Auri Skrevet 20. april #1 Skrevet 20. april Jeg svarte i denne tråden tidligere i dag, svaret mitt havnet da på side tre. Nå ser jeg at tråden er nede i to sider, og svaret mitt er borte. Men det er ikke nevnt at tråden er moderert. Hva har skjedd? I tillegg legger jeg nå merke til at tråden er fra 2024 og det er siste svar også, men jeg fant den via forsida tidligere i dag 🤔 1
Rhodiola Skrevet 22. april #2 Skrevet 22. april Hei @Auri! Jeg ser det har gått litt tid siden du tok kontakt, så jeg svarer på vegne av en medarbeider. I utgangspunktet skal vi legge igjen ryddemeldinger når vi fjerner innlegg i tråder. Det er hovedregelen. I akkurat dette tilfellet ser jeg at tråden ble svart i etter det hadde gått mer enn to år siden siste svar. Av den grunn ble alle innleggene som kom etter to år med inaktivitet slettet, fordi tråden hadde stått inaktiv i en lengre periode. Når vi fjerner innlegg av den grunnen, legger vi ikke igjen ryddemeldinger. Det kommer av at hvis vi gjør det så blir det praktisk talt vi som har dratt opp tråden etter at den har stått inaktiv. Det blir på en måte å signalisere det motsatte av hva modereringen har som hensikt. Vi ønsker ikke at eldre tråder dras opp uten videre. Det ville vært naturlig å la det stå om det for eksempel var trådstarter som dro opp tråden for å komme med tilleggsopplysninger eller oppdateringer, men det var ikke tilfellet her. I andre tilfeller har ikke tråder stått inaktive så lenge at det er nødvendig å reagere på. Noen uker eller måneder har ikke så mye å si, når vi begynner å bevege oss mot flere år, vil det ofte være greit å heller lage en ny tråd. Disse innleggene ryddes gjerne under punktet ''Spam og tulleinnlegg'', og særlig hvis det er noe noen gjør i omfang. Det er ikke alltid vi tenker det er nødvendig å gjøre det. Et annet eksempel er i tilfeller vi kaller ''evighetstråder'', som er tråder som enten periodisk blir dratt opp eller som er formulert på en måte som gjør det naturlig at temaet gjenopptas. F.eks. ''Hva har du spist til middag idag?'', ''Hva er dine upopulære meninger?'', ''Hva har du gjort for økonomien din idag?'' og lignende emner. Rhodiola, admin.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå