AnonymBruker Skrevet 4. mai #1 Skrevet 4. mai Hva er grunnen til at noen fortsatt ser høygravide ut dager/ en uke etter fødsel, mens andre har bare en liten bulk på magen? Anonymkode: e88e5...295
AnonymBruker Skrevet 4. mai #2 Skrevet 4. mai Fordi folk er forskjellige. Gravide mager er ulik i størrelse også. Anonymkode: e4d08...c81 4 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai #3 Skrevet 4. mai Magemuskler, fett, størrelse på livmor, væske, anatomi.. Anonymkode: 5cc42...271 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai #4 Skrevet 4. mai Fordi ingen kropper er like? Noen spretter tilbake til tidligere form en mnd etter fødsel, andre mister ikke et gram før de slutter å amme. Anonymkode: 7ce61...30e 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai #5 Skrevet 4. mai Jeg får fortsatt spørsmål om jeg er gravid - babyen er 10 mnd, kroppen min tviholder på den magen 😫 Anonymkode: ec44d...d02 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #6 Skrevet 4. mai Kroppen min tviholder på alle kiloene. Ser nesten gravid ut enda jo. Baby er straks 6 måneder. Anonymkode: 948ba...c0d
AnonymBruker Skrevet 4. mai #7 Skrevet 4. mai Fordi jeg var veltrent før fødsel, så gikk raskt ned. Men mistet muskelmasse i fire måneder etter fødsel. Så var bare kam tynne, og knapt 50 kg. Ammet ikke !! Begynte å trene igjen, og nå kommer det seg igjen.. mye handler om hva man spiser gjennom svangerdkapet, hvor aktiv man er før og etter.... Man kan ikke sitte å klage på nan er for feit fordi man ammer, eller ikke får bevegd seg. Man må ta litt tak i livet sitt. Ikke skylde på ditt og datt. Anonymkode: f9cf3...73d 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #8 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Kroppen min tviholder på alle kiloene. Ser nesten gravid ut enda jo. Baby er straks 6 måneder. Anonymkode: 948ba...c0d Har du prøvd å gjøre noe med det ? Anonymkode: f9cf3...73d
AnonymBruker Skrevet 4. mai #9 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har du prøvd å gjøre noe med det ? Anonymkode: f9cf3...73d Det er ganske normalt etter fødsel. Spesielt når du ammer så holder kroppen på kiloene. Hormonsystem er i ubalanse og kroppen får som oftest ikke nok søvn med en 6 mnd baby. Jeg gikk opp lite i ene svangerskapet men var likevel noe som satt som lim. Når jeg sluttet å amme og kroppen fikk tid til å heale seg uten andre oppgaver så kom jeg i bedre form enn noensinne. Anonymkode: 1294d...62b
AnonymBruker Skrevet 6. mai #10 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (På 4.5.2026 den 20.59): Har du prøvd å gjøre noe med det ? Anonymkode: f9cf3...73d Jøss, for en kommentar å legge ut til en nybakt mor. Folk er jaggu meg frekke 😅. Nei, jeg har ikke aktivt gått inn for å starte med styrketrening igjen - da jeg rett og slett ikke har overskudd enda. Og jo, jeg spiser sunt og normalt - lager all mat fra bunnen (vi spiser ikke UP). Går 10 000 skritt hver dag som forbrenner en del, amming forbrenner en del - og kroppen forbrenner en del uansett. Helt normalt at mange ikke går ned etter graviditet hvis de ammer. Og spesielt jeg, har vært undervektig hele livet mitt - så at kroppen tviholder på alle kiloene er ikke så rart. Melka hadde nok stoppet brått opp hvis jeg begynte å gå ned nå. Det viktigste er uansett babyen og næringen hun får, ikke vekta mi - det kan fint gjøres noe med når amming er ferdig. Anonymkode: 948ba...c0d 2 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai #11 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (På 5.5.2026 den 0.45): Det er ganske normalt etter fødsel. Spesielt når du ammer så holder kroppen på kiloene. Hormonsystem er i ubalanse og kroppen får som oftest ikke nok søvn med en 6 mnd baby. Jeg gikk opp lite i ene svangerskapet men var likevel noe som satt som lim. Når jeg sluttet å amme og kroppen fikk tid til å heale seg uten andre oppgaver så kom jeg i bedre form enn noensinne. Anonymkode: 1294d...62b Man forbrenner vel mer når man ammer? Anonymkode: 2bcd2...16d 1
Thyra Skrevet 6. mai #12 Skrevet 6. mai Hvor stor magen er etter fødsel handler da ikke bare om hvor mye man har lagt på seg og hvor fort man går ned. Det handler jo også om hvor elastisk hud, muskler, livmor osv er og hvor raskt og godt de trekker seg sammen igjen. Noen får også delte magemuskler som gjør at magen aldri trekker seg sammen igjen. Og noen har stor mage selv om de aldri har vært gravide. Noen er store over alt. Noen er store bare på magen. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #13 Skrevet 6. mai Jeg fikk også mye vann i kroppen etter fødselen. Det varte kanskje 2 uker. Skjønner ikke hvordan det var mulig når man svetter som en gris, men 😅 Anonymkode: 8a8c6...56f
AnonymBruker Skrevet 6. mai #14 Skrevet 6. mai Med første så fikk jeg en helt enorm mage, så ut som jeg hadde minst 3 der inne. Jeg er lav og slank. Magemusklene delte seg og. To uker etter fødselen veide jeg 2 kg mindre enn ved start. Og jeg kunne bruke mine gamle jeans. Men magen var ikke like flat som før. Med andre barnet la jeg på meg mye. Jeg slet veldig med kvalme, kastet opp av vann, så måtte drikke juice. Og måtte spise hele tiden, for å ikke kaste opp. Ble mye fine rundstykker med skinke. Så etter fødselen så veide jeg 25 kg, mer enn ved start. Men magen min hadde vært mindre enn første svangerskap. 9 mnd etterpå veide jeg 30 kg mindre. Og 2 år etterpå fikk jeg bukplastikk hvor magemusklene ble sydd. Anonymkode: b23f7...b74
AnonymBruker Skrevet 6. mai #15 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (På 4.5.2026 den 20.59): Fordi jeg var veltrent før fødsel, så gikk raskt ned. Men mistet muskelmasse i fire måneder etter fødsel. Så var bare kam tynne, og knapt 50 kg. Ammet ikke !! Begynte å trene igjen, og nå kommer det seg igjen.. mye handler om hva man spiser gjennom svangerdkapet, hvor aktiv man er før og etter.... Man kan ikke sitte å klage på nan er for feit fordi man ammer, eller ikke får bevegd seg. Man må ta litt tak i livet sitt. Ikke skylde på ditt og datt. Anonymkode: f9cf3...73d Delvis bullshit. Jeg var en lat slabbedask før jeg ble gravid begge gangene, og var enda latere og spiste enda mer dritt i svangerskapene fordi jeg var veldig dårlig og syns veldig synd på meg selv. Likevel var magen borte (altså flat igjen) før jeg dro fra barsel begge gangene. Jeg er heldig. Jordmødrene var selv sjokkerte over hvor raskt livmor osv trakk seg sammen for meg. Andre er ikke like heldig. Det handler om hormoner, genetikk, og jo - amming spiller en stor rolle. Mange kropper tviholder på fettet for å sikre seg noe å lage melk av. Mange mødre trener seg halvt ihjæl med baby på slep, uten at vekta rikker seg et gram. Vi er forskjellige. TS: dette med "stor mage" handler ofte ikke bare om vekt/fett men også om livmor og magemuskler. For noen går det veldig lang tid før dette normaliserer seg. Noen opplever at delte magemuskler ikke trekker seg sammen selv, en tilstand som kan gjenkjennes av "bulende" mage selv årevis etter svangerskapet. Anonymkode: ed073...603 2 1
Uanonym bruker Skrevet 7. mai #16 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (På 4.5.2026 den 20.59): Fordi jeg var veltrent før fødsel, så gikk raskt ned. Men mistet muskelmasse i fire måneder etter fødsel. Så var bare kam tynne, og knapt 50 kg. Ammet ikke !! Begynte å trene igjen, og nå kommer det seg igjen.. mye handler om hva man spiser gjennom svangerdkapet, hvor aktiv man er før og etter.... Man kan ikke sitte å klage på nan er for feit fordi man ammer, eller ikke får bevegd seg. Man må ta litt tak i livet sitt. Ikke skylde på ditt og datt. Anonymkode: f9cf3...73d Tror ikke man må være veltrent. Jeg gikk veldig raskt ned etter alle mine fødsler, og hadde helt flat mage etter rundt 1 uke med alle sammen, selv sistemann da jeg var 39 år gammel. Har ikke trent en dag i hele mitt liv Bare flaks. 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai #17 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (23 timer siden): Delvis bullshit. Jeg var en lat slabbedask før jeg ble gravid begge gangene, og var enda latere og spiste enda mer dritt i svangerskapene fordi jeg var veldig dårlig og syns veldig synd på meg selv. Likevel var magen borte (altså flat igjen) før jeg dro fra barsel begge gangene. Jeg er heldig. Jordmødrene var selv sjokkerte over hvor raskt livmor osv trakk seg sammen for meg. Andre er ikke like heldig. Det handler om hormoner, genetikk, og jo - amming spiller en stor rolle. Mange kropper tviholder på fettet for å sikre seg noe å lage melk av. Mange mødre trener seg halvt ihjæl med baby på slep, uten at vekta rikker seg et gram. Vi er forskjellige. TS: dette med "stor mage" handler ofte ikke bare om vekt/fett men også om livmor og magemuskler. For noen går det veldig lang tid før dette normaliserer seg. Noen opplever at delte magemuskler ikke trekker seg sammen selv, en tilstand som kan gjenkjennes av "bulende" mage selv årevis etter svangerskapet. Anonymkode: ed073...603 Bullshit tilbake. Amming gjør at du går ned, men at du spiser mye drit gjør du legger på deg. Ammer man, bør man og regulere hva man spiser. Ikke spise alt mulig rart. At mange "trener seg halvt i hjel uten å gå ned " handler om at du tror du kan spise hva du vil. Trening er ikke nødvendigvis en aktivitet. Du må bevege hele kroppen. Tur gåing er ikke godt nok heller. Man må finne riktig trening hvis man faktisk vil ned. Anonymkode: f9cf3...73d
AnonymBruker Skrevet 7. mai #18 Skrevet 7. mai Man må så absolutt ikke være veltrent og sunn før/under svangerskap for å miste magen fort etter fødsel. Jeg har trent svært lite både før og under svangerskap. Absolutt ikke levd sunt heller. Ammet har jeg gjort med alle ungene. Nå 3 barn rikere, og vekta er 4-5 kilo mindre enn da jeg ble gravid første, andre og tredje gang. Ikke helt flat og fin mage lengre. Men aldri vært stor, og selv om magen er en del slappere, noe som sikkert kunne løst seg med styrketrening. Så har jeg ikke stor mage, og er rimelig tynn. Og det er bare flaks. Da alt tilsa at det ikke skulle skje. Jeg hadde stor mage med alle, hvor flere poengterte "sikker på at det kun er 1?". Men gikk opp under 10 kilo med alle 3. Så mye er nok andre ting enn kosthold og trening også. Noe jeg absolutt ikke kan skryte på meg. Anonymkode: 89737...b22
Thyra Skrevet 8. mai #19 Skrevet 8. mai (endret) AnonymBruker skrev (På 6.5.2026 den 11.58): Jeg fikk også mye vann i kroppen etter fødselen. Det varte kanskje 2 uker. Skjønner ikke hvordan det var mulig når man svetter som en gris, men 😅 Anonymkode: 8a8c6...56f Samme her. Ingenting mens jeg var gravid. Men masse vann etterpå. Da jeg kom fra sykehuset hadde jeg bare gått ned ca 5-6 kilo. Etter to uker veide jeg det samme som før graviditet. Så 8-9 kilo ned på to uker. Men mye av det var vann. Endret 8. mai av Thyra
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå