Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så nye Smart #6 i går og der var det jammen ikke mye design...ser ut som en bakgrunnsbil i et dataspill fra for 10 år siden. Men den er full av god tech, virker gjennomtenkt, er ikke en teit SUV og kommer nok til å være priset bra. Så da blir den kanskje interessant likevel...eller ikke?

Hva gjør en bil interessant for deg? Kan du ignorere stygt design til fordel for andre egenskaper?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stygt, nei. Ordinært/13-på-dusinet/intetsigende, ja.

Hva som er stygt og ikke er jo en smakssak, ikke sikkert at du og jeg har samme smak. Det er sjelden jeg ser direkte stygge biler.

Anonymkode: dfe15...6e4

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de har turd å være nytenkende (honde-e) eller hvis bilen er stilig (e-Golf). 

Anonymkode: fd883...d7c

Skrevet

Første krav er at den er europeisk så kjørekomfort, trekkraft osv osv

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det skal ikke være en Leaf eller andre der går 40 på dusinet av, den må skille seg litt ut. 
Så må den ha nok og riktig utstyr. Jeg gidder ikke kjøpe bil der jeg må stå i 15 min for å skrape is på vinteren. 
Av nye biler nå er Nio Firefly og Renault 5 noe jeg gjerne kunne blitt sett i, samt MB CLA shooting brake. 

Anonymkode: 3156c...271

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det skal ikke være en Leaf eller andre der går 40 på dusinet av, den må skille seg litt ut. 
Så må den ha nok og riktig utstyr. Jeg gidder ikke kjøpe bil der jeg må stå i 15 min for å skrape is på vinteren. 
Av nye biler nå er Nio Firefly og Renault 5 noe jeg gjerne kunne blitt sett i, samt MB CLA shooting brake. 

Nio Firefly ligner jo på honda-e? Men de 3 små øynene på hver side ga meg edderkopp-assosiasjoner. :P 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøreegenskaper, motorytelse, 4-hjulstrekk, rekkevidde (el-bil).

Dessuten er jeg glad i biler som ikke alle andre har...

Anonymkode: 6f6a0...ca6

Skrevet

1. Ikke kina-bil
2. Verdi for pengene 
3. God sittekomfort

AnonymBruker
Skrevet

1. At den har gir - å gire er jo meningen med å kjøre bil. (Hvorfor er mange så glade i automat?)

2. At det ikke er en elbil. Nei, det skal lukte bensin (evt diesel) når du fyller. Og høres når du kjører.

3. Tar gjerne en liten og enkel bil, jeg. 

Anonymkode: e494e...1d2

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

At den har 4x4.

Anonymkode: 642b3...fdb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker fire dører, ett ratt og fem seter. Ikke grell farge. Gjerne økonomisk å kjøre/vedlikeholde og helst ikke så dyr å kjøpe I utgangspunktet. 

Anonymkode: 926f5...395

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For å være ærlig: at den har en mer spenstig farge en hvit/grå/svart. Gudsjammerlig kjedelige farger på bilparken for tiden.

Anonymkode: dc10f...7f6

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Design er ganske viktig for meg. Jeg hadde ikke klart å kjøre rundt i en bil jeg ikke likte utseendet på. Så sær er jeg. Og det lever jeg fint med. 

I tillegg må bilen ikke være så altfor stor, da jeg ikke liker så godt å kjøre store biler. 

Nå som jeg har elbil, så har rekkevidde noe å si. Da jeg kjører en del, så er det greit å ha en bil som ikke må lades hver dag. 

I tillegg må bilen ha et godt nettverk av forhandlere, slik at det ikke blir problematisk å få bilen fikses om det trengs.

AnonymBruker
Skrevet

Har en forkjærlighet for biler Bayerische Motoren Werke og Mercedes-Benz, jeg da.

Anonymkode: eba45...9fd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nio Firefly ligner jo på honda-e? Men de 3 små øynene på hver side ga meg edderkopp-assosiasjoner. :P 

Jeg har allerede en Honda e 😇

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

At den trekker bra, 4hjulstrekk og stor plass er det viktigste for meg. Gjerne sort, men at den duger til sitt bruk er viktigere enn farge/utseende. 

Anonymkode: 02f8f...460

Skrevet

Design er veldig viktig. Helst stor og høy med 4x4. Den må gjerne være litt maskulin. 

Jeg elsker biler som ikke alle andre har.  

AnonymBruker
Skrevet
Virrum skrev (28 minutter siden):

Design er veldig viktig. Helst stor og høy med 4x4. Den må gjerne være litt maskulin. 

Jeg elsker biler som ikke alle andre har.  

Men her beskriver du jo nettopp bilen alle nordmenn vil ha!?

Anonymkode: daa1f...c39

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Men her beskriver du jo nettopp bilen alle nordmenn vil ha!?

Anonymkode: daa1f...c39

Jeg liker vel det som er klassen over den mest vanlige små-SUV'en. Det som virkelig er stor maskulin SUV. Og det er vel noen forskjellige innen den kategorien også. Jeg liker de særeste av dem. 🫣😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
catman skrev (11 timer siden):

Så nye Smart #6 i går og der var det jammen ikke mye design...ser ut som en bakgrunnsbil i et dataspill fra for 10 år siden. Men den er full av god tech, virker gjennomtenkt, er ikke en teit SUV og kommer nok til å være priset bra. Så da blir den kanskje interessant likevel...eller ikke?

Hva gjør en bil interessant for deg? Kan du ignorere stygt design til fordel for andre egenskaper?

Veteranbil! Må være minst 35-40 år gammel. Da var det biler med sjel (og ikke så mye elektronikk og dill dall).

Anonymkode: d7101...c7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...