Gå til innhold

Vil en mann ALLTID skrive først hvis han er interessert?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lært dette, og må vel innrømme at jeg har levd litt etter det selv: Hvis han er interessert, så er det ingen tvil. Han finner en måte å kontakte deg på.

Men… så kommer «men»-et. Nå blir jeg kanskje halshugd, men dette er et forum, så jeg prøver å bruke det til det det er ment for 🤷‍♀️ Jeg matchet tidlig i januar med en fyr på en datingapp. Vi hadde kjempegod skriftlig kjemi, men så ble jeg syk (nyrestein) og fikk ikke svart på tre døgn. Da jeg endelig kom tilbake og svarte ham, ble det helt stille fra hans side. Frem til da hadde han svart innen max 1-2 timer hele veien. Etter omtrent en uke slettet jeg matchen..

Nå har vi nylig matchet igjen,  men ingen av oss har skrevet noe. Er jeg helt idiot som kvinne hvis jeg skriver først? Eller burde jeg ta «hintet» siden han ikke tar kontakt? Det var jo han som ghostet sist..

Anonymkode: 2410c...95b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forklarte du han hvorfor? Tankegangen din er et større problem enn at du skriver først. 

Anonymkode: 50a26...39a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor venter du? Bare ta kontakt.

Anonymkode: 59e11...fe0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Menn er liker forskjellig som kvinner.

Anonymkode: 17975...93e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Forklarte du han hvorfor? Tankegangen din er et større problem enn at du skriver først. 

Anonymkode: 50a26...39a

Nei, noe jeg ikke skjønner døyt av i dag, men akkurat der og da tenkte jeg at nyrestein praten kunne vi ta seinere. Vet at det var dumt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor venter du? Bare ta kontakt.

Venter for å se om han tar kontakt. Jeg slettet jo matchen sist, men det var tross alt fordi han ikke svarte på en uke. Så tenkte han mistet interessen/fant noe bedre. Når vi nå fikk opp hverandre på nytt, og vi matchet, håpet jeg litt at han skulle si noe.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Venter for å se om han tar kontakt. Jeg slettet jo matchen sist, men det var tross alt fordi han ikke svarte på en uke. Så tenkte han mistet interessen/fant noe bedre. Når vi nå fikk opp hverandre på nytt, og vi matchet, håpet jeg litt at han skulle si noe.

Han har jo ønsket å matche med deg igjen. Bare si hei.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann, og jeg har alltid latt det være hvis jeg får klart inntrykk av at hun nå bevisst holder igjen for at jeg som mann skal vise at jeg jakter og tar initiativ og alt det der. Uten unntak.

Jeg tar initiativ, jeg tar kontakt, jeg spør tilbake. Så forventer jeg også en viss respons og et visst engasjement og initiativ andre veien. Ellers kan vi gå hvert til vårt før vi kaster bort mer tid på hverandre. 

Jeg kan jo ikke vite om jeg alltid har skjønt det eller ei, selvfølgelig. Men noen ganger har jeg skjønt at hun nå bare sitter stille i båten og venter på meg - fordi hun har sett på Instagram at det er en snedig test av om menn er interesserte nok og en god strategi fordi vi med utovertiss liker å jakte.

Jeg har egnede spill tilgjengelig hvis jeg er så jævla hypp på strategi og stillingskrig. Dette er dating. Det er noe annet. 

Anonymkode: bf625...e3c

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Og ja, hadde hun sagt «Du, beklager at jeg ikke har svart, jeg har vært skikkelig syk og ikke fått svart deg. Men nå er jeg tilbake!» hadde jeg reagert med all verdens forståelse, spurt hvordan det gikk og sagt at jeg var glad hun var back in business. Selvfølgelig. Hadde jeg ikke fått noen forklaring hadde jeg tenkt hun enten hadde forfulgt noe annet og brukte meg som backup eller at hun skulle la meg leve i uvisshet fordi det skulle motivere meg. Da hadde jeg latt det være. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann, og jeg har alltid latt det være hvis jeg får klart inntrykk av at hun nå bevisst holder igjen for at jeg som mann skal vise at jeg jakter og tar initiativ og alt det der. Uten unntak.

Jeg tar initiativ, jeg tar kontakt, jeg spør tilbake. Så forventer jeg også en viss respons og et visst engasjement og initiativ andre veien. Ellers kan vi gå hvert til vårt før vi kaster bort mer tid på hverandre. 

Jeg kan jo ikke vite om jeg alltid har skjønt det eller ei, selvfølgelig. Men noen ganger har jeg skjønt at hun nå bare sitter stille i båten og venter på meg - fordi hun har sett på Instagram at det er en snedig test av om menn er interesserte nok og en god strategi fordi vi med utovertiss liker å jakte.

Jeg har egnede spill tilgjengelig hvis jeg er så jævla hypp på strategi og stillingskrig. Dette er dating. Det er noe annet. 

Men innebærer det å la være å svare i en uke fordi hun ble opptatt (syk) i tre dager også? 
TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men innebærer det å la være å svare i en uke fordi hun ble opptatt (syk) i tre dager også? 
TS

Ikke hvis jeg visste at hun hadde vært syk, da hadde jeg utvist forståelse og medfølelse og fortsatt som før. Men hvis vi hadde skrevet att og fram flere ganger daglig en stund, og hun så ble borte flere dager og kom tilbake uten å uoppfordret si noe skikkelig om hvorfor, da hadde jeg tenkt at dette ikke var noe å fortsette på. Jeg skjønner det kan virke strengt, men for meg er det såpass påfallende at jeg ikke hadde fortsatt et kortvarig nett-bekjentskap da.

Så kan det jo se ut som han er åpen for å ta opp tråden igjen likevel, når dere nå har matchet igjen. Men han sitter med flere ubesvarte spørsmål enn deg, tenker jeg. For deg er det ganske åpenbart hvorfor hans interesse dabbet av. Han skrudde av fordi du forsvant ut av det blå, og da du like plutselig kom tilbake sa du tilsynelatende ikke uoppfordret noe særlig om hvorfor du forsvant. Han, derimot, vet vel fortsatt hverken hvorfor du forsvant eller hvorfor du kom tilbake.

Så for meg ligger ballen ganske klart hos deg. Jeg ville i hvert fall ikke brukt kjønnskromosomene som begrunnelse for at den liksom ligger hos ham. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Nei, noe jeg ikke skjønner døyt av i dag, men akkurat der og da tenkte jeg at nyrestein praten kunne vi ta seinere. Vet at det var dumt. 

Herregud da ! Hvorfor i alle dager fortalte du det ikke ?!

Anonymkode: b7af9...a14

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke hvis jeg visste at hun hadde vært syk, da hadde jeg utvist forståelse og medfølelse og fortsatt som før. Men hvis vi hadde skrevet att og fram flere ganger daglig en stund, og hun så ble borte flere dager og kom tilbake uten å uoppfordret si noe skikkelig om hvorfor, da hadde jeg tenkt at dette ikke var noe å fortsette på. Jeg skjønner det kan virke strengt, men for meg er det såpass påfallende at jeg ikke hadde fortsatt et kortvarig nett-bekjentskap da.

Så kan det jo se ut som han er åpen for å ta opp tråden igjen likevel, når dere nå har matchet igjen. Men han sitter med flere ubesvarte spørsmål enn deg, tenker jeg. For deg er det ganske åpenbart hvorfor hans interesse dabbet av. Han skrudde av fordi du forsvant ut av det blå, og da du like plutselig kom tilbake sa du tilsynelatende ikke uoppfordret noe særlig om hvorfor du forsvant. Han, derimot, vet vel fortsatt hverken hvorfor du forsvant eller hvorfor du kom tilbake.

Så for meg ligger ballen ganske klart hos deg. Jeg ville i hvert fall ikke brukt kjønnskromosomene som begrunnelse for at den liksom ligger hos ham. 

Tusen takk! Jeg setter pris på denne tilbakemeldingen. Jeg er jo enig; jeg hadde nok selv tenkt mitt hvis en match jeg hadde god dialog med forsvant i tre dager uten særlig forklaring. Samtidig kjenner jeg på en usikkerhet rundt at han faktisk ghostet meg, for så å matche igjen. Samtidig er det godt mulig at dette er hans måte å signalisere at ballen ligger hos meg hvis jeg ønsker å ta opp tråden igjen. Bare én måte å finne ut av det på. 

AnonymBruker
Skrevet

Herregud da ! Hvorfor i alle dager fortalte du det ikke ?!

Det står i det innlegget du siterte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tusen takk! Jeg setter pris på denne tilbakemeldingen. Jeg er jo enig; jeg hadde nok selv tenkt mitt hvis en match jeg hadde god dialog med forsvant i tre dager uten særlig forklaring. Samtidig kjenner jeg på en usikkerhet rundt at han faktisk ghostet meg, for så å matche igjen. Samtidig er det godt mulig at dette er hans måte å signalisere at ballen ligger hos meg hvis jeg ønsker å ta opp tråden igjen. Bare én måte å finne ut av det på. 

Nå var det strengt tatt du som ghostet ham, ved å slette matchen. Han hadde bare ikke svart på en stund. Hvilket er nøyaktig det samme som du selv gjorde.

Men uansett, hva har du å tape?

Nei, det er ingen universal regel om at interesserte menn alltid tar kontakt først. Menn kan også føle seg usikre, sjenerte, eller rett og slett lei av å alltid være den som tar initiativ.

Dating ville vært så mye enklere om alle bare droppet alle disse tullete spillereglene og testene. Hvis du er interessert, så vis det, uansett om du er mann eller kvinne.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det står i det innlegget du siterte. 

Ja. Men du burde jo sagt det med en gang. Var jo du som ghostet !

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

TS

Du har jo latt være å kommunisere. Ikke på de tre dagene, men selve avbruddet i en kontinuerlig samtale. Jeg er kvinne, men selv jeg forstår denne. Og jeg ville satt pris på å få en forklaring, at han forstod at det var litt kjipt at han plutselig ble borte i tre dager.

Igjen. Synes det er rart av deg å henge på gjerdet og vente med å ta kontakt. Dere har jo matchet. Du risikerer jo bare å gå glipp av en bra fyr fordi du overanalyseret. Ta en sjanse.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja. Men du burde jo sagt det med en gang. Var jo du som ghostet !

Men kjære deg, jeg skriver jo selv at det var dumt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du har jo latt være å kommunisere. Ikke på de tre dagene, men selve avbruddet i en kontinuerlig samtale. Jeg er kvinne, men selv jeg forstår denne. Og jeg ville satt pris på å få en forklaring, at han forstod at det var litt kjipt at han plutselig ble borte i tre dager.

Igjen. Synes det er rart av deg å henge på gjerdet og vente med å ta kontakt. Dere har jo matchet. Du risikerer jo bare å gå glipp av en bra fyr fordi du overanalyseret. Ta en sjanse.

Jeg snakket nettopp med en kompis på Messenger, og han var veldig bastant: ‘Han er ikke interessert’ 😂
Så nå er jeg egentlig bare enda mer forvirret. Han mener at fyren sikkert har en annen i kikkerten, og at hvis han virkelig var interessert, så hadde han svart da jeg tok opp tråden igjen etter de tre dagene. Han sier også at menn ikke ‘hevner seg’ eller mister interessen bare fordi en dame ikke svarer på noen dager.. 

Syntes generelt det er spennende tema, for på en måte vil jeg gjerne skrive til han for å teste teorien. Hvem har ‘rett’?? Vil jeg få svar? Eller bare få bekreftet min teori? 
(Skrives med litt humor, jeg skjønner at dette blir tøvete).

TS 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men kjære deg, jeg skriver jo selv at det var dumt. 

Ja, til oss har du skrevet det. Men utifra hva du erfarte, så hadde det åpenbart konsekvenser for kommunikasjonen deres. Men du nullstiller det, eller legger det på ham, som om det egentlig ikke var av betydning og som om det heller ikke hadde betydning at du slettet matchen.

Jeg vil ikke si at du er en idiot hvis du skriver først. Tvertimot vil jeg si at det er ganske idiotisk å vente og å la være. Hadde bare skrevet: Hei igjen :) Har du lyst til å ta en kaffe en dag? Eller noe. Ikke noe mer greier. Og så kan dere heller bli kjent og du eller han kan spørre hva som skjedde sist. Ikke noe stress noe av det.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...