possitive i å jobbe turnus; vi har fridager midt i uka... ;)

En mager trøst, kanskje... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren til en venninne er sykepleier, hun tjener 355.000,- (hun har ikek ekstraansvar) og hun jobber i kommunen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke bare sykepleiere som har denne ubekvemme arbeidstiden/turnus-ordningen...

Men, vi får se det possitive i å jobbe turnus; vi har fridager midt i uka... ;)

En mager trøst, kanskje... :sjenert:

Nettopp, dere kan plutselig ha fri torsdag, fredag, lørdag og søndag pga helgejobbing.

eller ha fri en mandag pga helge jobb.

Hva med oss som jobber mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag og lørdag uke etter uke.

Har aldri annet fri en søndager, og iblandt er det også søndagsåpent, som f.eks ved juletider, da er det plutselig 7 dager jobb hver uke. Julaften jobber vi også, men ikke kvelden selvfølgelig.

Sånn er det å jobbe i butikk. Og være sjefen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...