Gå til innhold

Hvor tempe?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvor temper dere?

Har tenkt å ta tempen i skjeden, men er det "like varmt" der som i rompa?

I munnen er det jo kaldere. Spiller kanskje ingen rolle hvis man er konsekvent men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Chiquita i.i

om du velger munnen, vagina eller rompa spiller ingen rolle.

Det er ikke om å gjøre å få en høyest mulig temp, vet du.

Det som er viktig er at tempen er passe stabil - til det er vagina eller rompa best.

Men mange får også stabile temper når de måle i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de aller fleste går det helt fint å tempe i munnen. Unntakene er som regel om du sover mye med munnen åpen, snorker, snakker i søvne el.

Gjelder ingen av de overnevnte for deg bør det egentlig gå helt greit å tempe i munnen.

Så om du synes det virker stressete å tempe vaginalt eller analt, anbefaler jeg deg å forsøke temping i munnen først, og se om det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tempet vaginalt, for jeg syntes det var enklest. Hadde bare termometeret liggende ved toalettet, og tempet når jeg sto opp for å tisse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chiquita i.i
Hadde bare termometeret liggende ved toalettet, og tempet når jeg sto opp for å tisse.

Det er dette du IKKE skal gjøre!

Tempingen skal foregå mens du enda ligger i senga - med en gang du våkner opp.

All mulig bevegelse (som å gå på do) vil kunne innvirke på tempen din, og gjøre den vanskeligere å tolke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dette du IKKE skal gjøre!

Tempingen skal foregå mens du enda ligger i senga - med en gang du våkner opp.

All mulig bevegelse (som å gå på do) vil kunne innvirke på tempen din, og gjøre den vanskeligere å tolke.

Hadde ingen problemer med å tolke resultatet. (Er tross alt 5 skritt mellom seng og do, og tisse er det første jeg gjør når jeg kommer meg ut av senga.) Dessuten så er vel det at man måler under samme forutsetninger hver dag det viktigste, for å få et tydelig resultat.

Dermed steg i så fall tempen likt hver dag av de 5 skrittene, og jeg så ingen endringer av det i tempingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ingen problemer med å tolke resultatet. (Er tross alt 5 skritt mellom seng og do, og tisse er det første jeg gjør når jeg kommer meg ut av senga.) Dessuten så er vel det at man måler under samme forutsetninger hver dag det viktigste, for å få et tydelig resultat.

Dermed steg i så fall tempen likt hver dag av de 5 skrittene, og jeg så ingen endringer av det i tempingen.

Selv om det gikk greit å tolke resultatet for deg, så er ikke dette noe som anbefales å gjøre, siden det kan forstyrre resultatet. (og jo, 5 skritt er nok til å forstyrre)

Skal du drive med FAM og få ordentlige resultater, så er det viktig å følge "reglene" ordentlig også, synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...