Thyra Skrevet 6. mai #1 Skrevet 6. mai Er det mer sosialt akseptert å handle (klær) fra Shein enn fra Temu? Har nesten inntrykk av det. Men hvorfor i tilfelle? Er ikke det samme greia? Mye av de samme klærne, like mye polyester, like lang frakt fra Kina, samme type arbeidsforhold på fabrikkene, like dårlig kontroll med eventuelle farlige stoffer? 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #2 Skrevet 6. mai Absolutt ikke, samme rælet begge steder. Anonymkode: 2aae6...9dc 8 6
AnonymBruker Skrevet 6. mai #4 Skrevet 6. mai Det er jo de samme selgerne og de samme produktene på Temu, Shein, Wish og AliExpress, det er mange som ikke skjønner konseptet med disse plattformene og tror det er tradisjonelle nettbutikker. Noe av greia med Shein og Wish er at målgruppen er kvinner, det går på Fast Fashion og produkter som kvinner oftere kjøper. Fast Fashion burde aldri vært sosialt akseptert, spesielt ikke når det er snakk om kinesiske platformer som de over. Anonymkode: 5488f...ed2 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai #5 Skrevet 6. mai Aldri hatt inntrykk av det. Aliexpress var kanskje litt høyere ansett siden så mange kjøpte ladekabler og den slags der, som tross ev. økt brannrisiko ikke innebar å forhøye kreftrisikoen merkbart, men Shein og Temu har jeg inntrykk av at stiller ganske likt. Og ja, produktene er same shit. Mye er av samme kvalitet som kinesiskproduserte billigvarer man kjøper i norske butikker. Men ingen kvalitetskrav eller ansvarliggjøring av norske importører gjør at en større andel vil inneholde dritt som ellers ville blitt luket ut. Anonymkode: 69c33...d73 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai #6 Skrevet 6. mai Tydeligvis. Selv om det er det samme. Ebay, amazon, aliexpress osv også. Anonymkode: 3091d...135
AnonymBruker Skrevet 6. mai #8 Skrevet 6. mai Jo,det kan virke sånn. Spesielt her inne, er det å skrive ordet T E M U som å vifte med et rødt flagg foran ei okse på kjerringene her på Kvinneguiden. ' Det er til tider råmorsomt å gjøre å lage tråder om TEMU og ting jeg kjøper derfra, de jager i flokk så forbanna de blir. Anonymkode: 3c78e...5ff 4 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai #9 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Tydeligvis. Selv om det er det samme. Ebay, amazon, aliexpress osv også. Anonymkode: 3091d...135 Man får da enormt mye annet på EBay enn dette, så plattformene kan ikke sammenlignes. Man får ikke kjøpt brukte klær og antikviteter på de andre nevnte plattformene. EBay er mer som Finn, bare at kinesiske leverandører tilbyr varer også der. Anonymkode: 877ad...f93 4
Wonders Skrevet 6. mai #11 Skrevet 6. mai samma ulla, ingen snakker så høyt om det. Noen er mer hårsåre og skal alltid rakke ned på noe eller noen. Det får så være. Jeg legger ikke noe ned på individnivå. For noen handler det om å ha penger eller ikke. Noen rakker ned på alle som handler for en billigere penge. Som på Biltema og Jula. Slik er det alltid. Er gammel nok til å la folk drive som de vil. 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai #12 Skrevet 6. mai Shein er ultra fast fashion. Jeg ser ikke på shein som stuerent på noen som helst måte. Jeg ønsker bedre kvalitetkvalitets klær i spennende og kledelig design til en normal sum i gode materialer og god søm. Jeg handler noe fast fashion, noe fra mellom siktet og noe design men da fra mer ukjente designere. Innimellom får jeg ting gjort hos skredder i utlandet også har jeg noen utvalgte merker jeg handler vintage. Men det viktigste jeg gjør er at jeg er pirkete og kun handler det jeg faktisk kommer til å bruke. Slik får jeg ned unødvendig forbruk. Anonymkode: 8f9b8...151
AnonymBruker Skrevet 6. mai #14 Skrevet 6. mai Nei det er motsatt. Shein er kinesisk «Zara», det er fast fashion på sin beste og sin verste. Mens Temu er en plattform der veldig mange som kan selge. Og du finner også fast fashion der, men du finner også alt mulig annet der, alt fra lamper, vaser og lunsjbokser samme som selges på Rusta og Europris, til sagblad eller pussepapir eller knivblad til tapetkniv, altså hva som helst omtrent. Anonymkode: 2149f...34d 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #15 Skrevet 6. mai Skjønner ikke hvorfor folk blir så krakilske av Temu, man kan selvsagt handle trygt der, bare unngå tekstiler, leker, alt til barn. Metall og glass går helt greit og ting som f.eks er i en bod. Har kjøpt mye metall knagger og ting av glass, metall verktøy osv. Anonymkode: ccb11...c4f 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai #16 Skrevet 6. mai Jeg kjøper tights fra Shein. Samme om de forgifter meg, eller tights som selges dobbelt så dyrt. All konfeksjon i Kina er produsert under forhold vi aldri hadde godtatt her, men nesten alt vi kjøper er produsert der. Lululemon bruker Pfas : https://730.no/giganten-i-hardt-vaer/ Anonymkode: 8ac66...fac
mommyaka Skrevet 6. mai #17 Skrevet 6. mai Ja, hvorfor ikke. Folk må få handle der de vil. Kjøper nye flott fra kina
AnonymBruker Skrevet 6. mai #18 Skrevet 6. mai Thyra skrev (7 timer siden): Er det mer sosialt akseptert å handle (klær) fra Shein enn fra Temu? Har nesten inntrykk av det. Men hvorfor i tilfelle? Er ikke det samme greia? Mye av de samme klærne, like mye polyester, like lang frakt fra Kina, samme type arbeidsforhold på fabrikkene, like dårlig kontroll med eventuelle farlige stoffer? Like ille. Ligg unna begge Anonymkode: a0a70...f73 2
Iso1 Skrevet 7. mai #20 Skrevet 7. mai (endret) Handler på Temu og er fornøyd med det. Er bare hobbyting jeg ikke får tak i i Norge jeg kjøper. Hva som er sosialt akseptert eller ikke bryr jeg meg ikke noe om. Endret 7. mai av Iso1 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå