sisini Skrevet fredag kl. 11:25 #1 Skrevet fredag kl. 11:25 Heisann! Jeg ser mange anbefaler C-vitaminserum for glød og antioksidanter i huden. Jeg har prøvd litt forskjellige varianter og merker egentlig ikke noe særlig forskjell. Samtidig er jeg åpen for at ettersom målet er å begrense aldringstegn, så er det kanskje godt nok å ikke se noe endring i huden. Hvilke C-vitaminserum anbefaler dere? Jeg har prøvd: the ordinary (i silikon, likte den ikke), Ole Henriksen, Lumene, Dr.greve pharma og REN skincare (den er egentlig ikke C-vitamin serum). Synes det er litt vanskelig å forsvare de dyreste produktene når jeg ikke egentlig ser forskjell, så har holdt meg til mid/budsjett pris. 1
Jadasikkert29 Skrevet fredag kl. 11:33 #2 Skrevet fredag kl. 11:33 Jeg er veldig fornøyd med cosrx sitt! Eneste negative er at det må oppbevares i kjøleskapet.
Roci Skrevet fredag kl. 11:41 #3 Skrevet fredag kl. 11:41 sisini skrev (4 minutter siden): Heisann! Jeg ser mange anbefaler C-vitaminserum for glød og antioksidanter i huden. Jeg har prøvd litt forskjellige varianter og merker egentlig ikke noe særlig forskjell. Samtidig er jeg åpen for at ettersom målet er å begrense aldringstegn, så er det kanskje godt nok å ikke se noe endring i huden. Hvilke C-vitaminserum anbefaler dere? Jeg har prøvd: the ordinary (i silikon, likte den ikke), Ole Henriksen, Lumene, Dr.greve pharma og REN skincare (den er egentlig ikke C-vitamin serum). Synes det er litt vanskelig å forsvare de dyreste produktene når jeg ikke egentlig ser forskjell, så har holdt meg til mid/budsjett pris. Hvis det er Vitamin C Suspension fra The Ordinary du har prøvd, så er det kun dette som inneholder ren askorbinsyre, de andre produktene inneholder andre former for C-vitamin som er litt mindre effektive og krever litt mer tid for å gi resultater, men som samtidig er snillere mot huden enn askorbinsyre. Resten av hudpleierutinen din kan også ha betydning, aktive ingredienser virker best når de kombineres med rens, fukt og solkrem. Ha også i bakhodet at det kan noen uker med daglig bruk før du ser resultater. Noen forholdvis rimelige C-vitaminserum med askorbinsyre som får gode omtaler, er f.eks. COSRXThe Vitamin C 13 Serum, det finnes også en variant med 23%, men det kan være litt heftig å begynne med. Serumene fra Timeless er også populære, finnes i 10% og 20% konsentrasjon. Som @Jadasikkert29 påpeker, bør disse oppbevares mørkt og kjølig for å unngå oksidasjon og miste effekten. Som med alle aktive ingredienser er det viktig å venne huden gradvis til produktet, og ta en patch test før du begynner å bruke produktet i ansiktet 1
sisini Skrevet fredag kl. 11:52 Forfatter #4 Skrevet fredag kl. 11:52 Roci skrev (5 minutter siden): Hvis det er Vitamin C Suspension fra The Ordinary du har prøvd, så er det kun dette som inneholder ren askorbinsyre, de andre produktene inneholder andre former for C-vitamin som er litt mindre effektive og krever litt mer tid for å gi resultater, men som samtidig er snillere mot huden enn askorbinsyre. Resten av hudpleierutinen din kan også ha betydning, aktive ingredienser virker best når de kombineres med rens, fukt og solkrem. Ha også i bakhodet at det kan noen uker med daglig bruk før du ser resultater. Noen forholdvis rimelige C-vitaminserum med askorbinsyre som får gode omtaler, er f.eks. COSRXThe Vitamin C 13 Serum, det finnes også en variant med 23%, men det kan være litt heftig å begynne med. Serumene fra Timeless er også populære, finnes i 10% og 20% konsentrasjon. Som @Jadasikkert29 påpeker, bør disse oppbevares mørkt og kjølig for å unngå oksidasjon og miste effekten. Som med alle aktive ingredienser er det viktig å venne huden gradvis til produktet, og ta en patch test før du begynner å bruke produktet i ansiktet Takk for utfyllende svar. Produkter som må oppbevares i kjøleskap utgår fra morgenrutinen her, for det rekker jeg ikke om morgenen. Bruker både SPF og fukt etter c-vitaminserum. Nå har jeg testet de forskjellige serumene nevt over i til sammen flere år, så et par uker før man ser resultater er ingenting.
AprilLudgate Skrevet fredag kl. 11:56 #5 Skrevet fredag kl. 11:56 sisini skrev (2 minutter siden): Takk for utfyllende svar. Produkter som må oppbevares i kjøleskap utgår fra morgenrutinen her, for det rekker jeg ikke om morgenen. Bruker både SPF og fukt etter c-vitaminserum. Nå har jeg testet de forskjellige serumene nevt over i til sammen flere år, så et par uker før man ser resultater er ingenting. Når ingen av serumene har gitt noen effekt så tror jeg muligens du enten ikke får effekt - eller - trenger høyere styrke. Jeg får feks ingen effekt av peptidserumer andre elsker. Har forsåvidt aldri truffet et serum som utgjør noe som helst positiv effekt. Azaleic acid er eneste jeg har tenkt noe om. Har du prøvd høyere styrker?
sisini Skrevet fredag kl. 12:14 Forfatter #6 Skrevet fredag kl. 12:14 AprilLudgate skrev (15 minutter siden): Når ingen av serumene har gitt noen effekt så tror jeg muligens du enten ikke får effekt - eller - trenger høyere styrke. Jeg får feks ingen effekt av peptidserumer andre elsker. Har forsåvidt aldri truffet et serum som utgjør noe som helst positiv effekt. Azaleic acid er eneste jeg har tenkt noe om. Har du prøvd høyere styrker? Problemet med de serumene jeg har prøvd er at de ikke oppgir styrke. Spennende at du nevnte Azelaic Acid, for det har jeg på listen over produkter jeg har vurdert å prøve. Jeg har ikke hudpleie som hobby, så prøver å ikke kjøpe for mye nytt om gangen.
Roci Skrevet fredag kl. 12:17 #7 Skrevet fredag kl. 12:17 (endret) sisini skrev (25 minutter siden): Takk for utfyllende svar. Produkter som må oppbevares i kjøleskap utgår fra morgenrutinen her, for det rekker jeg ikke om morgenen. Bruker både SPF og fukt etter c-vitaminserum. Nå har jeg testet de forskjellige serumene nevt over i til sammen flere år, så et par uker før man ser resultater er ingenting. Skjønner, det blir litt ekstra pes 🙂Jeg tror ellers at @April Ludgate har et poeng i at du kanskje må prøve høyere styrke for å få effekt. Har du vurdert niacinamide eller en kombinasjon av niacinamide og C-vitamin? Niacinamide er ikke en antioksidant i seg selv, men er et virkestoff som har mange gode og hudforbedrende egenskaper, deriblant jevnere hudtone og mer glød. Om du velger et kombinasjonsserum, får du antioksidanter i tillegg. Ellers er min personlige erfaring at jevnlig eksfoliering kanskje har like god, om ikke bedre, effekt for glød enn C-vitamin, fordi det hjelper huden til å bli kvitt døde hudceller. En mulighet er jo å bruke et mer stabilt C-vitaminserum som ikke må oppbevares mørkt og kjølig, og kombinere dette med en skånsom syreeksfoliering et par kvelder i uka, om du ikke allerede gjør dette Azelainsyre kan også være verd forsøket. Jeg hadde ikke noe effekt av denne ingrediensen når jeg prøvde det, men det viser jo bare hvor individuelt dette er 😊 Endret fredag kl. 12:18 av Roci
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:19 #8 Skrevet fredag kl. 12:19 Husk at c-vitamin syrer er virkelig ferskvare..stoffene oksiderer kjapt og jeg vil tro det også gjør at produktene blir gradvis dårligere Anonymkode: e2f04...266 1
sisini Skrevet fredag kl. 12:23 Forfatter #9 Skrevet fredag kl. 12:23 Roci skrev (Akkurat nå): Skjønner, det blir litt ekstra pes 🙂Jeg tror ellers at @April Ludgate har et poeng i at du kanskje må prøve høyere styrke for å få effekt. Har du vurdert niacinamide eller en kombinasjon av niacinamide og C-vitamin? Niacinamide er ikke en antioksidant i seg selv, men er et virkestoff som har mange gode og hudforbedrende egenskaper, deriblant jevnere hudtone og mer glød. Om du velger et kombinasjonsserum, får du antioksidanter i tillegg. Ellers er min personlige erfaring at jevnlig eksfoliering kanskje har like god, om ikke bedre, effekt for glød enn C-vitamin, fordi det hjelper huden til å bli kvitt døde hudceller. En mulighet er jo å bruke et mer stabilt C-vitaminserum som ikke må oppbevares mørkt og kjølig, og kombinere dette med en skånsom syreeksfoliering et par kvelder i uka, om du ikke allerede gjør dette Bruker niacinamide på kvelden annenhver dag siden i høst. Har egentlig ikke sett noe særlig forskjell av det heller. Burde det heller brukes på morgenen? Jeg er for øyeblikket gravid, så syreeksfoliering har jeg holdt meg unna. 1
Roci Skrevet fredag kl. 12:29 #10 Skrevet fredag kl. 12:29 (endret) sisini skrev (7 minutter siden): Bruker niacinamide på kvelden annenhver dag siden i høst. Har egentlig ikke sett noe særlig forskjell av det heller. Burde det heller brukes på morgenen? Jeg er for øyeblikket gravid, så syreeksfoliering har jeg holdt meg unna. Niacinamide kan brukes både morgen og kveld, det har ikke noe å si. Hvilken styrke bruker du? Det skal forøvrig gå helt fint å bruke AHA-syrer under 10% eller PHA-syrer under graviditet, det er først og fremst BHA som bør unngås, etter det jeg har klart å finne ut. Men skjønner om du helst vil unngå det helt for å være på den sikre siden Kan jeg spørre hvilke resultater det er du ønsker deg, "glød" er jo et litt upresist begrep Azelainsyre regnes forøvrig som trygt under graviditet. Endret fredag kl. 12:30 av Roci
AprilLudgate Skrevet fredag kl. 13:59 #11 Skrevet fredag kl. 13:59 sisini skrev (1 time siden): Bruker niacinamide på kvelden annenhver dag siden i høst. Har egentlig ikke sett noe særlig forskjell av det heller. Burde det heller brukes på morgenen? Jeg er for øyeblikket gravid, så syreeksfoliering har jeg holdt meg unna. Jeg får heller ikke noe merkbar effekt av niacinamide. Bruker opp tubene jeg kjøper, men ingen forskjell fra eller til egentlig. Lurer litt på PDRN. Bare for å kaste mer penger ut av vinduet 😆
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:25 #12 Skrevet fredag kl. 14:25 Jeg har brukt mange forskjellige merker, og nå har jeg kjøpt min andre Medik8 C-Tetra serum. Det har fungert kjempe bra for meg! Trekker også raskt inn og legger seg ikke som et oljete lag, tørker heller ikke ut huden. Veldig fornøyd med dette. Det holder seg også "stabilt" i glasset, det blir ikke gult og lukter heller ikke pølsevann slik jeg har opplevd at noen andre gjør, hehe. Anonymkode: f74f0...cf6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå