AnonymBruker Skrevet 29. april #1 Skrevet 29. april Jeg kan ikke fordra når mennesker smatter, men synes det er veldig søtt når ender drikker vann og smatter (når jeg går tur) eller ekorn på youtube spiser frukt og smatter. Hvorfor er det slik? Lydene er ikke så ulike Anonymkode: 40484...ee2 1
Mezzosoprena Skrevet 29. april #2 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg kan ikke fordra når mennesker smatter, men synes det er veldig søtt når ender drikker vann og smatter (når jeg går tur) eller ekorn på youtube spiser frukt og smatter. Hvorfor er det slik? Lydene er ikke så ulike Anonymkode: 40484...ee2 Fordi våre forventinger er annerledes til dyr og mennesker. Vi forventer at mennesker lærer seg folkeskikk, mens dyr er dyr og vi forventer bare at de er søte ❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 30. april #3 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (På 29.4.2026 den 10.08): Jeg kan ikke fordra når mennesker smatter, men synes det er veldig søtt når ender drikker vann og smatter (når jeg går tur) eller ekorn på youtube spiser frukt og smatter. Hvorfor er det slik? Lydene er ikke så ulike Anonymkode: 40484...ee2 Kan det være en slags misofoni? Altså at en reagerer på smatte og spiselyder, Jeg har selv noen som har det sånn i nær familie. Vedkommende kan ble helt rasende av helt vanlige spiselyder mens tilsvarende fra dyr bare er søtt. https://www.nrk.no/buskerud/en-av-fem-nordmenn-lider-av-misofoni-_-her-er-lydene-folk-hater-1.17641986 Anonymkode: 31449...498
AnonymBruker Skrevet 2. juni #4 Skrevet 2. juni Vanskelig å svare på. For meg er de to lydene nøyaktig det samme. Jeg trur forskjellen først og fremst finnes i ditt hode. Anonymkode: a270b...27d 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #5 Skrevet 2. juni Er nok ei greie i hodet. Slafsende katte er like motbydelig som et menneske. Anonymkode: 3174e...7ad 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #6 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er nok ei greie i hodet. Slafsende katte er like motbydelig som et menneske. Anonymkode: 3174e...7ad Slafsende rovdyr generelt er ikke så sjarmerende der det knases i brusk og bein, mens skinnfiller henger og slenger. Slafsende gnagere derimot er alltid søtt. Anonymkode: 2e0d8...599
AnonymBruker Skrevet 2. juni #7 Skrevet 2. juni de er kanskje ulike for deg ts men for meg er det like ille uansett hvem som lager lyd 😂 Anonymkode: 87e16...15d 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #8 Skrevet 2. juni Like ille når dyr smatter her. Må gå når katta slafser i seg mat. Så lite dyr skulle ikke klart å lage så stor lyd. Anonymkode: 516b8...55c 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #9 Skrevet 2. juni Akkurat samme her! Har matet griser og de slafser sinnsykt, men med de er det bare søtt. Men så synes jeg alle dyr er søte og barn er motbydelige… Anonymkode: 4006f...b61
Daria Skrevet 2. juni #10 Skrevet 2. juni Jeg synes ikke smatting og slafsing er spesielt sjarmerende uansett, men selvfølgelig har jeg ulike forventninger til oppførsel og sosial tilpasning hos mennesker enn hos dyr.
AnonymBruker Skrevet 2. juni #11 Skrevet 2. juni Like ille om dyr smatter, og enda eklere om det er hunder. Anonymkode: 9b12e...e52
AnonymBruker Skrevet 2. juni #12 Skrevet 2. juni Dyr slafser. De svelger unna, de sitter ikke å produserer grøt i munnen. Det er ikke den samme slimete lyden. Anonymkode: edff3...5d2
Lunda Skrevet 3. juni #13 Skrevet 3. juni Kommer ann på i hvilken kultur du er i. I Japan for eksempel så er det vanlig å smatte (slurpe) med maten og blir sett som et komplement til kokken.
Beneath the Moon Skrevet 3. juni #14 Skrevet 3. juni Smatting, er ekkelt uansett om det er dyr eller mennesker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå