AnonymBruker Skrevet 10. april #1 Skrevet 10. april Spesielt for meg som har piggdekk så føles det ut som å kjøre en ny bil når jeg har lagt om til sommerdekk. Hva med dere? Anonymkode: d898f...8c2 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. april #2 Skrevet 10. april Ja, det er godt å slippe bråket fra piggdekkene. Nå kommer sikkert noen til å si: Hvorfor ikke kjøre med piggfritt. Men jeg føler meg mye tryggere med pigg på is, og her er det mye av det! Anonymkode: 5271b...230 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. april #4 Skrevet 10. april Merker lite forskjell. Kjører piggfritt da Anonymkode: fd27f...437
AnonymBruker Skrevet 10. april #5 Skrevet 10. april Fortsatt snø og nattefrost. Blir nok enda noen uker til dekkene byttes Anonymkode: 5b284...75c 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. april #6 Skrevet 10. april I wish… må nok vente til mai… kommer snø om noen dager, igjen. Anonymkode: a34ea...6de
AnonymBruker Skrevet 10. april #7 Skrevet 10. april Byttet for nesten 2 uker siden, og da jeg byttet var det meldt varmegrader og fint vær fremover, men så ble det kuldegrader og snø isteden, så bilen måtte stå i 1 uke. Det var ikke en herlig følelse altså. Anonymkode: 9f86c...d02
Swingermann Skrevet 10. april #8 Skrevet 10. april Kjørte pigg før, og da var det fantastisk. Den gleden ble revet bort fra meg da jeg gikk over til piggfritt. Hele vinteren er derimot mye bedre nå, da veiene her stort sett er bare. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april #9 Skrevet 10. april Swingermann skrev (1 minutt siden): Kjørte pigg før, og da var det fantastisk. Den gleden ble revet bort fra meg da jeg gikk over til piggfritt. Hele vinteren er derimot mye bedre nå, da veiene her stort sett er bare. Du valgte vekk gleden selv. Anonymkode: 42cb8...82d
Nevian Skrevet 10. april #10 Skrevet 10. april Jeg opplever det egentlig motsatt. Piggfrie dekk har så mye mykere gummi at når sommerdekkene kommer på så blir den merkbart tyngre på rattet. Men jeg husker jo tilbake til før biler hadde servostyring - da var det jo en liten treningsøkt i seg selv å legge over rattet 1
AnonymBruker Skrevet 10. april #11 Skrevet 10. april Joda, særlig siden det snør igjen i dag.. 🥳 Anonymkode: 395c6...44e
Hulderen Skrevet 10. april #12 Skrevet 10. april (endret) Jeg venter nok noen uker før jeg bytter til sommerdekk. Her (Trøndelag) er det fortsatt nattefrost. Endret 10. april av Hulderen
Perine Skrevet 10. april #13 Skrevet 10. april Å ja, jeg husker den godfølelsen. De siste par vintrene har jeg brukt piggfrie dekk, så det er ikke noen merkbar overgang. Grunnen til at jeg valgte å prøve piggfritt, var at jeg kjører mindre, og for å slippe styret med piggdekkavgifter og datostress. Er ikke sikker på hva jeg velger neste gang.
AnonymBruker Skrevet 10. april #14 Skrevet 10. april Jo. Kjøpte bruktbil med helt nye piggdekk og får meg ikke til å kjøpe nye. Skal tilbake til piggfrie så snart jeg føler det er forsvarlig. Anonymkode: d30b1...fd6
AnonymBruker Skrevet 10. april #15 Skrevet 10. april Nevian skrev (8 minutter siden): Jeg opplever det egentlig motsatt. Piggfrie dekk har så mye mykere gummi at når sommerdekkene kommer på så blir den merkbart tyngre på rattet. Men jeg husker jo tilbake til før biler hadde servostyring - da var det jo en liten treningsøkt i seg selv å legge over rattet Jeg husker første gangen jeg kjørte bil med servostyring. Jeg var sjåfør for en venn og ukjent bil med servo, - følte meg som Bambi på glattisen omg. Vi byttet dekk for to uker siden, i dag våknet vi til 5 cm snø og det laver ned. Veldig uvanlig at det snør i april her i sør og har aldri sett at den faktisk legger seg på bakken. Kommunen brøyter ikke, de sparer penger...vi har vinterdekkene i garasjen men ikke jekk og utstyr til å bytte. Vi har brukt dekkhotell men de stengte for en uke siden og vi hadde tenkt vi kunne vente til høsten med å kjøpe jekk evt kanskje finne ett nytt dekkhotell (som ikke er så himla dyre). Anonymkode: 69c7e...7e1
AnonymBruker Skrevet 10. april #16 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Spesielt for meg som har piggdekk så føles det ut som å kjøre en ny bil når jeg har lagt om til sommerdekk. Hva med dere? Anonymkode: d898f...8c2 Legger ikke merke til om jeg har piggdekk eller sommerdekk på.🙄 Anonymkode: f2a5b...692
AnonymBruker Skrevet 11. april #17 Skrevet 11. april Jess. Skal bytte fra piggdekk på mandag, blir deilig! Den andre bilen har piggfrie og det merkes omtrent ikke🤭 Anonymkode: fb5f4...06c
Nordlending1 Skrevet 11. april #18 Skrevet 11. april Nja er ikke helt trygg ennå her i nord.. men ja selvfølgelig er det godt å gå fra piggdekk til sommerdekk. Og fra vintersko til joggesko .
moomino Skrevet 11. april #19 Skrevet 11. april Blir nok fortsatt litt til før bytte, kom litt snø i natt. Minus på morgenen og frost på vegen.
AnonymBruker Skrevet 11. april #20 Skrevet 11. april Ja,vakkert å se på. Av med kjedelige 17" og på med 22" Anonymkode: 12a5f...c01
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå