Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor ikke så langt unna motorveien. De siste to ukene blir vi vekt av at ungdommer kjører i nærmere 200km/t på strekket utenfor. Det er livsfarlig. Er det noe vi kan gjøre med det? De burde ha mistet lappen. 

Anonymkode: f8ba3...0f6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Varsle politiet om at det er en strekning med mye råkjøring, og at dere mistenker kappkjøring. 

Anonymkode: 9b769...dbf

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Gi tips til politiet om tid på døgnet de pleieråråkjøre. UP har ofte kontroller sent på natt.

Endret av petterm
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi bor ikke så langt unna motorveien. De siste to ukene blir vi vekt av at ungdommer kjører i nærmere 200km/t på strekket utenfor. Det er livsfarlig. Er det noe vi kan gjøre med det? De burde ha mistet lappen. 

E6 nord for Oslo?

Anonymkode: 2c369...056

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du tipset politiet

Anonymkode: a9bf1...d9a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja skikkelig farlig,omtrent som de som kjører i 80 på vinterføre i rein flaks der man bør holde 60.

Anonymkode: 5d850...ded

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Varsle politiet om at det er en strekning med mye råkjøring, og at dere mistenker kappkjøring. 

Anonymkode: 9b769...dbf

Takk. Skal gjøre det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

E6 nord for Oslo?

Nei. Dette er på vestlandet 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

E6 nord for Oslo?

Høres ut som Jessheim. 

Anonymkode: 3f7e0...8c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
petterm skrev (12 minutter siden):

Gi tips til politiet om tid på døgnet de pleieråråkjøre. UP har ofte kontroller sent på natt.

Takk. Skal gjøre det. 

En natt måtte jeg kjøre for å hente en bekjent på flyplassen, dette var i to tiden på natta. Møter da en av disse råkjørerene å jeg var livredd. Jeg selv holdt 80, å det er ikke kødd, vil tro de må ha holdt 200km/t. En liten feil der å de hadde vært slush. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja skikkelig farlig,omtrent som de som kjører i 80 på vinterføre i rein flaks der man bør holde 60.

Anonymkode: 5d850...ded

Dette er MYE værre enn 80, for å si det slik. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

De siste to ukene blir vi vekt av at ungdommer kjører i nærmere 200km/t på strekket utenfor.

Jeg er ikke uenig med deg i at uvettug kjøring ikke er farlig, eller plagsomt for naboer. Men "du er blitt vekket av at noen kjører i 200kmt"? kanskje ikke forumler deg akkurat sånn til politiet. Du ert blitt vekket av råkjøring, er en bedre måte å si det på. Eller har du en egen radar som måler farten til forbikjørende biler og vekker deg, men bare om farten er 200kmt?

Anonymkode: c0ea2...b69

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres ut som Jessheim. 

Anonymkode: 3f7e0...8c8

Hele strekningen Oslo-Jessheim +++ sliter med dette. Det eneste politiet gjør er å ta noen førerkort en gang iblant og en sjelden gang jage de bort fra møtestedene sine. Dagen etter er de igang igjen. 

Hører de selv i timer hver eneste kveld med oppholdsvær i sommerhalvåret.

Anonymkode: daa94...71b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hele strekningen Oslo-Jessheim +++ sliter med dette. Det eneste politiet gjør er å ta noen førerkort en gang iblant og en sjelden gang jage de bort fra møtestedene sine. Dagen etter er de igang igjen. 

Jepp, helt utrolig mye farlig kjøring her. Har opplevd at 4-5 biler kjører slalåm rundt meg og andre biler, der de ligger i minst 150.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er ikke uenig med deg i at uvettug kjøring ikke er farlig, eller plagsomt for naboer. Men "du er blitt vekket av at noen kjører i 200kmt"? kanskje ikke forumler deg akkurat sånn til politiet. Du ert blitt vekket av råkjøring, er en bedre måte å si det på. Eller har du en egen radar som måler farten til forbikjørende biler og vekker deg, men bare om farten er 200kmt?

Les svaret mitt ovenfor så forstår du hvordan jeg vet at de kjører så fort.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

For å gjøre det enklere for deg.. 👇kan også påpeke at jeg har hatt lappen i 20 år og aldri før møtt noen som kjører i en slik fart. Alt fra 80-150 ja, men slik som dette? Nei. Strekningen er ca 500m og de brukte tja, rundt 8 sekunder på denne. 

En natt måtte jeg kjøre for å hente en bekjent på flyplassen, dette var i to tiden på natta. Møter da en av disse råkjørerene å jeg var livredd. Jeg selv holdt 80, å det er ikke kødd, vil tro de må ha holdt 200km/t. En liten feil der å de hadde vært slush. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Strekningen er ca 500m og de brukte tja, rundt 8 sekunder på denne.

500 meter / 8 sekunder = 62,5 meter per sekund (m/s).

62,5 m/s \ 3,6 = 225 km/t

Estimert hastighet på 200 km/t stemmer om tiden og avstanden er riktig.

Endret av TBL12
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor også inntil en trafikkert vei, vi også. Her er det 50-sone, men på natten kjøres det helt sinnsykt villmann. Noen er sikkert oppe i 150 km/t, kanskje over det også. Det er veldig ofte BMW'er, gjerne M3. Det smeller i eksosen, og brøler i motoren. Totalt galskap. 

Vi har kontaktet politiet og spurt om de kan holde kontroll, men de dukker aldri opp. De vil heller stå et sted der de kan ta familiefedre som kommer i 10 km/t over fartsgrensa når de på søndag ettermiddag kommer hjem fra hytta.

Det er bare spørsmål om når det skjer en alvorlig ulykke. 

Anonymkode: 516c4...82c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.5.2026 den 10.04):

Drammen også. Høres ut som om E18 er en jævla racerbane til tider

Anonymkode: 85bab...9cf

AnonymBruker
Skrevet

Er det snart på tide å sette grensen for førerkot for menn til 30 år. 

Anonymkode: 39392...3f4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...