Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi tenker på en liten minitur, 3-4 overnattinger, med en gutt på 12 år. Vi skal allerede på sydenferie tidligere i juni, men ønsker en rimelig storbyferie litt uti juli. Noen som kan anbefale et rimelig sted å reise til med litt å oppleve? 🌸

Anonymkode: 0375e...a7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Paris med Disneyland. 
Barcelona med aquarium og sjokolademuseum. 
London med «det meste». 
Stockholm er barnevennlig med mye å oppleve. 

• Liker 2
Skrevet

London (Ville også sagt Roma, men ikke i Juli) 

En gutt på 12 år vil sikkert ha morro av å få omvisning på Wembley. Fotballsesongen over, men, det er "pre-seson frendliese" bør sjekkes ut. Mange klubber i forskjellige divisjoner holder til i London
https://www.reddit.com/r/soccer/comments/l1287x/updated_football_map_of_london/#lightbox

Ellers er det masse museer eks. British Museum, Science Museum, Natural History Museum, Victoria and Albert Museum, The Tower, HMS Belfast, imperial war museum, Royal Museums Greenwich, National Gallery, National Portrait Gallery

Tips. om man skal innom The Tower og Towe bridge. Rett nedenfor The tower stopper fergene på Themsen. Her kan du ta ferge til Greenwich. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

12 år er jo så mangt.  Noen foreldre pusser fortsatt tenna til barna da dem er 12,mens andre klarer å pusse tenna grundig på egenhånd da dem er 5.

Selv var jeg med foreldrene mine for siste gang da jeg var 12,var så utrolig kjedelig. 

Sommeren jeg ble 13 var jeg "voksen" nok til å være alene hjemme. 

Hva er interessene til denne 12 åringen? Musikk,teater eller motorsport? Lurt å ha det med i planleggingen. 

Anonymkode: 5df55...b28

• Liker 4
Skrevet

Han er fotballgutt som elsker fart og spenning. Musikaler/museer/ se på kunst og bygninger er ikke i hans interesse… han er glad i shopping, kjører cross…

Skrevet

Vel, The Tower, HMS Belfast, imperial war museum, Royal Museums Greenwich er plasser han kanskje synes er morsomt og interessant. Det er jo festning, slagskip, forsvarsmuseum (Og drar man innom Greenwich ligger marinemuseet, og alle må jo opp på observatoriet for å sette beina på begge sider av Greenwich time linjen 

Ellers er Madame Tussauds en vinner for de yngre 😊

AnonymBruker
Skrevet

Våre barn elsker London - kanskje fordi jeg selv gjør det og har vist dem så mange fine og kule steder der. Fra fotballkamper til musikaler, spennende restauranter og shopping, londonbusser og å få brukt engelskkunnskapene sine litt - Når barna våre får velge storbyferie blir det alltid London.

Bonus er at det er relativt billig å fly dit også, så får det bare være at hotell kan være litt dyrt.

Anonymkode: 3e1ab...ff5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

London. Uten tvil.

Anonymkode: 5a6a2...1e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

London er er svært godt forslag med barn og ungdommer, men det blir dessverre ikke noen "rimelig storbyferie" slik ts etterspør...

På den annen side skal det godt gjøres å få til en rimelig storbyferie i juli, men det er vel ts trolig innstilt på?

Skal det være rimelig reise og opphold bør man se østover til Baltikum og Polen.

Anonymkode: 57c5d...2ff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
reiseglad skrev (På 3.5.2026 den 13.12):

Paris med Disneyland. 
Barcelona med aquarium og sjokolademuseum. 
London med «det meste». 
Stockholm er barnevennlig med mye å oppleve. 

Rimelig? Og i juli? Du finner vel knapt noe dyrere enn Paris (med Disney!) og London i juli, og Barcelona og Stockholm er vel ikke langt bak. 

Vil du ha billig, må du nok østover. Baltikum, Polen… Budapest begynner å bli ganske dyrt. Juli er verst mulig tidspunkt: Hele Europa har ferie, og det er ofte grisevarmt. 

Anonymkode: bb558...fd4

AnonymBruker
Skrevet

Reykjavík? Ri på islandshest, kjøre stooore trucker på turer, bade i varme kilder, snøscooter på bre… Selve Reykjavik er fort å se, men alt rundt. Icelandair flyr direkte fra mange norske byer om sommeren. Liker han litt action er det jo greit å få bevege på seg steder enn ikke koker bort

Anonymkode: b8348...7d6

AnonymBruker
Skrevet

London er fantastisk for barn i den aldeeen. De er store nok til å holde ut ganske lenge, og det er masse gøy å se og oppleve. 
Men rimelig er det ikke. 
Det rimeligste vil vel være å ikke fly, så da ville nok vi dratt til Gøteborg. 
evt tog til Stockholm. 

Anonymkode: 1f238...617

Skrevet

London, uten tvil. Evt. Stockholm eller København.

Skrevet

rimelig storby er motsigende. 

Da må du til øst-europa. Kan jo være fint, det og.

Skrevet

Var i London med min familie da jeg var i den alderen . Var utrolig fin tur. Shopping og byliv, og husker vi hadde hotell med svømmebasseng så vi fikk bada litt også;)

Anonymkode: 10eab...ea5

Skrevet

Gdansk? 

Billige flybilletter med Wizzair, stor fin by som har masse å by på + strender. En fin kombinasjon til en rimelig pris 😊

AnonymBruker
Skrevet

Støtter London om det er innafor budsjett. Paris er også fantastisk. Tror de fleste blir fascinert av Eiffeltårnet. I tillegg bra shopping, sikkert mulig med omvisning på PSG Stadion, EuroDianey etc. Milano har god shopping og omvisning på San Siro. Ellers er Køben alltid en vinner med Tivoli og shopping.

Anonymkode: 8d968...802

AnonymBruker
Skrevet

Hva med Helsingfors? Vakker by. Mye å oppleve, og sjø og strand hvis det blir varmt.

Anonymkode: 1a289...eed

AnonymBruker
Skrevet

ikke riktig, men hvis dere kan kjøre så Göteborg og Liseberg og så til Ullared og så til High Chaparall hvis han syns det hadde vært gøy. 

Anonymkode: dceac...c2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...