Gå til innhold

Skal jeg kjøpe Hoka Clifton 10 eller Asics sko?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk frastjålet mine Hoka Clifton 10 forrige uke, og er avhengig av gode sko å gå tur med på grunn av dårlig rygg og nakke.

Lurer på om jeg skal kjøpe meg et nytt par Hoka Clifton eller Asics?

Hvem du deres erfaringer?

Anonymkode: 0cfa5...235

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er for å gå tur, dra og test et par Gaitline. 

Jeg hadde Asics, gikk i butikken og prøvde Hooka, men møtte en ny verden av sko komfort da jeg testet Gaitline. Men styr unna de i skinn, stoffskoene er aller best.

Anonymkode: b40e7...0a2

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker asics sine gel kayano sko og er på det tredje paret mitt, men dette er så individuelt at jeg anbefaler å enten reise til butikker som tilbyr litt forskjellige modeller eller evt. bestille hjem og prøve de. En venninne av meg sverger til Saucony, en annen sverger til Hoka og ingen av de to var noe for meg. 

Anonymkode: bac0c...b95

AnonymBruker
Skrevet

Mine føtter kan ikke ha Hoka. Asics bruker å gå bra, men prøver alltid før jeg kjøper, da det er forskjeller. 

Peak kan mine føtter like, men de kan være litt smale i enkelte utgaver. 

Anonymkode: fb050...a35

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du må kjøpe de som passer dine bein og aktivitet uavhengig av merke

• Liker 1
Skrevet

Har du problemer med rygg og nakke, mellom skulderblader. Så må du kjøpe sko med zero drop og wide toebox. Det er det viktigste 

Skrevet

Jeg bruker CMP med arbeidsåler i, fra morgen til kveld, på harde gulv og asfalt, men etter endt arbeidsdag får jeg likevel smerter under føttene, hver dag😥. Jeg googlet Asics sko igår og synes den Superblast modellen så både tøff og god ut å gå i. Men jeg må prøve skoene først. Jeg har ikke prøvd Asics før, er det noen her som kan anbefale dem? Eller er det andre merker som er bra for oss som får smerter under føttene etter å ha gått på hardt underlag hele dagen? 

AnonymBruker
Skrevet

Asics. Alltid bedre en Hoka, og mye bedre design også. Hoka er bare populært fordi det er på moten, spesielt blant eldre. Men skoene er jo ikke gode. Tåler jo ikke noe. 

Anonymkode: a4668...209

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Mei88 skrev (2 timer siden):

Du må kjøpe de som passer dine bein og aktivitet uavhengig av merke

Dette er egentlig det eneste riktige svaret. Greit å lese litt opp på tester og lignende, men løpesko er ikke "one size fits all".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (3 timer siden):

Har du problemer med rygg og nakke, mellom skulderblader. Så må du kjøpe sko med zero drop og wide toebox. Det er det viktigste 

Hvorfor?

Anonymkode: f3163...b85

Skrevet

Jeg sliter på mitt tredje par med Altra, de har 0 drop og ekstra bred fot, kan sprike med tærne med skoene på.

Skrevet

Du vil da få korrekt vinkel på hoftene. Wide toebox er for og bruke legg muskelaturen på rett måte. Det vil bli mye enklere og mer komfortabelt og gå i nedoverbakker , da vinkelen bli korrekt og alle tærne blir brukt slik det var ment dei skulle brukes

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hoka, men jeg foretrekker Bondi. 

Anonymkode: 5af25...f2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...