Gjest ung23 Skrevet 13. april 2006 #21 Skrevet 13. april 2006 Ang dette med forhud, så har sønnen min på 3 og jeg vært til en overbarnelege - som kunne fortelle at det var på høy! tid å trekke forhuden litt tilbake ved dusjing!!! Jeg har trodd at dette var noe dem skulle klare selv, men nei - - - Samtidig ba han meg opplyse venner og bekjente at dette var måten å gjøre det på(i så tidlig alder!) og at det er mange uopplyste i helsesektoren på dette punktet..
Gjest Gjest_Sofia_* Skrevet 13. april 2006 #22 Skrevet 13. april 2006 Ang dette med forhud, så har sønnen min på 3 og jeg vært til en overbarnelege - som kunne fortelle at det var på høy! tid å trekke forhuden litt tilbake ved dusjing!!! Jeg har trodd at dette var noe dem skulle klare selv, men nei - - - Samtidig ba han meg opplyse venner og bekjente at dette var måten å gjøre det på(i så tidlig alder!) og at det er mange uopplyste i helsesektoren på dette punktet.. ← For meg som mor høres dette noe suspekt ut, må innrømme det
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #23 Skrevet 13. april 2006 Det er vel heller et spørsmål om delte meninger og litt forskjellig oppfatning av det som sies. PÅ små guttebabyer sitter forhuden som regel fast og det er ikke mulig å trekke den tilbake. Dette løsner som regel av seg selv, og i 5-6 års alderen kan det som regel trekkes en god del tibake, og da bør jo dette gjøres ved vask. Som regel lettes løsningen ved at gutter gjerne plukker en del på tissen sin, drar og styrer, og dette ordnes uten inngrep fra verken foreldre eller helsevesen. Å forklare guttungen hvordan dette skal gjøres i forbindelse med vask er helt sikkert lurt. Det er sant og visst at en del voksne menn ikke later til å ha skjønt dette. På noen guttunger blir det betennnelse - da bør man oppsøke lege hvis det ikke forsvinner med bad og bacemycin. På noen er forhuden så trang at den blåser seg opp som en ballong når han skal tisse. Dette er det som regel lurt å få gjort noe med. På noen løsner ikke forhuden helt, og kan skape problemer med sex, ved at forhuden setter seg fast foran eller bak penishodet når denne svulmer opp. Det kan være både plagsomt og farlig, det kan forårsake permanente skader.
Gjest En gjest Skrevet 13. april 2006 #24 Skrevet 13. april 2006 Utrolig at ikke fedrene til små guttebabyer deltar mer sentralt i oppdragelsen og rengjøringen av barna. De av alle burde vite at en må passe ekstra godt på utstyret!
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #25 Skrevet 13. april 2006 Utrolig at ikke fedrene til små guttebabyer deltar mer sentralt i oppdragelsen og rengjøringen av barna. De av alle burde vite at en må passe ekstra godt på utstyret! ← Prøblemet er vel at mødrene ser på dette som pedofili. Så dette er en sak i et nøtteskall
Gjest En gjest Skrevet 13. april 2006 #26 Skrevet 13. april 2006 Prøblemet er vel at mødrene ser på dette som pedofili. Så dette er en sak i et nøtteskall ← Nei ærlig talt, det kan da ikke stemme?! Jeg synes fedrene burde være mye mer aktive i stell og rengjøring av spesielt guttebabyer/barna.
Lemming Skrevet 13. april 2006 #27 Skrevet 13. april 2006 (endret) Prøblemet er vel at mødrene ser på dette som pedofili. Så dette er en sak i et nøtteskall ← Trist, men i mange tilfeller sant.. Bortsett fra at jeg ikke tror det nødvendigvis er mødrene, men folk generelt.. Folk er veldig raske til å kalle det pedofili nesten så snart man har nevnt barns kjønnsorganer - og skulle man finne på å si at man har vært borti barnas kjønnsorganer, så er det i hvertfall incest...! Man ser det alt for ofte her inne på KG. Folk roper pedofili og incest i alle slags rare sammenhenger. En mor ammer barnet på 2 år. Incest. En mor lurer på om hun skal dra tilbake forhuden under vask av sønnens penis. Incest. Jeg har en baby på 8 mnd. En gutt. Jeg bader han hver dag. Det hender jeg bader sammen med han, i badekaret. Ja, vi er nakne begge to. Er dette også incest? Men jeg vil tro grunnen til at folk er så raske til å trekke disse beslutningene jo er fordi incest er et så veldig sårt tema, det er så veldig stygt, og vi er så veldig, veldig redde for at våre små sukkerengler (eller noen andre, for den saks skyld) skal bli utsatt for noe så grusomt. Vi er så redde for å bli beskyldt for å være incestuøse, at vi helst ikke vil prate om barna våres kjønnsorganer i det hele tatt. Og hvis vi må, så stiller vi oss litt ekstra skeptiske heller enn litt ekstra tolerant.. Tror jeg iallefall.. Endret 13. april 2006 av Lemming
Kelsey Skrevet 13. april 2006 #28 Skrevet 13. april 2006 Utrolig at ikke fedrene til små guttebabyer deltar mer sentralt i oppdragelsen og rengjøringen av barna. De av alle burde vite at en må passe ekstra godt på utstyret! ← Selv om far deltar er det jo ikke sikkert at han vet alt heller. Han husker jo ikke hvordan det selv var å være baby.
Mossa Skrevet 13. april 2006 #29 Skrevet 13. april 2006 Jeg kan ikke fatte å begripe hva som får folk til å tenke, enda mindre rope, incest dersom foreldrene berører kjønnsorganene til barna sine. Det er da helt naturlig...og svært nødvendig! Ikke pokker om jeg skal være redd for å vaske barnet mitt, eller la pappaen bade sammen med det, bare for at noen tydeligvis elsker å skrike og hyle incest. Det er flott at det settes fokus på temaet, men hysteri er ingen tjent med!
Gjest Gjesta Skrevet 14. april 2006 #30 Skrevet 14. april 2006 Utrolig at ikke fedrene til små guttebabyer deltar mer sentralt i oppdragelsen og rengjøringen av barna. De av alle burde vite at en må passe ekstra godt på utstyret! ← Det er vel sånn at det stort sett er mødre som er opptatt av barna sine vettu
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2006 #31 Skrevet 14. april 2006 Det er vel sånn at det stort sett er mødre som er opptatt av barna sine vettu ← Vel, da har man enten valgt seg feil mann. Men så tror jeg også at mange menn føler seg tilsidesatt når det gjelder forholdet mor-spedbarn. Har snakket med flere menn som sier at de ikke får slippe ordentlig til pga mor mener de skal gjøre det meste av babystellet, siden de jo har hatt ungen inni seg og født ungen osv. Dette er forsåvidt en litt annen debatt. Men med økt pappaperm vil fedrene også kunne utvikle et godt og nært forhold til ungen allerede fra spedbarnsalder. Og som vi jo skjønner utfra denne debatten, så har menn også mye bra å bidra med i stellet av barn. Så min oppfordring er: slipp fedrene til, de vil jo også bli kjent med ungen sin. Og la dem hjelpe til med annet enn bare å snekre sammen babysengen ol, la dem delta i det daglige stellet. og det er ikke incest/pedofili at også far ønsker å vaske ungen sin!
Gjest Gjest_Eva_* Skrevet 14. april 2006 #32 Skrevet 14. april 2006 Jeg har en baby på 8 mnd. En gutt. Jeg bader han hver dag. Det hender jeg bader sammen med han, i badekaret. Ja, vi er nakne begge to. Er dette også incest?← Som mor selv reagerer jeg på slike mødre som faktisk legger seg ned og bader nakne sammen med barna sine...ikke bare blir vannet møkkete og bakteriefylt men når barnet er 2 år og eldre er det ikke noe særlig god kombinasjon, mener nå jeg. Vil ikke kalle det incest (!), men det rører ved et eller annetn forbudent.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2006 #33 Skrevet 14. april 2006 Selv om far deltar er det jo ikke sikkert at han vet alt heller. Han husker jo ikke hvordan det selv var å være baby. ← Eh nei, men han er mann og kjenner til penisens virke og funksjon. Han vet hva forhud er for noe og hvordan man behandler den.
Gjest Gjest_Johanna_* Skrevet 14. april 2006 #34 Skrevet 14. april 2006 Det er vel sånn at det stort sett er mødre som er opptatt av barna sine vettu ← Javel? Med slike kjerringholdninger er det ikke rart mange fedre føler seg stengt ute!
Gjest Gjest_Johanna_* Skrevet 14. april 2006 #35 Skrevet 14. april 2006 Vel, da har man enten valgt seg feil mann. Men så tror jeg også at mange menn føler seg tilsidesatt når det gjelder forholdet mor-spedbarn. Har snakket med flere menn som sier at de ikke får slippe ordentlig til pga mor mener de skal gjøre det meste av babystellet, siden de jo har hatt ungen inni seg og født ungen osv. Dette er forsåvidt en litt annen debatt. Men med økt pappaperm vil fedrene også kunne utvikle et godt og nært forhold til ungen allerede fra spedbarnsalder. Og som vi jo skjønner utfra denne debatten, så har menn også mye bra å bidra med i stellet av barn. Så min oppfordring er: slipp fedrene til, de vil jo også bli kjent med ungen sin. Og la dem hjelpe til med annet enn bare å snekre sammen babysengen ol, la dem delta i det daglige stellet. og det er ikke incest/pedofili at også far ønsker å vaske ungen sin! ← Enig med deg! Virker som om det er utrolig mange gammeldagse og prektisge kjerringer her, som tror de har eneretten på barna sine og slipper ikke mannen sin til
Lemming Skrevet 14. april 2006 #36 Skrevet 14. april 2006 Som mor selv reagerer jeg på slike mødre som faktisk legger seg ned og bader nakne sammen med barna sine...ikke bare blir vannet møkkete og bakteriefylt men når barnet er 2 år og eldre er det ikke noe særlig god kombinasjon, mener nå jeg. Vil ikke kalle det incest (!), men det rører ved et eller annetn forbudent. ← Ok, for det første: Barnet mitt er 8 mnd, ikke 2 år eller eldre. Og det er faktisk utrolig fint å bade sammen. Kjempekoselig! Jeg hopper selvsagt ikke i badekar med han hvis jeg ikke har dusja på 3 dager, de få gangene vi har bada sammen har jeg selvsagt vært nyvaska allerede før vi bader.. Javel? Med slike kjerringholdninger er det ikke rart mange fedre føler seg stengt ute! ← Jeg for min del tror Evelina sa det på tull for å provosere.. men, men, meg om det..
Kelsey Skrevet 14. april 2006 #37 Skrevet 14. april 2006 Eh nei, men han er mann og kjenner til penisens virke og funksjon. Han vet hva forhud er for noe og hvordan man behandler den. ← Vel, jeg kan ingenting om dette temaet, siden jeg ikke har noen barn. Men det sto over her at før ungen er noen år gammel kan og burde ikke forhuden trekkes tilbake. Siden denne overgangen skjedde i ung alder så kanskje ikke alle menn husker dette? Generell vask og hva hver del er er jeg helt enig i at de burde vite
Gjest Gjesta Skrevet 14. april 2006 #38 Skrevet 14. april 2006 Jeg for min del tror Evelina sa det på tull for å provosere.. men, men, meg om det.. ← Jeg har også badet med barna mine, innmari koselig, tror faktisk lillemann var fem år siste gangen.....
Gjest Bellatrix Skrevet 14. april 2006 #39 Skrevet 14. april 2006 Jeg har også badet med barna mine, innmari koselig, tror faktisk lillemann var fem år siste gangen..... ← Bader du med banra dine?
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2006 #40 Skrevet 14. april 2006 Bader du med banra dine? ← Var det ikke det hun sa da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå