Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har diabetes og er blitt tilbudt Ozempic, men ønsker ikke denne.. 

Men har noen testet Mounjaro (tirzepatid)? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du er tilbudt Ozempic pga av diabetes så burde du takke ja til det, pga av sykdommen din og at du kan få en hyggelig bieffekt som vektnedgang. Dette er da noe du vil få på blåresept. Hvorfor ønsker du ikke en medisin som legen din anbefaler?

Anonymkode: 35c26...b53

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd Mounjaro, i ca trekvart år. Gikk over fra Wegovy til Mounjaro for å se om det kanskje hadde bedre effekt. For meg var det absolutt ingen forskjell, og Mounjaro er vesentlig dyrere, minst 5000 i måneden i forhold til ca 3000 for Wegovy for de største dosene.

Anonymkode: 4fe64...a43

Skrevet
Perfume skrev (På 5.5.2026 den 11.53):

Har diabetes og er blitt tilbudt Ozempic, men ønsker ikke denne.. 

Men har noen testet Mounjaro (tirzepatid)? 

Hvorfor ønsker du ikke Ozempic når du har diabetes?

• Liker 4
Skrevet
Mezzosoprena skrev (37 minutter siden):

Hvorfor ønsker du ikke Ozempic når du har diabetes?

Fordi jeg frykter den litt.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Om du er tilbudt Ozempic pga av diabetes så burde du takke ja til det, pga av sykdommen din og at du kan få en hyggelig bieffekt som vektnedgang. Dette er da noe du vil få på blåresept. Hvorfor ønsker du ikke en medisin som legen din anbefaler?

Anonymkode: 35c26...b53

Det er sykehuset som anbefaler ozempic eller Mounjaro, men jeg er litt skeptisk til ozempic av personlige grunner. Hvorfor ikke svare på spørsmålet? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har prøvd Mounjaro, i ca trekvart år. Gikk over fra Wegovy til Mounjaro for å se om det kanskje hadde bedre effekt. For meg var det absolutt ingen forskjell, og Mounjaro er vesentlig dyrere, minst 5000 i måneden i forhold til ca 3000 for Wegovy for de største dosene.

Anonymkode: 4fe64...a43

Jeg får dem pga diabetes, men du prøvde pga vektnedgang?  Eller hvilken effekt mente du? 

Har selv prøvd saxenda før myndighetene endret det iht blå resept, men har fått diabetes etter medisiner for brystkreft, så jeg kan få disse på blå nå. Saxenda funket, men ikke prøvd wegovy da..  

AnonymBruker
Skrevet

Munjaro får du ikke på blåresept. 

Anonymkode: 20983...793

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har råd så er det vel bare å gå for mounjaro da, høres ut som du er i målgruppa. Men ville nok hørt på legene og valgt ozempic  + vært litt snill med lommeboka;) (som du jo da får mulighet til med blå resept)..

Anonymkode: 5ce26...268

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Munjaro får du ikke på blåresept. 

Anonymkode: 20983...793

Iflg Google får man det når man har diabetes og flere ting samtidig, eller.. Det må søkes om? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du har råd så er det vel bare å gå for mounjaro da, høres ut som du er i målgruppa. Men ville nok hørt på legene og valgt ozempic  + vært litt snill med lommeboka;) (som du jo da får mulighet til med blå resept)..

Anonymkode: 5ce26...268

Jeg har overhode ikke råd utenom blå nei! Skal høre på hva min lege sier såklart. 

Skrevet
Perfume skrev (Akkurat nå):

Jeg har overhode ikke råd utenom blå nei! Skal høre på hva min lege sier såklart. 

Men grunnen til at du er skeptisk til Ozempic - er det noe du har hørt på TikTok, eller er det profesjonelle som er årsaken til dette?

• Liker 1
Skrevet
Mezzosoprena skrev (3 minutter siden):

Men grunnen til at du er skeptisk til Ozempic - er det noe du har hørt på TikTok, eller er det profesjonelle som er årsaken til dette?

Jeg har ingen sosiale medier. Men har jo forsøkt (for et halvt år siden) å sette meg inn i det ved å lese om det, spurt legen min som sier at dette må man gå på resten av livet, hvilke bivirkninger det har osv. Så jeg er ikke helt imot, bare skeptisk. Det er jeg også til denne nye, derfor vil jeg gjerne høre andres erfaringer. Jeg er skeptisk til mye. Liker å sette meg inn i ting, fordi jeg er fryktelig sensitiv for medisin og lett får følge - sykdommer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...